هوش مصنوعی

کاربران ChatGPT Plus با پلاگین Code Interpreter می‌توانند تحلیلگر داده شوند

[ad_1]

شرکت OpenAI از چند ماه پیش عرضه پلاگین مهمی را برای کاربران سرویس ChatGPT Plus آغاز کرده است که Code Interpreter نام دارد. این پلاگین حالا در دسترس تمام کاربران نسخه پریمیوم این چت‌بات قرار گرفته است و با قابلیت‌های خارق‌العاده خود می‌تواند به اجرای کد و ایفای نقش یک تحلیلگر داده بپردازد. این یعنی پلاگین مذکور قادر است از روی داده‌ها دست به خلق تصویر، ویدیو، جدول و تحلیل‌های گوناگون بزند.

در پستی که در وبلاگ OpenAI منتشر شده، آمده است Code Interpreter به ChatGPT اجازه اجرای کد و بررسی فایل‌ها را می‌دهد: «می‌توانید از ChatGPT بخواهید به تحلیل داده، ساخت نمودار، ویرایش فایل‌ها، حل مسائل ریاضی و غیره بپردازد.»

پلاگین Code Interpreter ویژگی‌های مختلفی دارد و با حافظه بزرگش می‌تواند به زبان پایتون کدنویسی کند و فایل‌هایی با حداکثر حجم 100 مگابایت را ویرایش نماید. این پلاگین می‌تواند نقشه بسازد، پلی‌لیست‌های موسیقی را تحلیل کند، فایل‌های تعاملی HTML ایجاد کند، از تصاویر پالت رنگی دربیاورد و کارهای بسیار جذابی انجام دهد.

ChatGPT با Code Interpreter چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

«لیناس بلیوناس»، مدیرکل شعبه لیتوانی شرکت فین‌تک Flutterwave، می‌گوید پلاگین Code Interpreter بزرگ‌ترین قابلیتی است که OpenAI از زمان معرفی GPT-4 آن را معرفی کرده است: «حالا هرکسی می‌تواند تحلیلگر داده باشد.» او می‌گوید با کمک این هوش مصنوعی توانسته است از طریق مجموعه داده‌هایی که حتی بهینه‌سازی هم نشده بودند، از گزارش‌های مربوط به رصد یوفوها، نقشه‌ای تعاملی با فرمت HTML بسازد.

نقشه یوفوها

در یک مثال دیگر، کاربری در توییتر موفق شده است که پلی‌لیستی از 300 ساعت آهنگ در اسپاتیفای را به ChatGPT بدهد و با کمک این پلاگین، تحلیل‌های بصری جذابی دریافت کند. او می‌گوید با این تحلیل‌ها می‌تواند استفاده بهتری از API اسپاتیفای داشته باشد، تحلیل‌های PCA و t-SNE انجام دهد و حتی ببیند که سلیقه‌اش در موسیقی چطور است.

تحلیل آهنگ‌های اسپاتیفای

کاربران همچنین می‌توانند هر شکلی از داده‌های فرمت‌نشده را از پی‌دی‌اف‌ها به هوش مصنوعی بدهند و آن‌ها را تحلیل کنند. ChatGPT می‌تواند از این داده‌ها جدول و نمودار بسازد و حتی استدلال کند که بهترین روش استفاده از داده‌ها برای شما کدام است.

«ایتن مالیک»، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا، دراین‌باره می‌گوید: «Code Interpreter روشن‌ترین بینش مثبتی را ارائه می‌کند که تاکنون درباره تأثیر هوش مصنوعی بر کارکردن وجود داشته است. این فناوری از برهم‌خوردن مناسبات موجود خبر می‌دهد، اما برهم‌خوردنی که به یک نتیجه بهتر و کاری معنادارتر منجر می‌شود.»

مالیک البته تأکید می‌کند که استفاده از این فناوری در حین کار نیازمند نظارت انسانی است. بااین‌حال، می‌توان تصور کرد که تحلیلگران داده درباره آینده شغلی خود نگرانی باشند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا