رمزارزها

قانون روبل دیجیتال توسط ولادیمیر پوتین امضا شد

[ad_1]

رئیس‌جمهور روسیه به‌تازگی قانون روبل دیجیتال را به‌عنوان یکی از پول‌های ملی این کشور امضا کرد که درواقع سومین شکل پول ملی روسیه محسوب می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز 24 ژوئیه (دوشنبه 2 مرداد ماه) قانونی را درخصوص رسمیت بخشیدن به روبل دیجیتال به‌عنوان سومین شکل پول ملی روسیه، به امضا رساند.

مفهوم ارز دیجیتال ملی در پایان سال 2020 از طرف بانک مرکزی روسیه مدنظر قرار گرفت. این ارز درواقع صورت جدیدی از پول بوده که طبق انتظارات یک نوع همزیستی با روبل نقدی و غیرنقدی خواهد داشت و علیرغم ارزهای مجازی همچون بیت‌کوین، روبل دیجیتال کمترین میزان ریسک را در پی خواهد داشت و از سوی مقررات مالی این کشور در راستای حمایت و پشتیبانی از روبل سنتی ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است که روسیه و شرکای تجاری اصلی آن همچون چین و هند پس از اقدام آمریکا و کشورهای غربی در تحریم مسکو به‌دنبال جنگ در اوکراین، به بهره‌گیری از ارزهای ملی نظیر روبل و یوان پرداخته‌اند. پوتین در همین راستا اواخر خرداد ماه اعلام کرد که بیشتر مبادلات تجاری این کشور با شرکای خود با ارزهای ملی صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر استفاده از ارز دیجیتال توسط داعش ؛ افراطی‌ها کدام رمزارز را بیشتر دوست دارند؟

امضای قانون روبل دیجیتال

براساس گزارش‌های قبلی به‌نظر بانک روسیه تصمیم گرفته روبل دیجیتال را تحت عنوان شکل دیگری از ارز ملی روسیه ایجاد کند. از این پول می‌توان به شکل آفلاین و جهت پرداخت‌های آنلاین بهره‌برداری کرد. تنظیم‌کننده ارز دیجیتالی روبل را به‌منظور کلیه عوامل اقتصادی اعم از افراد، مشاغل و دولت روسیه در دسترس قرار خواهد داد.

از طرفی طبق گزارش «اسپوتنیک»، در سندی که در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شده، مفاهیم اساسی لازم جهت معرفی روبل دیجیتال عنوان شده است. هیأت مدیره بانک روسیه تعرفه تراکنش‌های ارز دیجیتال را مشخص کند.

روبل دیجیتال

براساس اعلام بانک روسیه، انتقال اجباری حقوق‌ها و مستمری‌ها به این ارز انجام نمی‌شود. از طرفی این CBDC نیز مشابه دو معادل موجود آن یعنی روبل نقدی و غیرنقدی فاقد تاریخ انقضا خواهد بود.

به‌تازگی «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه ضمن اشاره به راه‌اندازی روبل دیجیتال روسیه در آینده نزدیک اعلام کرد که هیچگونه محدودیتی در آن وجود ندارد. وی بیان داشت:

«انتظار می‌رود اجرای پرداخت با ارزهای ملی در جهان با افزایش همراه باشد. اعتماد به دلار، یورو و سایر ارزهای کشورهای غربی از بین رفته است.»

سیلوانوف همچنین در مورد تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه خاطرنشان کرد: «ما تجارت خارجی خود را از دست ندادیم و با توجه به تحریم‌ها بازارهای جدیدی پیدا کردیم.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص امضای قانون روبل دیجیتال توسط پوتین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا