موبایل و فناوری

قابلیت جدید iOS 17 مانع از بروز اختلال نزدیک‌بینی می‌شود

[ad_1]

در سیستم‌عامل iOS 17 قابلیت جدیدی پیش‌بینی شده تا همواره فاصله ایمن چشم نسبت به آیفون رعایت شده و خطر ابتلا به اختلال نزدیک‌بینی کاهش پیدا کند.

در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آیفون (iOS 17) قابلیتی موسوم Screen Distance پیش‌بینی شده که باتوجه به آن خطر اختلال نزدیک‌بینی به ویژه در کودکان کمتر خواهد شد. پس از فعال‌سازی این ویژگی، آیفون‌ها فشار کمتری به چشم وارد خواهند کرد. این ویژگی از آن جهت اهمیت دارد که امروزه بسیاری از مردم برای ساعات طولانی به نمایشگر گوشی چشم می‌دوزند و چنین قابلیتی احتمالاً مورد استقبال کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: کدام آیفون‌ها آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کنند؟

کاهش ابتلا به اختلال نزدیک‌بینی با قابلیت جدید iOS

به گزارش فون‌آرنا می‌گوید، قابلیت مذکور در iPadOS 17 هم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که در صورت ابتلا به اختلال نزدیک‌بینی افراد اشیای دور را تار می‌بینند و نیازمند به عینک خواهند شد. نزدیک‌بینی علت اصلی اختلال بینایی در کودکان محسوب می‌شود، زیرا کودکان معمولاً در زمان استفاده از گوشی، دستگاه را بسیار به چشم خود نزدیک می‌کنند.

در قابلیت Screen Distance اپل به کاربران توصیه می‌شود که آیفون و آیپد را در فاصله نزدیک به چشم در دست نگیرند. ویژگی Screen Distance بعد از انتشار iOS 17، وارد بخش Screen Time در منوی تنظیمات خواهد شد و دسترسی به آن به‌سادگی فراهم است.

قابلیت Screen Distance از دوربین TrueDepth جهت تشخیص فاصله‌ بین نمایشگر و چشم کاربر بهره می‌برد و با آیفون XS و آیفون‌های جدیدتر و آیپد پرو 2018 و آیپدهای جدیدتر نیز سازگاری دارد.

اختلال نزدیک‌بینی

در صورتی که بعد از فعال‌سازی Screen Distance دستگاه را در فاصله‌ بسیار نزدیک نسبت‌ به چشم بگیرید، با پیام «آیفون بیش‌ از حد نزدیک است» روبرو خواهید شد. به بیان اپل این پیام زمانی به نمایش در می‌آید که فاصله‌ چشم شما از نمایشگر برای مدت‌زمانی طولانی به کمتر از 12 اینچ (تقریباً 30 سانتی‌متر) برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش احتمال ابتلاء به اختلال نزدیک‌بینی با قابلیت جدید اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا