عمومی

مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌عامل ویندوز را به‌طور کامل به فضای ابری ببرد

[ad_1]

مایکروسافت مدتی است که با ویندوز 365 برای کاربران تجاری درحال انتقال سیستم‌عامل خود به فضای ابری است، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد برای مصرف‌کنندگان معمولی هم چنین مسیری را دنبال کند. سندی که از این شرکت به‌دست آمده است، به سرویسی اشاره می‌کند که دسترسی کامل به ویندوز را از طریق فضای ابری برای کاربران عادی فراهم می‌سازد.

به گزارش ورج، براساس یکی از فایل‌های مایکروسافت برای ارائه در دادگاه این شرکت در برابر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، مایکروسافت درحال ارزیابی شرایط برای عرضه سرویس ویندوز 365 به‌منظور ارائه دسترسی ابری به ویندوز برای کاربران عادی است.

مایکروسافت بیش‌از‌پیش انتقال ویندوز 11 به فضای ابری را فرصتی مناسب برای استفاده از قدرت خود در فضای ابری و ایجاد دسترسی آسان‌تر به خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و تجربه‌های دیجیتالی می‌داند.

ویندوز 365 سرویسی است که دسترسی آنلاین به یک نسخه کامل ویندوز را فراهم می‌کند. این سرویس تاکنون فقط برای کاربران تجاری وجود داشت، اما مایکروسافت مشغول یکپارچه‌سازی آن با ویندوز 11 بوده است. در یکی از آپدیت‌های آتی این سرویس، قابلیتی موسوم به ویندوز 365 بوت ارائه خواهد شد که به دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 اجازه می‌دهد تا به‌جای ورود به نسخه محلی سیستم‌عامل، به نسخه ابری آن وارد شوند.

ویندوز ابری در کنار تراشه اختصاصی در برنامه‌های مایکروسافت قرار دارد

ایده انتقال یک ویندوز کامل به فضای ابری برای دسترسی کاربران عادی، در کنار نیاز مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در حوزه تراشه‌های اختصاصی ارائه شده است. این شرکت برای عرضه دستگاه‌های سرفیس پرو X با پردازنده آرم تا حدی وارد این حوزه شده بود. پیش‌تر بلومبرگ هم در سال 2020 گفته بود که مایکروسافت می‌خواهد پردازنده اختصاصی خودش را برای سرورها و حتی شاید دستگاه‌های سرفیس بسازد.

در یک اسلاید دیگر از این ارائه، به ضرورت حفظ ارزشمندی ویندوز و پاسخ‌دادن به تهدید کروم‌بوک‌ها اشاره شده است. این شرکت می‌خواهد با عرضه ویندوز 365 برای مصرف‌کنندگان، سهم خود را از بازار کامپیوترهای شخصی ابری افزایش دهد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا