عمومی

روئینگ یک دستگاه ورزشی عالی برای لاغری شکم و پهلو

دستگاه ورزشی روئینگ دارای کاربردهای زیادی است که اگر بخواهیم به آن‌ها اشاره کنیم می توان گفت: کاهش وزن، پرورش عضلات بدن، استقامت تنها چند نمونه از آن‌ها می باشد. این دستگاه طوری طراحی شده است که شما هنگام کار کردن با آن فقط یک عضو خاصی از بدنتان درگیر نمی شود بلکه میتوانید همزمان روی چند عضو کار کنید.

فواید دستگاه ورزشی روئینگ

  • تاثیرات هوازی: ورزش کردن فقط برای گروه سنی خاصی نیست اگر هنگام ورزش کردن طوری ورزش شما باشد که ملاحظات هوازی را رعایت کرده باشد شما با هر گروه سنی میتوانید به راحتی ورزش کنید و بدنتان را سالم نگه دارید. هنگام کار کردن با دستگاه روئینگ چون عضلات بیشتری از بدنتان درگیر میشود پس در نتیجه آن ضربان قلب شما افزایش می یابد و مصرف اکسیژن شما بهبود می یابد.
  • کاهش وزن: هنگام کار کردن با این دستگاه بدن شما می تواند کالری زیادی را بسوزاند پس شما میتوانید به راحتی به یک اندام ایده عالی که در نظر دارید برسید فقط کافیست که کار کردن با این دستگاه را فراموش نکنید چه در خانه و چه در باشگاه فرقی ندارد.
  • پرورش عضلات بالاتنه: این دستگاه میتواند برای رسیدن عضلات بالاتنه شما مانند بازوها، پهلو، شکم به شکل ایده عالتان بسیار کاربردی باشد چون کار کردن با این دستگاه مانند فعالیت رشته قایق رانی است باید بدانید که بازوهای شما هنگام کار با این دستگاه خیلی درگیر می شوند پس درنتیجه پرورش می یابند و به تناسب ایده عالی می رسند.
  • پرورش عضلات پایین تنه: هنگامی که شما با این دستگاه کار می کنید علاوه بر عضلات بالاتنه شما، عضلات پایین تنه نیز درگیر می شوند این عضلات شامل ران‌ها، باسن، ساق می باشد.
  • افزایش استقامت: وقتی که شما شروع به کار کردن با این دستگاه کنید در ابتدا خیلی خسته می شوید ولی اگر این کار را ادامه دهید باعث می شود که استقامت بدن شما افزایش یافته و بعد از مدتی بدون خستگی ورزش کردن با این دستگاه را ادامه دهید.
  • صرفه جویی در زمان: شما هنگام کار کردن با این دستگاه تمام عضلات بالا تنه و پایین تنه خود را درگیر میکنید که این بسیار زمان کمتری برای رسیدن به تناسب اندام شما نیاز دارد تا این که بخواهید با دستگاه‌های دیگری کار کنید و هر مدت زمانی روی یک اندام خاصی از بدنتان تمرکز کنید.
  • راحتی: کار کردن با این دستگاه بسیار ساده و آسان است به طوری که شما حتی میتوانید در خانه با آن کار کنید و نیازی به رفتن به باشگاه نداشته باشید. فقط تنها کاری که لازم است باید در موقعیت درستی قرار بگیرید و دست‌های خود را بکشید و هنگام حرکت هم مواظب باشید که فرم درست را رعایت کنید.
  • جنبه سرگرمی: هنگام کار کردن با این دستگاه شما باید نگران چیزی نباشید و انگیزه برای ادامه کار داشته باشید در این صورت ورزش کردن با آن برایتان به یک سرگرمی لذت بخش تبدیل می شود.
  • تاثیر آسیب کم: این دستگاه روی عضلات شما آسیبی وارد نمی کند و همچنین شما اگر به خاطر بالا رفتن سنتان و یا مشکلی که برایتان پیش آمده عضلات بدنتان دچار آسیب شده‌اند برای کار کردن با این دستگاه هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

دستگاه روئینگ چگونه کار می کند: روئینگ دقیقا شبیه حرکت قایق رانی است. شکل ساختاری روئینگ به صورت کشیده می باشد و در جلوی این دستگاه چند اجزا مانندچرخ لنگر، کابل، دسته طراحی شده است. هنگامی که میخواهید با این دستگاه کار کنید باید دسته را به سمت بدن خودتان بکشید شبیه پارو زدن در قایق رانی، و چون پاها روی سکویی که در جلو دستگاه قرار دارد فشرده شده‌اند پس درنتیجه آن با کشیدن دسته صندلی که شما روی آن نشسته‌اید به عقب حرکت می کند.

در زمان خرید دستگاه روئینگ باید چه نکاتی را در نظر گرفت

۱)زمانی که می خواهید این دستگاه را تهیه کنید اول برای خودتان مشخص کنید که قصد شما از ورزش کردن با این دستگاه چیست یعنی آیا ورزش می کنید که لاغر شوید یا نه ورزش می کنید تا ماهیچه‌های بدنتان تقویت شوند.

۲)نکته دوم باید بدانید که شما برای خرید این دستگاه تا چه اندازه ایی میتوانید پول صرف کنید.

۳)براساس فضای خانه‌ای که دارید باید در انتخاب مدل دستگاه توجه کنید.

انواع مدل‌های دستگاه ورزشی روئینگ

۱)روئینگ ایالت که به آن تانک آمریکایی نیز می گویند.

۲)روئینگ کانسپت ۲

۳)روئینک زبکس سری ۳

۴)روئینگ زبکس سری ۲

۵)روئینگ جی ایکس

قیمت دستگاه روئینگ

قیمت دستگاه روئینگ بر اساس مدل و کیفیتی که شما انتخاب می کند متغییر است.

آیا دستگاه ورزشی روئینک می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند؟

ورزش کردن با این دستگاه باعث می شود که شما کالری زیادی را بسوزانید پس در نتیجه باعث لاغری شما میشود اما سوزاندن چربی یک امر ژنتیکی است که هیچ دستگاه ورزشی قادر به انجام آن نیست.

کار با دستگاه روئینک مناسب چه افرادی است؟

کار کردن با این دستگاه مخصوص گروه سنی خاصی نیست و هر فردی با هر گروه سنی و هر وزن بدنی میتواند با این دستگاه کار کند و نکته قابل توجه دیگر این که حتی افراد کم بینا و نابینا نیز می توانند به راحتی با این دستگاه کار کنند.

مزایای دستگاه روئینگ برای قلب

وقتی شما با این دستگاه شروع به کار کرده می کنید چون فعالیت شما شدید است پس در نتیجه آن قلب شما باید سخت کار کند که بتواند خون بیشتری به بدنتان برساند و همین امر باعث می شود که قلب شما سالم بماند و میتوان از این نکته نتیجه گرفت که این دستگاه برای افرادی که مشکل قلبی دارند یا به خاطر عوامل مانند ارثی بودن، غذای نامناسب، وزن زیاد در آینده در معرض مشکل قلبی قرار بگیرند بسیار مفید است.

کلام آخر

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد متوجه شدیم که دستگاه روئینک یک دستگاه ورزشی کامل برای همه اندام‌های بدن می باشد. فقط باید بدانید که اگر تا به حال از این دستگاه استفاده نکرده‌اید حتما موقع استفاده دستگاه راهنمای آن را کامل مطالعه کنید یا از سایت های مربوطه اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا