عمومی

مدیر سابق اپ استور از قوانین این فروشگاه و مدیریت «فیل شیلر» انتقاد کرد

[ad_1]

«فیلیپ شومیکر»، مدیر سابق اپ استور که تا پیش از خروج از اپل در سال 2016، مسئولیت تأیید اپلیکیشن‌ها را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای به انتقاد از قوانین این فروشگاه پرداخته است و اعتقاد دارد که تا «فیل شیلر» از این واحد جدا نشود، تغییر بزرگی در این بخش به‌وجود نخواهد آمد.

شومیکر در مصاحبه جدیدی با وب‌سایت MobileGamer.biz اعلام کرده است که قوانین اپ استور «به‌سبکی بسیار خاکستری» نوشته شده‌اند تا این شرکت بتواند هر زمان که خواست، تصمیم بگیرد که چه اپ‌هایی می‌توانند در این فروشگاه باقی بمانند.

او می‌گوید ایده آن‌ها این بود که ابتدا قوانین را مبهم بنویسند و بعد رفته‌رفته آن‌ها را بهینه‌سازی کنند. اما با گذشت زمان به‌نظر نمی‌رسد که تغییر قوانین اپ استور برای اپل اهمیتی داشته باشد. شومیکر می‌گوید درحقیقت اپل بندهای ابهام‌آمیز دیگری را هم به این قوانین اضافه کرده است.

قوانین اپ استور اپل باید تغییر کند

این مدیر سابق اپل درباره کارمزد 30 درصدی اپ استور هم حرف زده است. او می‌گوید این کارمزد در سال 2009 منطقی به‌نظر می‌رسید، چون این شرکت درحال خلق یک پلتفرم جدید و عرضه ابزارهایی بود که قبلاً وجود نداشتند؛ اما شرایط از آن زمان تاکنون خیلی تغییر کرده است. شومیکر می‌گوید اپل حالا می‌تواند این کارمزد را حذف کند و همچنان درآمد خوبی داشته باشد.

او که اکنون مدیرعامل Identity.com شده است، ظاهراً با فیل شیلر که مدیر بازاریابی اپل بود هم مشکل دارد. شومیکر می‌گوید افرادی مثل «ادی کیو» و «گرگ جازویاک» مدیران پیشروتری هستند، اما افرادی مثل شیلر به همان آرمان‌های استیو جابز در سال‌های نخستین اپ استور چسبیده‌اند.

نام شیلر حالا با عنوان «یاور اپل» در وب‌سایت این شرکت ثبت شده است، اما او همچنان به کوپرتینویی‌ها مشاوره می‌دهد و در رهبری تیم اپ استور نقش دارد. شومیکر معتقد است که شیلر یکی از افرادی است که جلوی تغییرات بزرگ در اپ استور را گرفته و اگر از جایگاه خود کنار نرود، دادگاه‌ها به‌اجبار این تغییرات را در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل اعمال می‌کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا