عمومی

ادامه بحران توییتر؛ خرابی TweetDeck و نصف‌شدن حضور در نتایج گوگل

[ad_1]

توییتر در چند روز اخیر ابتدا مشاهده توییت‌ها را منوط به ورود به حساب کاربری کرد و بعد محدودیت‌هایی را در نظر گرفت تا هر کاربر روزانه صرفاً بتواند مقدار معینی توییت ببیند. حالا این اقدامات ظاهراً روی سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این شبکه اجتماعی هم اثر گذاشته است. کاربران زیادی گزارش داده‌اند که سرویس TweetDeck دیگر کار نمی‌کند، گوگل هم ظاهراً تا 50 درصد کمتر از قبل صفحات این پلتفرم را در نتایج خود نشان می‌دهد.

به گزارش انگجت، خیلی از کاربران اعلام کرده‌اند که TweetDeck عملاً از کار افتاده است. این مسئله احتمالاً تحت تأثیر باگی در وب اپلیکیشن توییتر است که درخواست‌ها را در یک حلقه بی‌نهایت ارسال می‌کند و به‌نوعی باعث ایجاد شکلی از حمله DDoS یا منع سرویس به این شبکه اجتماعی می‌شود.

یک محقق کامپیوتر به‌ نام «مالی وایت» می‌گوید اثر این اتفاق در همه بخش‌های TweetDeck به‌جز ستون Home چندبرابر می‌شود و مدام خطا برمی‌گرداند. البته ظاهراً درصورت استفاده از نسخه جدید بتای این اپلیکیشن می‌توانید حداقل ستون‌ها را ببینید. اما این ستون‌ها همچنان مشمول محدودیت‌های نمایش توییت‌ها هستند و اکثر کاربران به فاصله کوتاهی پس از بارگذاری TweetDeck، دیگر نمی‌توانند توییت‌های جدید را مشاهده کنند.

حضور صفحات توییتر در نتایج گوگل نصف شده است

علاوه‌براین، موتور جستجوی گوگل هم حالا تا 50 درصد کمتر از قبل آدرس‌های توییتر را در نتایج خود نشان می‌دهد. «بری شوارتز» از وب‌سایت Search Engine Roundtable، می‌گوید گوگل اکنون در مقایسه با روز جمعه حدود 52 درصد کمتر آدرس‌های توییتر را در ایندکس خود دارد.

البته این موتور جستجو ظاهراً هنوز توییت‌های جدید را در پنجره‌های کارتی Search نشان می‌دهد، اما ایندکس‌های معمولی از کار افتاده‌اند. این اتفاق احتمالاً به‌دلیل محدودیت دسترسی به توییت‌ها برای افراد غیرعضو در توییتر رخ داده است.

اگرچه نظریه حمله DDoS توییتر به خود این شرکت هنوز تأیید نشده، اما توسعه‌دهنده‌ای به نام «شلدون چنگ» هم می‌گوید که غیرفعال‌کردن دسترسی‌های ناشناس به توییتر احتمالاً دلیل اختلال‌های این پلتفرم بوده است. ایلان ماسک در اطلاعیه‌های خود درباره محدودیت‌های جدید، آن‌ها را موقتی خوانده بود، اما هنوز نمی‌دانیم که این محدودیت‌ها چه زمانی برطرف خواهند شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا