رمزارزها

بازپس‌گیری وجوه خیریه توسط صرافی FTX ؛ الغریق یتشبث بکل حشیش!

[ad_1]

به نظر می‌رسد صرافی ورشکسته FTX گام‌هایی لرزان برای بازگشت به بازار برداشته است. اخیرا اما خبر از بازپس‌گیری وجوه خیریه توسط صرافی FTX رسیده است. موضوعی که شاید مغایر با اصول اخلاقی بسیاری از افراد باشد!

در ادبیات عامیانه عربی، یک ضرب‌المثل نسبتا معروف با منشا غیربومی وجود دارد که حکایت این روزهای صرافی ورشکسته FTX است. «الغریق یتشبث بکل حشیش» که مولانا هم در بخش 92 از دفتر اول مثنوی، ترجمه‌ای فارسی از آن ارائه می‌کند با این مضمون: مَردِ غَرقه گشته جانی می‌کَنَد / دست را در هر گیاهی می‌زَنَد.

قصد سخن سرایی نداریم اما این توضیحات را برای اقدام جدید صرافی ورشکسته و خبرساز FTX ضروری دیدیم. پلتفرمی که زمانی ادعای رقابت با بایننس و کوین بیس را داشت ناگهان با سر بر زمین خورد و نابود شد. حالا هم ک سیل طلبکاران در حال پیگیری حقوقی مطالباتشان هستند، به نظر می‌رسد مدیران جدید صرافی چاره‌ای جز باپس گرفتن وجوه درنظرگرفته شده برای خیریه‌ها پیش پایشان ندیده‌اند!

بیشتر بخوانید: پلتفرم ویژن ایکس برای پیگیری حقوق مالباختگان صرافی‌های رمزارزی راه‌اندازی شد

بازپس‌گیری وجوه خیریه توسط صرافی FTX

بنابر اسناد دادگاهی که روز چهارشنبه بایگانی شد، صرافی منحل شده و شرکت خواهرش Alameda قصد دارند بیش از 71 میلیون دلار را از بازوی بشردوستانه FTX و سایر نهادهای علوم زیستی پس بگیرند.

این اقدام در راستای سلسله‌ برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بازیابی وجوه مشتریان انجام می‌شود. همچنین ماه گذشته، وکلای Alameda به دنبال بازپرداخت 700 میلیون دلاری مؤسس FTX، سم بنکمن-فرید، بودند که ظاهراً برای ایجاد ارتباط با افراد مشهور و سیاستمداران پرداخت کرده است. در این ماه، FTX همچنین از دادگاه خواست 323 میلیون دلار را از تیم رهبری بازوی اروپایی این صرافی پس بگیرد.

وکلای دادگستری استدلال کردند که بنیاد FTX، تقریباً 71.5 میلیون دلار از FTX و Alameda Research “برای سرمایه‌گذاری و کمک مالی به شرکت‌های علوم زیستی برای قدردانی از بنکمن-فرید” گرفته است.

بازپس‌گیری وجوه خیریه توسط صرافی FTX ؛ الغریق یتشبث بکل حشیش!

این پرونده نشان می‌دهد که آنها این انتقال را به شرکت‌های علوم زیستی مانند Lumen Bioscience Inc. و Platform Life Sciences Inc. تحت پوشش نوع‌دوستی مؤثر انجام دادند؛ روشی که از انتقال ثروت از افراد مرفه به افراد نیازمند حمایت می‌کند. اما وکلای این شرکت‌ها می‌گویند، کمک به افراد کم‌بضاعت، هدف واقعی نبوده است. وکلای دادگستری می‌گویند:

در حالی که بنکمن-فرید ادعا می‌کرد این سرمایه‌گذاری‌ها را برای اهداف نوع‌دوستانه انجام می‌دهد (یعنی پیشگیری و آمادگی برای همه‌گیری)، در واقع این معاملات را دنبال می‌کرد؛ زیرا معتقد بود انجام این کار باعث ایجاد حسن نیت و جمع‌آوری سرمایه سیاسی و نفوذ برای خود می‌شود.

موزه متروپولیتن نیویورک نیز موافقت کرده بود که مبلغ 550 هزار دلار کمک‌های مالی خود را از FTX بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازپس‌گیری وجوه خیریه توسط صرافی FTX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا