هوش مصنوعی

کنگره آمریکا استفاده از ChatGPT را محدود می‌کند

[ad_1]

کنگره ایالات متحده که اخیراً دو لایحه جدید درمورد مدل‌های هوش مصنوعی را در دستور بررسی قرار داده بود، اکنون به دلیل برخی نگرانی‌ها از درز اطلاعات حساس، محدودیت‌های سختی را برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مولد در دستور کار دارد.

به گفته یکی از منابع آگاه، «کاترین شیپندور»، رئیس اداری مجلس نمایندگان آمریکا، طی یادداشتی شرایط محدودی را برای استفاده از ChatGPT و مدل‌های هوش مصنوعی برای کارمندان دفاتر کنگره اجرایی می‌کند. براساس این تصمیم، کارمندان تنها مجاز به استفاده از سرویس پولی ChatGPT Plus هستند و نمی‌توانند در کارهای روزمره خود از هوش مصنوعی استفاده کنند و برای آنها محدودیت درنظر گرفته می‌شود.

همچنین از کارمندان خواسته می‌وشد تا ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی را به صورت دستی فعال کنند تا اطلاعاتی در دسترس مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار نگیرد. گفتنی است استفاده از سطح رایگان ChatGPT نیز مانند هر مدل هوش مصنوعی دیگری مجاز نیست.

کنگره آمریکا استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را محدود می‌کند

موسسه‌ها و شرکت‌‌های خصوصی بسیاری در سراسر جهان نسبت به استفاده از هوش مصنوعی مولد به دلیل احتمال بروز حوادث و سوء استفاده هشدار داده‌اند. کنگره آمریکا نیز طی هفته‌های گذشته بررسی دو لایحه در مورد این فناوری را در دستور کار خود قرار داده بود. حالا گفته می‌شود محدودیت‌های استفاده افزایش پیدا می‌کند.

گزارش‌های مختلفی در مورد استفاده از هوش مصنوعی و تبعات آن منتشر شده است. به عنوان مثال ظاهراً کارکنان سامسونگ  هنگام استفاده از چت‌بات در حین کار، داده‌های حساس را از طریق ChatGPT افشا کرده‌اند. برخی مدارس این سیستم‌ها را به دلیل نگرانی در مورد تقلب ممنوع کرده‌اند. حال باید دید سرنوشت مدل‌های هوش مصنوعی به چه سمت‌و‌سویی خواهد رفت.

سیاست کنگره ممکن است با مخالفت جدی و زیادی روبرو نشود. تنطیم مقررات برای این حوزه در مرکز توجه قرار دارد و به همین دلیل ممکن است با مخالفت جدی روبرو نشود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا