هوش مصنوعی

سیسکو از تراشه‌های هوش مصنوعی جدید سری SiliconOne رونمایی کرد

[ad_1]

هوش مصنوعی هر روز در حال پیشرفت و گسترش است و شرکت‌ها دائماً در حال توسعه فناوری‌های جدیدی در این زمینه هستند. علاوه بر نرم‌افزارهای هوش مصنو‌عی مانند ChatGPT، محصولات سخت‌افزاری نیز برای این فناوری توسعه پیدا می‌کند و حالا سیسکو (Cisco) از تراشه‌های شبکه هو‌ش مصنوعی جدید خود رونمایی کرده که با تراشه‌های ساخته شده توسط Broadcom و Marvell رقابت خواهند کرد.

تراشه‌های سیسکو بخشی از خانواده SiliconOne این شرکت محسوب می‌شوند و توسط برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری، مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل در حال آزمایش هستند.

مشخصات تراشه هوش مصنوعی سیسکو

براساس گزارش‌های منتشر شده، تراشه‌های شبکه معرفی شده، قدرتمندترین نمونه‌های موجود در بازار برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند تا 32 هزار پردازنده گرافیکی را به یکدیگر متصل کنند که این امر تا حد زیادی به تسریع وظایف هو‌ش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می‌کند.

سیسکو همچنین مدعی شده که این تراشه‌ها می‌توانند باعث کاهش تعداد سوئیچ‌های مورد نیاز در یک شبکه شوند که این امر می‌تواند عملکرد تراشه را بهبود بخشد.

با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، میزان تقاضا برای تراشه‌های شبکه هوش مصنو‌عی نیز در حال افزایش است. با کمک این تراشه‌ها، شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های هوش مصنو‌عی خود را سریع‌تر و کارآمدتر بسازند و آن‌ها را به کار بگیرند. و با توجه به اینکه برنامه‌های کاربردی هو‌ش مصنوعی به‌طور مداوم در حال پیچیده‌تر و دشوارتر شدن هستند، وجود تراشه‌هایی با کارآیی بالا اهمیت بسیار زیادی دارد.

سیسکو در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی صنعت شبکه جهان محسوب می‌شود و این تراشه‌های جدید می‌تواند به غول سخت‌افزار آمریکایی کمک کند تا سهم خود در این بازار رو‌به‌رشد را به دست بیاورد.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، علاوه بر شرکت‌هایی مانند OpenAI که سیستم‌های نرم‌افزاری هوش مصنو‌عی را توسعه می‌دهند، شرکت‌های دیگری مانند AMD و انویدیا در حال توسعه سخت‌افزارهای حوزه هو‌ش مصنوعی هستند. AMD نیز اخیراً از تراشه هوش مصنوعی MI300X خود رونمایی کرده بود که از حداکثر 192 گیگابایت حافظه بهره می‌برد و بزرگ‌ترین رقیب تراشه‌های هوش‌ مصنوعی انویدیا خواهد بود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا