رمزارزها

نکات مهمی که قبل از خرید ارزهای دیجیتال باید بررسی کنید!

[ad_1]

چند سالی می‌شود که خرید ارز دیجیتال و کسب سود از آن، به یکی از پرطرفدارترین و پررونق‌ترین مشاغل دنیا بدل شده است. اما این شغل با وجود فرصت‌های فراوانی که برای افراد ایجاد می‌کند و پتانسیلی که برای ثروتمند کردن تریدرها دارد؛ می‌تواند برخی را هم به بدترین شکل ورشکست کند و تمام سرمایه‌های آن‌ها را یک ‌شبه بر باد دهد! پس فرق بین افرادی که از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ثروت آن چنانی می‌رسند با کسانی که تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند چیست؟ در این مقاله، شما را با مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید رمزارز مدنظر قرار بدهید آشنا می‌کنیم. این نکات می‌توانند فرق بین برنده و بازنده را در مارکت کریپتوکارنسی رقم بزنند، پس آن‌ها را جدی بگیرید.

قبل از خرید ارزهای دیجیتال آن‌ها را دقیق بشناسید!

معامله و خرید ارز دیجیتال  با توجه به این که این بازار مالی تحت تاثیر فاکتورها و عوامل مختلفی است و پای سود و زیان شما به شکل ویژه ای در میان است، شناخت ارزهای مورد نظرتان اهمیت بسیار بیشتری به خود می‌گیرد. هر یک از رمزارزها را از جنبه‌هایی مانند: امنیت، تیم سازنده ارز دیجیتال، مزیت ارز مورد نظر، تکنولوژی رمزارز و ریسک های مربوط به خرید ارز مورد نظر را باید به دقت بررسی کنید. اما کدام یک از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال اهمیت بیشتری دارند؟ در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر توضیح می دهیم.

تکنولوژی هر رمز ارز را بررسی کنید!

قبل از اقدام به خرید ارزهای دیجیتال، ضروری است که درباره فناوری زیربنایی هر یک از آن‌ها اطلاعات کسب کنید. فناوری زیربنایی رمز ارزها که با نام بلاک چین شناخته می‌شود، یک دفتر کل غیرمتمرکز است که تمام تراکنش‌های مربوط به آن ارز را در شبکه‌ای از کامپیوترها ثبت می‌کند. برای مثال، ارز دیجیتال اتر از بلاک چین اتریوم بهره می‌برد. بلاک چین اتریوم یکی از قابلیت‌های مهمی که دارد، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است. در نتیجه، شما با درک این مساله، می‌توانید درباره خرید اتر بهتر تصمیم‌گیری کنید.

تیم سازنده ارزهای دیجیتال را بشناسید

ارزهای دیجیتال توسط تیمی از برنامه‌نویس‌ها طراحی می‌شوند. قبل از اقدام به خرید هر یک از ارزها، حتما تیم سازنده آن‌ها را بشناسید، وایت پیپر (White Paper) هر یک را بخوانید و درباره اهداف و چشم‌انداز آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

مزیت ارزهای دیجیتال در چیست؟

ارزهای دیجیتال مهم که توسط تیمی از برنامه‌نویس‌های خلاق طراحی شده‌اند و کمپانی‌های معتبر از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، مزایای خاص خود را دارند. بلاک چین یک ارز دیجیتال ممکن است طوری طراحی شده باشد که تعداد زیادی تراکنش را در زمانی کوتاه ثبت کند و در نتیجه، سرعت خرید ارز دیجیتال و فروش آن بالاتر از بقیه خواهد بود. پس این یک مزیت برای آن رمز ارز به‌شمار می‌آید.

برای مثال، رمز ارز ریپل (XRP) برای انتقال پول بین‌المللی گزینه بسیار خوبی است و این یک مزیت برای آن محسوب می‌شود. ارز دیجیتال اتر (ETH) همانطور که گفته شد از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود ارزش آن به مرور افزایش یابد.

امنیت ارزهای دیجیتال را بررسی کنید!

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید ارزهای دیجیتال لازم است به آن توجه داشته باشید، امنیت ارزها است. ارزهای معتبر و باارزش دارای امنیت بالایی هستند و این کمک می‌کند تا تریدرها با خاطر آسوده برای معامله آن‌ها اقدام کنند. اما رمز ارزهایی که شاخص امنیتی پایین‌تری دارند، محبوبیت‌شان نسبت به بقیه کمتر است.

توجه به ریسک و تنوع خرید!

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید ارز دیجیتال ضروری است به آن توجه کنید، آشنایی با مفهوم ریسک و البته توجه به اهمیت رعایت تنوع است. معامله رمز ارز دائما با ریسک همراه است و شما هیچوقت نمی‌توانید معامله‌ای انجام دهید که ریسک آن صفر باشد. اما بهترین روشی که می‌توانید آن را به‌کار گیرید، این است که ابتدا شخصیت خود را درست و دقیق بشناسید؛ آیا ریسک‌پذیر هستید یا ریسک‌گریز؟!

وقتی شخصیت خود را شناختید، بر اساس ویژگی‌های شخصی‌تان همیشه سطحی از ریسک را بپذیرید و به سراغ ریسک‌های کمتر یا بیشتر نروید. در این زمینه، یکی از چیزهایی که کمک می‌کند ریسک خود را مدیریت کنید؛ ایجاد تنوع در والت ارزهای دیجیتال است. توصیه می‌شود همیشه چند نوع ارز را خریداری کنید که بتوانند زیان یکدیگر را پوشش دهند. در واقع، ارزهایی را بخرید که رابطه مستقیم با همدیگر ندارند و اگر یکی از آن‌ها افت قیمت را تجربه کرد، ارز دیگر احتمال سوددهی داشته باشد.

استراتژی ورود به بازار رمز ارزها

حالا که از موضوع بررسی ویژگی ارزهای دیجیتال گذشتیم، به دومین موردی که در زمینه معامله ارز دیجیتال دارای اهمیت فراوانی است، می‌رسیم. دومین مورد، داشتن استراتژی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال است که باید قبل از هر کاری آن را دقیق مشخص کنید. به‌عبارت دقیق‌تر، افراد عمدتا با دو هدف کلی وارد بازار رمز ارزها می‌شوند:

  1. خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب سود از تغییر قیمت‌ها
  2. سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و کسب سود از افزایش ارزش آن‌ها

در واقع، هدف همه افراد از وارد شدن به این بازار کسب سود است اما استراتژی‌ برای کسب سود، به دو دسته معامله کردن (Trade) و سرمایه‌گذاری کردن (Hold) تقسیم می‌شود. افرادی که استراتژی خود را از ابتدا دقیقا مشخص نمی‌کنند، نمی‌توانند عملکرد حرفه‌ای داشته باشند و با تغییرات زودگذر بازار هدف و روش خود را تغییر می‌دهند. این در حالی است که، افراد حرفه‌ای یک استراتژی دقیق برای خود تعیین می‌کنند و حتی اگر بازار در کوتاه مدت دچار تغییرات مختلفی هم شود؛ آن‌ها به استراتژی خودشان وفادار خواهند ماند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، سه توصیه مهم را برای مرحله قبل از خرید ارزهای دیجیتال مطرح کردیم. شما با یادگیری و توجه به این سه توصیه می‌توانید با اطمینان وارد بازار رمز ارزها شوید. اولین توصیه، شناخت ارزهای دیجیتال از نظر فناوری زیرساخت، مزیت‌ها، امنیت و تیم سازنده است. مورد دوم، طراحی یک استراتژی برای فعالیت در این مارکت و وفادار ماندن به آن استراتژی است. سومین پیشنهاد هم، پذیرش ریسک به نسبت ریسک‌پذیر بودن یا ریسک‌گریز بودن خودتان است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا