عمومی

در اعتراض به پولی‌شدن API ردیت، بیش از 6000 ساب‌ردیت خصوصی شدند

[ad_1]

اعتراضات سراسری جوامع ردیت به‌خاطر پولی‌شدن دسترسی به API این پلتفرم آغاز شد. در این اقدام هماهنگ، هزاران ساب‌ردیت ازحمله تعدادی از پرطرفداران آن‌ها مثل r/gaming یا r/music خود را به حالت خصوصی درآورده‌اند تا هیچ‌کس به جز افرادی که قبلاً عضو این جوامع شده بودند، امکان دسترسی به محتواهای آن‌ها را نداشته باشد.

مدیران ساب‌ردیت‌های مشهوری مثل r/funny ،r/science و r/aww هفته گذشته شروع به برنامه‌ریزی اعتراضات هماهنگ علیه سیاست جدید این شرکت در زمینه دسترسی به API کردند. این اتفاق پس از آن رخ داد که توسعه‌دهندگان برخی از محبوب‌ترین اپ‌های شخص ثالث ردیت اعلام کردند که دیگر قادر به دسترسی به API این وب‌سایت نخواهند بود.

حالا بالغ بر 6000 ساب‌ردیت به حالت خصوصی درآمده‌اند و اگرچه بعضی از آن‌ها قرار است پس از دو روز به حالت عمومی برگردند، اما برخی تصمیم دارند که تا حصول تغییرات لازم به اعتراض خود به این شکل ادامه دهند.

اعتراض جوامع ردیت در واکنش به پولی‌شدن API

ساب‌ردیت r/Toptomcat در پستی در این باره نوشته است: «هیچ‌کدام از ما این اتفاق را به شوخی نمی‌گیریم: ما این کار را انجام می‌دهیم چون ردیت را دوست داریم و واقعاً باور داریم که این تغییر ادامه‌دادن به کاری که عاشقش هستیم را محال می‌کند.»

«کریستین سلیگ»، توسعه‌دهنده اپلیکیشن Apollo که مطلبش درباره پولی‌شدن API ردیت ازجمله مهم‌ترین دلایل آغاز این اعتراضات بود، می‌گوید دیدن اتحاد جامعه ردیت برای ایستادگی در برابر این تغییرات بسیار شگفت‌آور است. درحال‌حاضر اگرچه اکثر ساب‌ردیت‌ها خصوصی شده‌اند، اما بعضی‌ها مثل r/NintendoSwitch یا r/StarWars صرفاً انتشار پست‌های جدید را محدود کرده‌اند.

اعتراضات سراسری در وضعیتی جدی‌تر شد که «استیو هافمن»، مدیرعامل ردیت چند روز پیش از سیاست‌های جدید این شرکت در پولی‌کردن استفاده از API این پلتفرم دفاع کرده بود. حالا مشخص نیست که این اقدام هماهنگ می‌تواند نظر مدیران ردیت را تغییر دهد یا نه. این شرکت هنوز به اعتراضات هماهنگ کاربران خود واکنشی نشان نداده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا