عمومی

گوگل لنز اکنون می‌تواند بیماری‌های مختلف پوستی را تشخیص بدهد

[ad_1]

گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای برنامه «گوگل لنز» در iOS و اندروید ارائه کرده که با وجود آن‌ها، اکنون می‌توان شرایط و بیماری‌های پوستی مانند «خال یا جوش» را نیز جستجو کرد. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد برآمدگی روی لب، خط روی ناخن یا ریزش موی سر خود داشته باشید، این ویژگی روی سایر قسمت‌های بدن نیز کار می‌کند.

در پست وبلاگ گوگل نوشته شده: «فقط یک عکس از خودتان بگیرید یا یک را از طریق لنز آپلود کنید و موارد بصری مطابق با جستجو خود را پیدا خواهید کرد». با این حال، گوگل هشدار داده که این دسته از نتایج فقط جنبه «اطلاعاتی» دارند و «یک تشخیص نیستند» و می‌گوید کاربران باید «برای مشاوره با پزشکان خود مشورت کنند».

کسب اطلاعات درباره بیماری‌های پوستی با گوگل لنز

گوگل از سال‌ها قبل در حال بررسی استفاده از ویژگی تشخیص تصویر هوش مصنوعی برای بیماری‌های پوستی بوده است. این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O سال 2021 خود، ابزاری را به نمایش گذاشت که می‌توانست شرایط پوست، مو و ناخن را شناسایی کند. در آن زمان، گوگل گفت که این ابزار می‌تواند 288 شرایط مختلف را تشخیص دهد و در 84 درصد مواقع شرایط صحیح را ارائه می‌کند.

اکنون، در وب‌سایت گوگل برای این ابزار که DermAssist نام دارد، گفته شده «در حال حاضر تحت آزمایش‌های بیشتر از طریق یک نسخه محدود است». همچنین گفته شده که هرچند این ابزار به‌عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس 1، علامت CE را دریافت کرده، اما توسط FDA ارزیابی نشده و فقط برای اهداف اطلاعاتی و نه تشخیص پزشکی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر شرایط پوستی، گوگل در وبلاگ خود به ویژگی‌های دیگری از Lens نیز اشاره کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به ترجمه تابلوهای خیابان، منوها و موارد دیگر به بیش از 100 زبان دنیا، پیدا کردن نسخه‌های مختلفی از محصولات موردنظر شما و پیدا کردن رستوران‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند و غذا خاصی در آن‌ها سرو می‌شود، اشاره کرد. تمام این موارد با آپلود عکس در گوگل لنز انجام می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا