رمزارزها

ویژگی OCO چیست؟ کدام صرافی‌های ارز دیجیتال ویژگی OCO دارند؟

[ad_1]

سفارش OCO (One Cancels the Other) که در صرافی‌ ارزهای دیجیتال قابل استفاده است، یک ابزار ساده و قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد به صورتی قابل تنظیم و ایمن‌ تر معامله کنید. این نوع سفارش می‌تواند برای کاهش ریسک، جلوگیری از کاهش سود و مدیریت ورود و خروج از موقعیت‌ های معاملاتی مفید باشد. قبل از استفاده از سفارش‌های OCO، باید اطمینان حاصل کنید که درک صحیحی از سفارش ‌های استاپ لیمیت و لیمیت دارید. در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه می‌دهیم و به معرفی صرافی های ارز دیجیتال با ویژگی oco می‌پردازیم.

مفهوم سفارش oco چیست؟

با استفاده از سفارش  OCO (One Cancels the Other)در صرافی‌ ارز دیجیتال، معامله‌گر قادر است دو سفارش محدود و حد ضرر را به صورت همزمان تنظیم کند. این سفارش یک ترکیب از دو سفارش لیمیت اوردر (Limit order) و استاپ لیمیت (Stop-Limit) است، به طوری که فقط یکی از این دو سفارش می‌تواند اجرا شود.

در واقع، زمانی که یکی از این دو سفارش فعال شده و به لیست سفارشات اضافه شود، سفارش دیگر لغو خواهد شد. به این شکل، معامله‌گران می‌توانند در زمان خرید، بسته به شرایط ممکن است در قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر از قیمت کنونی خرید کنند.

به همین ترتیب، در زمان فروش نیز، امکان تنظیم دو سفارش فروش که یکی در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی و دیگری در قیمتی پایین‌تر فعال می‌شود، وجود دارد. در برخی از صرافی‌های‌ ارز دیجیتال مانند بایننس، امکانی برای معامله‌گران ایجاد شده است که از آن بهره ببرند و با تنظیم همزمان دو سفارش محدود، هم به فرصت دستیابی به سود و  هم جلوگیری از هرگونه ضرر احتمالی را داشته باشند. معامله‌گران حرفه‌ای در بازار، از سفارشات OCO برای کاهش ریسک و ورود به بازار بهره می‌برند.

ویژگی‌های سفارش oco در صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی‌های سفارش oco در صرافی ارز دیجیتال عبارتند از:

  • ترکیب سفارش‌های محدود: سفارش OCO ترکیبی از دو سفارش محدود است، به طور معمول یک سفارش لیمیت اوردر (Limit Order) و یک سفارش استاپ لیمیت (Stop-Limit). این ترکیب به معامله‌گر اجازه می‌دهد دو سفارش را همزمان تنظیم کند.
  • لغو یک سفارش توسط سفارش دیگر: وقتی یکی از سفارشات در سفارش OCO فعال و اجرا می‌شود، سفارش دیگر لغو می‌شود. به عبارت دیگر، تنها یکی از این دو سفارش می‌تواند در بازار اجرا شود.
  • مدیریت ریسک: سفارش OCO برای معامله‌گران این امکان را فراهم می‌کند تا ریسک‌های خود را کاهش دهند. با تنظیم سفارش لیمیت اوردر، معامله‌گر می‌تواند قیمت خرید یا فروش خود را مشخص کند و با سفارش استاپ لیمیت، می‌تواند نقطه‌ای را تعیین کند که در صورت برخورد قیمت با آن، سفارش فعال شود و معامله انجام شود.
  • افزایش امنیت: استفاده از سفارش OCO به معامله‌گران امکان می‌دهد به صورت محدود و با کنترل بیشتری معامله کنند. این ویژگی می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا در معاملات خود بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و ریسک خود را کنترل کنند.
  • انعطاف‌پذیری: سفارش OCO به معامله‌گران امکان می‌دهد تا در شرایط مختلف و با توجه به تغییرات قیمت، استراتژی‌های مختلفی را اعمال کنند. این انعطاف‌پذیری به معامله‌گران امکان می‌دهد بهترین فرصت‌های ممکن را در بازار بهره ببرند.

مراحل ثبت سفارش در صرافی‌ ارز دیجیتال دارای ویژگی oco

در این بخش به معرفی صرافی‌ ارز دیجیتال با ویژگی oco می‌پردازیم. صرافی رمز ارز بایننس یکی از این صرافی‌ها است. برای ثبت سفارش فروش OCO در جفت ارز BNB/BTC در صرافی آنلاین ارز دیجیتال بایننس، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از قسمت Stop-Limit، گزینه OCO را انتخاب کنید و سپس منوی فروش BNB را انتخاب کنید. این گزینه ویژه سفارش فروش است.
  • در قسمت Limit، قیمتی را مشخص کنید که در صورت رسیدن به این مقدار قیمت BNB، سفارش فروش ارز شما اجرا شود.
  • در قسمت Stop Limit، مانند ثبت سفارش های Stop-Limit معمولی عمل کنید. در این قسمت، شما می توانید میزان ضرر مطلق خود را تعیین کنید. فرآیند کار به این صورت است که در قسمت Stop، تعیین کنید که اگر قیمت ارز به این مقدار کاهش یابد، سفارش مربوط به ضرر حداکثر فعال شود. در قسمت Limit، قیمت فروش را مشخص کنید.
  • به طور معمول، برای جلوگیری از تعلیق در صف فروش فروش رمز ارز، مناسب است قیمت فروش را کمتر از مقدار حد ضرر تنظیم کنید. سپس در فیلد مقدار، میزان ارزی که قصد فروش آن را دارید را وارد کنید. از دیگر صرافی های ارز دیجیتال خارجی دارای ویژگی oco می‌توان به بیترکس (bitrex)، پولونیکس (Poloniex)، کوکوین (KuCoin)، بی‌تی‌سی (HitBTC) اشاره کرد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا