عمومی

تردز اینستاگرام، توییتر و بلواسکای چه اطلاعاتی از کاربران گردآوری می‌کنند؟

[ad_1]

چند ساعتی است که اپلیکیشن «تردز» (Threads) اینستاگرام به‌عنوان رقیب توییتر به اپ استور اپل اضافه شده و اگرچه هنوز نمی‌توان آن را دانلود کرد، اما مشخصات و دسترسی‌هایش قابل مشاهده است. حالا بد نیست مقایسه‌ای میان دسترسی‌های این برنامه، توییتر و بلواسکای به اطلاعات کاربران داشته باشیم.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن تردز که اینستاگرام معرفی شده است، می‌گوید برنامه آن‌ها ممکن است به داده‌های مختلفی دسترسی داشته باشد و با حفظ ارتباطی که این داده‌ها با هویت شما دارند، از آن‌ها استفاده کند. تاریخچه خریدها، اطلاعات مالی، اطلاعات موقعیت، اطلاعات تماس، مخاطبان، محتواهای کاربر، تاریخچه جستجوها، تاریخچه گشت‌وگذارها و دیگر انواع داده‌ها احتمالاً برای تبلیغات توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همین داده‌ها ممکن است برای تبلیغات و بازاریابی توسعه‌دهندگان نیز توسط متا استفاده شوند. تردز همچنین از داده‌های یادشده به‌اضافه داده‌های سلامتی و حساس شما برای امور تجزیه‌و‌تحلیل خود بهره خواهد گرفت. این رقیب توییتر به‌منظور شخصی‌سازی محصول و بهبود عملکرد اپلیکیشن نیز به داده‌های شما دسترسی پیدا کند. این شرکت همچنین در انتها اعلام کرده که این اطلاعات ممکن است برای دیگر کاربردهای مدنظر آن‌ها هم استفاده شوند.

در سوی دیگر، توییتر هم مثل تردز اینستاگرام اطلاعاتی مثل تاریخچه خریدها، اطلاعات موقعیت، اطلاعات تماس، تاریخچه گشت‌وگذارها و داده‌های استفاده از برنامه را با حفظ پیوند به هویت شما برای تبلیغات شخص ثالث، تبلیغات و بازاریابی توسعه‌دهندگان، تجزیه‌وتحلیل آمارها، شخصی‌سازی محصول، بهبود کیفیت عملکرد برنامه و دیگر امور خود استفاده می‌کند.

شبکه اجتماعی ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است که شاید از اطلاعاتی مثل ایمیل‌ها و پیامک‌ها هم به‌صورت ناشناس برای تبلیغات شخص ثالث، بازاریابی توسعه‌دهندگان، تجزیه‌وتحلیل آمارها و بهبود عملکرد اپلیکیشن بهره بگیرد.

اپلیکیشن بلواسکای که در این روزهای به‌عنوان یکی از جایگزین‌های توییتر معرفی می‌شود، اوضاع بهتری دارد. این برنامه با حفظ پیوند هویتی از داده‌هایی مثل اطلاعات تماس، محتواهای کاربر شامل تصاویر و ویدیوها و شناسه کاربری برای بهبود عملکرد اپ استفاده می‌کند. این اپلیکیشن همچنین اطلاعاتی مثل داده‌های مربوط به تشخیص مشکلات برنامه را به‌صورت ناشناس برای تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی اپلیکیشن خود گردآوری می‌کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا