عمومی

اداره توییتر سخت است ولی حفظ اینترنت آزاد هم ضرورت دارد

[ad_1]

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، می‌گوید اداره این شبکه اجتماعی کار سختی است و آرزو نمی‌کند که هیچ‌کس تحت فشارهای مربوط به این جایگاه شغلی قرار بگیرد. بااین‌حال، به باور او نباید حفظ اینترنت آزاد را هم فراموش کرد. ایلان ماسک در چند روز اخیر به‌خاطر محدودسازی میزان مشاهده توییت‌ها زیر شدیدترین انتقادات از سوی کاربران قرار گرفته است.

به‌دنبال افزایش انتقادات به ایلان ماسک به دلیل محدودسازی میزان مشاهده توییت‌ها، جک دورسی در توییتی در همین شبکه اجتماعی نوشت: «اداره توییتر سخت است. چنین استرسی را برای هیچ‌کس آرزو نمی‌کنم. اعتماد دارم که تیم توییتر با توجه به شرایط خود، که شرایط دشواری است، دارد تمام تلاشش را می‌کند.»

بنیان‌گذار توییتر می‌گوید انتقادکردن از راه دور کار آسانی است. بااین‌حال، او ظاهراً به آینده خوشبین است و می‌گوید: «می‌دانم که هدف آن‌ها پیشرفت توییتر است و این اتفاق خواهد افتاد.»

جک دورسی حفظ اینترنت آزاد را ضروری می‌داند

البته جک دورسی پیشنهادی هم برای مدیریت جدید توییتر داشته است. او می‌گوید: «امیدوارم [تیم توییتر] انتقال پلتفرم به پروتکل‌های باز مقاوم به سانسور مثل بیت کوین و نوستر را در نظر بگیرد تا این فشار کمتر شود. این تغییر برای همه خوب است و برای حفظ اینترنت آزاد ضروری تلقی می‌شود.»

ایلان ماسک دو روز پیش در توییتی اعلام کرد که موقتاً محدودیت‌هایی را بر میزان نمایش توییت‌ها به کاربران اعمال می‌کند تا از استخراج داده‌های این شبکه اجتماعی و فشار به منابع آن‌ها جلوگیری کند. یک روز پیش از آن، توییتر در تغییر دیگری نمایش توییت‌ها به کاربران غیرعضو را هم متوقف کرده بود تا همه برای مشاهده توییت‌ها حتماً وارد حساب کاربری خود شوند یا یک حساب جدید بسازند.

به‌دنبال این اتفاقات، خیلی از کاربران توییتر تصمیم به ترک این شبکه اجتماعی گرفتند. این مهاجرت که بخش زیادی از آن به سمت پلتفرم بلواسکای صورت گرفت، باعث شد بلواسکای هم موقتاً ثبت‌نام کاربران جدید را متوقف کند تا بتواند توانایی پاسخگویی به این حجم عظیم از کاربران را در فاز بتای خود داشته باشد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا