بازار خودرو

خودرو ری را یا K125 یک مدل دنده‌ای هم خواهد داشت

[ad_1]

طبق آخرین خبرها، خودرو ری را قرار است یک مدل دنده‌ای نیز داشته باشد. کراس‌اوور جذاب ایران خودرو تا چندی دیگر رونمایی خواهد شد.

روز گذشته در خبری عنوان کردیم که ایران خودرو در نظر دارد خودرو ری را خود را با نامی جدید، اواخر سال جاری رونمایی کند. این خودرو به عنوان یک کراس‌اوور جذاب، از امکاناتی قابل توجه برخوردار است که ممکن است فروش مناسبی را تحربه کند.

با وجود اینکه پیش‌تر قرار بود این مدل فقط از گیربکس اتوماتیک استفاده کند، در عکس‌های جدید دیده شده که این خودرو به گیربکس دنده‌ای نیز مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واردات چانگان یونی وی توسط پارس خودرو قطعی شد [+مشخصات و تصاویر]

خودرو ری را به گیربکس دنده‌ای نیز مجهز خواهد شد

به تازگی، تصویری از تولیدات اخیر ایران خودرو به بیرون درز کرده است که در آن نکات جالب و اسامی جالبی به چشم می‌آید؛ به عنوان یکی از این نکات جالب می‌توان به درج نام K125 دنده‌ای در این فهرست اشاره کرد.

تا این لحظه پروژه K125 ایران خودرو که به نام ری‌ را نام‌گذاری شده بود، طبق خواسته مدیرعامل فعلی شرکت، دوباره در یک عقب‌گرد یا به عبارت بهتر، بی‌رسمی، بدون نام شده است و توسط ایران خودرویی‌ها مجدداً K125 خوانده می‌شود.

اتفاقی نادر که فقط در ایران می‌توانید شاهد آن باشید؛ پروژه‌ای متولد می‌شود، نام‌گذاری می‌شود، با نام ری را رونمایی می‌شود، در یوش، زادگاه نیما پوشیج است، برای آن رونمایی می‌گیرند، لوگوتایپ فارسی و انگلیسی آن را طراحی می‌کنند و یک‌باره به درخواست آقای مدیر، نام خودرو حذف می‌شود و در واقع، پروژه به لحاظ نام‌گذاری و هویت بصری، به پله اول بازمی‌گردد! کسی چه می‌داند شاید استان تولد علیمردان عظیمی، نام بعدی ری را باشد!

خودرو ری را به گیربکس دنده‌ای نیز مجهز خواهد شد 

به‌طور قطع تا این لحظه، K125 در نسخه فول خود به پیشرانه EFP با حداکثر قدرتی در محدوده ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۴۰ نیوتن‌متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود، اما نکته جالب اینجاست که در آمار تولید ایران خودرو نام K125 دنده‌ای آمده است.

تا امروز قرار بود K125 صرفاً کراس‌اووری اتومات باشد، اما به نظر می‌رسد این خودرو نمونه دنده‌ای نیز خواهد داشت. برای نسخه دنده‌ای این خودرو دو گزینه محتمل است؛ نخست آن‌که، برای K125 مشخصاتی مشابه تارا دنده‌ای V3 را در نظر بگیرند و این خودرو به پیشرانه TU5P با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر به‌همراه جعبه دنده ۶ سرعته دستی تجهیز شود.

گزینه دوم اما کمی جذاب‌تر و امیدوارکننده‌تر است؛ این گزینه چیزی نیست جز آن که برای K125 از قوای محرکه دنا پلاس توربو دنده‌ای استفاده کنند. در این صورت، کراس اوور K125 به پیشرانه TC7 با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید در نهایت، پروژه K125 با چه مشخصات فنی و امکانات رفاهی و صد البته مهم‌تر از این موارد و در وهله نخست با چه نامی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نسخه دنده‌ای خودرو ری را چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا