کامپیوتر و سخت افزار

کانکتور سفارشی CableMod 12VHPWR هم شروع به ذوب شدن کرد

[ad_1]

بر اساس ادعای یکی از کاربران Reddit، کانکتور سفارشی 12VHPWR CableMod برای کارت گرافیک‌های GeForce RTX 40 حتی با وجود اتصال صحیح، باز هم ذوب می شود.

کانکتورهای برق 16 پین RTX 4090 دوباره شروع کرده‌اند به ذوب شدن

CableMod در حال بررسی مشکل برای برطرف کردن آن است

احتمالا زمانی را که انویدیا همراه با عرضه پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 کانکتورهای برق 12VHPWR خود را معرفی کرد، به یاد بیاورید. از همان زمان چندین کاربر با مشکلاتی روبه‌رو شدند که منجر به بحث جدیدی در مورد کانکتورهای جدید شد. اما انویدیا دلیل این مشکل را تنها “خطای کاربر” اعلام می‌کرد و ادعا کرد که کانکتورها به درستی قرار نگرفته‌اند که منجر به اختلال در تحویل برق، فشار بر کانکتور و در نتیجه ذوب شدن آن می‌شود.

ذوب شدن کانکتور CableMod  12VHPWR

آداپتور CableMod من کانکتور برق 4090 من را ذوب کرد و من حتی نمی‌توانم آن را از برق جدا کنم

by u/Darewelll in pcmasterrace

CableMod برای کمک به کاربران یک کانکتور با زاویه 90 درجه ارائه کرد که از خم شدن کابل جلوگیری کند و آداپتور کابل را گسترش دهد تا مدیریت سیم را بسیار آسان‌تر کند. همانطور که انتظار می‌رفت، کانکتورها مانند به شدت مورد استقبال قرار گرفتند و طبق گفته JayzTwoCents، این شرکت حدود 40،000 عدد از آنها را فروخت که با توجه به اهمیت محصول، رقم بسیار بزرگی است. با این حال، روزهای خوب خیلی طولی نکشید، زیرا چندین کاربر حادثه ذوب شدن کانکتور CableMod 12VHPWR را گزارش کردند.

ذوب شدن کانکتور CableMod  12VHPWR

u/Darewellll، کاربر Reddit این موضوع را فاش کرد و ادعا کرد که آداپتور او ناگهان سوخت و ذوب شد به گونه‌ای که پلاستیک آن به سوکت جوش خورده و دیگر نمی‌توان آن را جدا کرد. کاربر آسیب دیده همچنین ویدیویی از آداپتور را در یوتیوب به اشتراک گذاشته است که در آن علائم سوختگی مشهود است. خوب، اگر مشکل را اشکال زدایی کنیم، ممکن است همه چیز پیچیده‌تر به نظر برسد. این مشکل ممکن است به دلیل سهل‌انگاری مصرف کننده در قرار دادن آداپتور در پردازنده گرافیکی باشد، اما ممکن است که این تمام ماجرا نباشد. کاربر ادعا دارد که دقیقا مانند دستورالعمل‌های شرکت این کانکتور را متصل کرده است.

اما نکته مشترک دیگر در بین این، این است که بیشتر حوادث در کانکتور GPU رخ می‌دهد تا در انتهایی که کابل به منبع تغذیه متصل می‌شود. این ممکن است به این نتیجه منجر شود که نابرابری وزن ناشی از کابل متصل باعث می‌شود آداپتور Cablemod به طور کامل قرار نگیرد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که 70 درصد از حوادث سوزاندن طبق گزارشات تنها مربوط به یک تولید کننده کارت است.

ذوب شدن کانکتور CableMod  12VHPWR

یکی از جنبه‌هایی که باید در نظر گرفت این است که چه مدت طول خواهد کشید تا CableMod جایگزینی را برای کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند ارائه دهد. این شرکت قول داده است که کارت گرافیک‌های آسیب دیده را با نمونه‌های جدید جایگزین کند. با این حال، بر اساس تعداد واحدهای آداپتوری که CableMod فروخته است، به نظر می‌رسد که اگر این موضوع به طور گسترده گسترش یابد، ممکن است مشکلات شدیدی برای شرکت و مشتریانش ایجاد کند.

ذوب شدن کانکتور CableMod  12VHPWR

تمام شد.

— Death (@death_1125) July 2, 2023

ذوب شدن کانکتور CableMod  12VHPWR

آداپتور 12+4 با دمای 180 درجه برای کابل.
بالاخره گرمای زیادی دارد و برای دفع گرما اقداماتی انجام می‌شود.
خب، همانطور که می‌بینید، به دلیل اتصال بد سوخته است، اما افرادی که اغلب آن را مرتب می‌کنند یا دست‌کاری می‌کنند، نباید از آن استفاده کنند. همانطور که می‌توان گفت مانند تمام استانداردهای جدید 12+4، برای بارها تنظیم مجدد طراحی نشده است.

— N’s Factory (@nissyan_daze) July 3, 2023

به هر حال، با توجه به آنچه که این روزها در جریان است، توصیه می‌کنیم مصرف کنندگان هنگام استفاده از آداپتورهای CableMod با احتیاط عمل کنند. شما حتما باید اطمینان حاصل کنید که آداپتور کاملاً در جای خود قرار دارد و کابل برق خم نمی‌شود. Cablemod هنوز بیانیه رسمی در مورد حوادث سوختگی و در صورت انجام آن صادر نکرده است، اما با انتشار هرگونه‌ بیانیه‌ای ما آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.در حال حاضر این شکرت در حال کار بر روی یک استاندارد جدید 12V-2×6 توسط PCI-SIG است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز