عمومی

تعداد دانلود اپلیکیشن بلو اسکای، رقیب توییتر، از مرز 1 میلیون عبور کرد

[ad_1]

گزارش‌ها نشان می‌دهند که تعداد کاربران اینستاگرام تردز، رقیب جدید توییتر، تنها پس از چند روز به ده‌ها میلیون کاربر رسیده است. از سوی دیگر، اپلیکیشن بلو اسکای، دیگر شبکه اجتماعی جایگزین توییتر نیز بالاخره از یک میلیون دانلود روی iOS و اندروید فراتر رفته است.

اگرچه آمارهای مربوط به بلو اسکای در مقابل اپلیکیشن تردز چندان چشمگیر نیستند، اما مقایسه آن‌ها هم شاید چندان درست نباشد؛ چون اپ جدید متا وابسته به اینستاگرام است. به گزارش تک‌کرانچ، Data.ai می‌گوید بلو اسکای حالا به‌تازگی از مرز 1 میلیون دانلود عبور کرده؛ این یعنی این شبکه اجتماعی از زمان عرضه به‌طور میانگین روزانه 8300 دانلود داشته است.

این دستاورد برای برنامه‌ای کاملاً جدید که به هیچ پلتفرم بزرگ دیگری متصل نیست و صرفاً از طریق دعوت‌نامه کار می‌کند، دستاوردی بزرگ به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن از زمان اعمال تغییرات جدید در توییتر با موج جدیدی از کاربران مواجه شد. Data.ai می‌گوید بلو اسکای از تاریخ 30 ژوئن (9 تیرماه) به‌بعد 300 هزار دانلود جدید داشته است.

بیشترین دانلودهای بلو اسکای از کدام کشورها بوده است؟

در میان کاربران جدیدی که بلو اسکای را دانلود کرده‌اند، آمریکا با 40 درصد بیشترین سهم را دارد. در ادامه برزیل با 9.5 درصد، ژاپن با 8.5 درصد، تایلند با 7.5 درصد و بریتانیا با 4.6 ردصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

درمجموع حدود چهار ماه زمان برد تا بلو اسکای آستانه 1 میلیون دانلود را پشت سر بگذارد. البته اگر استفاده از این اپلیکیشن وابسته به دعوت‌نامه نبود، احتمالاً کاربران خیلی بیشتری از آن استفاده می‌کردند. حالا با عرضه رقیب قدرتمندی به نام اینستاگرام تردز، کار برای جایگزین‌های کوچک‌تر توییتر سخت‌تر شده است؛ چرا که پلتفرم متا از پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub هم بهره می‌برد تا در بزرگ‌ترین مزیت ماستودون و بلو اسکای با آن‌ها مشترک باشد. البته بلو اسکای پروتکل آزاد خاص خودش را دارد.

در مقایسه، تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز دیروز به حدود 60 میلیون رسید. نظر شما درباره این پلتفرم‌ها چیست؟ کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا