بازار خودرو

شماره‌گذاری خودروهای وارداتی مشروط به ارائه گواهی اسقاط شد

[ad_1]

بنابر اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، شماره‌گذاری خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده با یک گواهی اسقاط باید انجام پذیرد.

براساس تاکید رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، کلیه خودروهای وارداتی شامل نو و کارکرده جهت شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط در اختیار داشته باشند. به‌نظر تا هنگام تصویب آیین‌نامه، در مقابل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی به میزان هر دو خودرو وارداتی باید یک خودروی فرسوده ارائه شود.

بیشتر بخوانید: تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده با نامه‌نگاری با سران سه قوه آغاز شد!

شرط شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، براساس اعلام رسمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «مهران سالاریه»، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در این راستا عنوان داشت: «این دسته از واردکنندگان صرفا بایستی نسبت به تهیه گواهی اسقاط برای محصولات خود جهت شماره‌گذاری اقدام کنند و امکان پرداخت 1.5 درصد قیمت فروش برای آن‌ها میسر نیست. این واردکنندگان باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری خودروهای خود طی کنند.»

شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

وی با اشاره به اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، بیان داشت: «بر این اساس تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو اعم از نو و کارکرده، جز کامیون‌های مشمول بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه‌اند، مابقی مکلف به ارائه گواهی اسقاط هستند.»

سالاریه در پایان خاطرنشان ساخت: «فعلا تا زمان تصویب آیین‌نامه مربوطه، واردکنندگان خودرو مکلفند به ازای واردات هر دو دستگاه خودرو، گواهی یک خودرو فرسوده را ارائه کنند.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص شرط شماره‌گذاری خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا