عمومی

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!

جزایری که کسی حق ورود به آنها را ندارد

در علم جغرافیا خشکی هایی که با آب احاطه شده اند جزیره نام دارند و همانطور که مشخص است دسترسی به آن ها سخت است و به نوعی قرنطینه هستند حال فرض کنید در جزیره ای قرار دارید که خودش از ایزوله ترین جزیره های دنیا است و چه حالی خواهید داشت؟

بیماری های مختلفی تا به حال بوده است که دنیا را فراگرفته اند و انسان های زیادی را کشته اند. برخی از این بیماری های به نوعی واگیردار بوده اند که مردم مجبور به قرنطینه کردن بیماران بوده اند.

در دوره های مختلف برخی جزیره ها محلی برای قرنطینه انسان های مختلف بوده اند و انسان های زیادی در آن ها جانشان را از دست داده اند که از همین رو به آدم کش ترین جزایر دنیا نیز معروف شده اند.

Grosse Island:

در سال ۱۸۴۵ تا ۱۸۴۹ یک قحطی سیب زمینی در ایرلند به وجود آمد که باعث شد بسیاری از مردم این کشور خانه خود را ترک کنند و راهی کشورهای دیگر شوند.

یکی از اهداف آن ها کبک کانادا بود اما دولت این کشور مهاجران ایرلندی را تنها در جزیره “Grosse Island” ساکن کرد.

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!در این جزیره به خاطر بیماری های به وجود آمده و تیفوس بیش از ۱۰ هزار ایرلندی جان خودشان را از دست دادند و افراد بسیار کمی توانستند از آن خارج شوند.

Molokai:

در نزدیکی هاوایی جزیره ای به نام “Molokai” قرار دارد که در سال های ۱۸۶۶ تا ۱۹۶۹ به یکی از بزرگترین قرنطینه های بیماران جذامی تبدیل شده بود.

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!
این جزیره در ابتدا تنها مشکوک به جذام بود ولی با به وجود آمدن قرنطینه های بسیار زیاد نزدیک به ۱۰ هزار نفر بیمار شدند.

با تمام شدن بیماری و از بین رفتن فعالیت های آن درسال ۱۹۶۹ بسیاری از این جزیره خارج شدند اما افرادی که خانواده هایشان را از دست داده بودند در آن باقی ماندند.

Spinalonga:

در نزدیکی اسپانیا جزیره ای وجود دارد که به عنوان بزرگترین قرنطینه اروپا شناخته می شود.

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!
این جزیره که “Spinalonga” نام دارد در سال های ۱۹۰۳ تا ۱۹۵۷ به عنوان جزیره ای برای قرنطینه بیماران جذامی از سراسر اروپا استفاده می شده است.

این جزیره بعد از پایان یافتن بیماری در سال ۱۹۷۵ بسته شد و دیگری کسی به آن بازنگشت. البته انسان های بسیارزیادی در این جزیره خودشان را از دست دادند و در همان جا دفن شدند.

Swinburne&Hoffman:

نیویورک در قرن ۱۹ مورد تهاجم بیماری طاعون قرار گرفت و بسیاری از مردم جان خودشان را از دست دادند به همین علت این دوجزیره “Hoffman” و “Swinburne” برای قرنطینه کردن این بیماران و مهاجران مورد استفاده قرار گرفت.

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!
در این جزیره آزمایش و تحقیقاتی در مورد این بیماری انجام شد و البته انسان های زیادی جان خودشان را از دست دادند.

بعد از پایان جنگ جهانی اول، جزیره ها نیز قرنطینه شدند و از آن زمان برای همیشه بازدید و ورود به آن ها ممنوع اعلام شد.

Dubrovnik:

در سال ۱۶۲۷ و در خارج از دیوارهای کرواسی شهری ساخته شد که به جزیره قرنطینه “Dubrovnik” معروف است.

جزیره هایی که کسی نباید به آنها سفر کند!
این شهر که به عنوان بزرگترین شهر قرنطینه نیز شناخته می شود بسیاری از بیماران واگیر که از مهاجران و یا مردم کشور بودند در خود جای می داد و کمتر کسی می توانست از آن سالم خارج شود.

این شهر به گورستان انسان های زیادی تبدیل شده است. این روزها این شهر برای بازدید قرار گرفته است و حس ترس و مرگ در آن جریان دارند.

 

منبع:روزنه آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا