موبایل و فناوری

گوگل اولین تراشه اختصاصی گوشی‌های پیکسل را سال 2025 عرضه می‌کند

[ad_1]

گوگل قصد داشت در سال 2024، چیپست‌های اگزینوس اصلاح‌شده سامسونگ که گوشی‌های پیکسل به آن مجهز شده‌اند را با تراشه خود که تحت عنوان Redondo شناخته می‌شود، جایگزین کند. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که غول موتور جستجو برنامه‌های خود را تا سال 2025 به تأخیر انداخته و در عوض، یک پردازنده سفارشی جدید با اسم رمز Laguna معرفی می‌کند.

طبق گفته‌های یکی از مدیران سابق بخش تراشه‌های گوگل به اینفورمیشن، مواردی مانند چالش‌های مربوط به حفظ کارمندان و هماهنگی توسعه بین تیم‌های ایالات متحده و هند تا حد زیادی دلیل این تأخیر بوده است. ظاهراً تصمیم گوگل برای متوقف کردن ساخت چندین تراشه تنسور در دو سال گذشته، تیم سازنده این پروژه را ناامید کرده است.

تراشه اختصاصی دستگاه‌های پیکسل گوگل

براساس این گزارش، چیپ‌های Laguna دارای فناوری بسته‌بندی پیشرفته‌ای خواهند بود که تقریباً به‌طور انحصاری توسط اپل استفاده می‌شود و همزمان با کوچک‌تر کردن تراشه، بازده انرژی بیشتری را ارائه می‌کند. مدیر سابق گوگل همچنین به این موضوع اشاره کرد که تراشه‌های Redondo در عوض به‌عنوان یک تراشه آزمایش تولید خواهند شد که به مهندسان پروژه تنسور کمک می‌کند تا پردازنده جدید Laguna را طراحی کنند.

گوگل در نظر دارد تا سال 2025 تراشه‌های سامسونگ را به‌طور کامل کنار بگذارد و دستگاه‌های سری پیکسل خود را به پردازنده‌های تنسور که در داخل شرکت ساخته می‌شود، مجهز کند. با این وجود، اینفورمیشن در گزارش خود ذکر کرده که غول موتور جستجو به دریافت مجوز هسته‌های CPU و GPU شرکت Arm ادامه خواهد داد.

کنار گذاشتن تراشه‌های اگزینوس سامسونگ برای گوگل چندین مزیت بالقوه را به‌همراه خواهد داشت. تراشه‌های تنسور مبتنی بر اگزینوس سامسونگ، تاکنون به دلیل داغ شدن بیش از اندازه حتی در حین انجام کارهای متوسط مورد انتقاد زیادی قرار گرفته‌اند.

گوگل در حال حاضر به نسخه‌های نیمه‌سفارشی تراشه‌های سامسونگ پایبند است، اما قصد دارد تولید خود را به TSMC بسپارد، غول تراشه‌سازی که تراشه‌های گوشی‌های آیفون اپل را تولید کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا