موبایل و فناوری

تراشه تصویری 6 نانومتری ویوو V3 با فناوری Zeiss معرفی شد + عکس

[ad_1]

ویوو به‌تازگی رویدادی ویژه به نام Vivo Video Festival را در چین برگزار کرده که در خلال آن از تراشه جدید ویوو V3 رونمایی شده است. این تراشه که مخصوص تصویرسازی در موبایل است، ظاهراً از فناوری پوششی جدید *Zeiss T بهره می‌برد.

به گزارش گیزموچاینا، تراشه ویوو V3 اولین تراشه تصویرسازی این شرکت است که با فرایند تولید 6 نانومتری ساخته می‌شود. درنتیجه در مقایسه با نسل قبل، از نظر مصرف انرژی 30 درصد بهینه‌تر شده است. این بهبود از طریق معماری جدید پردازنده ISP با قابلیت ادراک چندگانه هوش مصنوعی و نسل دوم سیستم FIT به‌دست آمده که مصرف انرژی را کاهش و عملکرد الگوریتم را بهبود می‌دهد.

ویوو V3 بستر یکپارچگی کامل با چیپست گوشی را فراهم می‌کند و زمان پردازش را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. این تراشه از فیلم‌برداری پرتره 4K، ویرایش ویدیو، دسترسی به جلوه بوکه در سطح فیلم‌های سینمایی، بهینه‌سازی کیفیت پوست و پردازش پیشرفته رنگ پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند پس از فیلم‌برداری نیز جلوه‌هایی مثل بوکه و موقعیت فوکوس را تغییر دهند.

ویوو V3 با همکاری Zeiss ساخته شده است

پیشرفت مهم بعدی همکاری ویوو و زایس است که به استفاده از فناوری پوششی *Zeiss T منجر شده است. این فناوری در کنار Multi-ALD، انعکاس را در دوربین اصلی پرچمدار بعدی سری ایکس تا 50 درصد کاهش می‌دهد و کیفیت تصویر را به‌طرز چشمگیری بالاتر می‌برد. به‌علاوه، یک لنز تله‌فوتوی استاندارد Vario-Apo-Sonnar هم برای بهبود عملکرد زوم معرفی شده است.

ویوو نه‌تنها روی بهبود قابلیت‌های سخت‌افزار تمرکز داشته، بلکه به بهینه‌سازی الگوریتم‌ها برای ارتقای عملکرد عکاسی پرتره و شبانه و تجربه رابط کاربری نیز پرداخته است. این شرکت همچنین درزمینه فناوری‌های تصویرسازی آینده نظیر بازسازی سه‌بعدی پرتره‌ها فعال شده و می‌خواهد مرزهای عکاسی در دنیای موبایل را جابه‌جا کند.

ویوو هنوز رسماً اعلام نکرده است که چه موبایلی از تراشه V3 استفاده خواهد کرد، اما شواهد نشان می‌دهند که نسل بعدی سری ایکس به این تراشه مجهز می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا