عمومی

ماشین های ظرفشویی صنعتی کوچک

ماشین ظرفشویی صنعتی که با نام ماشین ظرفشویی رستورانی نیز از آن یاد می شود، از جمله تجهیزات پر کاربرد در رستوران‌ها و غذا خوری‌های بزرگ است که سرعت شست و شوی ظروف را افزایش داده و باعث کاهش هزینه و مصرف آب می‌شود. ماشین ظرفشویی صنعتی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است تا هر کسب و کار بسته به نیاز و فضای خالی خود مدلی مناسب را انتخاب کرده و به آشپزخانه اضافه کند. برخی از این دستگاه‌ها نیاز به فضای نصب کوچکی داشته و برخی بزرگ‌تر هستند.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

پیش از اینکه به معرفی ماشین های ظرفشویی صنعتی کوچک بپردازیم، اجازه دهید ابتدا به مزیت‌های استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی اشاره کنیم.

  • استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی در هر کسب و کاری باعث حفظ بهداشت ظروف خواهد شد. در صورتی که ظروف با دست شسته شوند، امکان باقی ماندن لکه وجود دارد اما با استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، ظروف با آب داغ شسته شده و همه لکه‌های روی آن‌ها پاک می‌شوند. برای شستن ظروف به صورت دستی نمی‌توان از آب خیلی داغ استفاده کرد که این موضوع باعث می‌شود برخی از میکروب‌ها به حیات خود ادامه دهند، در ماشین ظرفشویی صنعتی دمای آب به حدی است که تمام میکروب ‌های موجود بر روی سطح به طور کامل از بین خواهند رفت.
  • باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. شستن دستی حجم زیادی از ظروف می‌تواند وقت زیادی بگیرد و حتی باعث تاخیر در اماده کردن سفارش مشتریان شود. در صورت نصب ماشین ظرفشویی صنعتی، عملیات شست و شوی ظروف با کمک این دستگاه انجام شده و در هر چند دقیقه می‌توانید ظروف را تمیز و خشک تحویل بگیرید. ظرفیت ماشین ظرفشویی به نوع آن بستگی دارد و شما باید بسته به نیاز آشپزخانه مدلی مناسب را خریداری کنید.
  • شستن ظروف با ماشین ظرفشویی صنعتی باعث حفظ سلامت آن‌ها می‌شود. در صورتی که نیروی انسانی وظیفه تمیز کردن ظروف را بر عهده گیرند، امکان شکستن ظروف وجود دارد اما در ماشین ظرفشویی این اتفاق نخواهد افتاد. علاوه بر ظروف، شکستن آن‌ها می‌تواند به نیروی انسانی هم آسیب برساند که با استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی هیچ کدام از این مشکلات ایجاد نخواهند شد.
  • با ماشین ظرفشویی صنعتی در مصرف آب صرفه جویی کنید. این یک تصور غلط است که استفاده از ماشین ظرفشویی باعث بالا رفتن مصرف آب می‌شود، در واقع عکس این قضیه صحت دارد. شستن ظروف با ماشین ظرفشویی صنعتی می‌تواند تا حد زیادی از هدر رفتن آب جلوگیری کند. شستن ظروف با ماشین ظرفشویی حدودا 70 درصد بهینه‌تر از شست و شوی دستی ظروف است که بسته به کاربرد دستگاه گاهی اوقات تا 80 درصد مصرف آب کاهش می‌یابد. در واقع شما با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی هم به محیط زیست کمک خواهید کرد و هم در هزینه‌های جانبی کسب و کار خود صرفه جویی می‌کنید.
  • در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، نیاز به استخدام نیروی انسانی زیادی ندارید. برای شستن ظروف ممکن است به 3 الی 4 نفر نیاز داشته باشید اگر همین وظیفه را بر عهده ماشین ظرفشویی صنعتی بگذارید، می‌توانید از نیروی انسانی خود در بخش‌های دیگر آشپزخانه کمک بگیرید.

معرفی ماشین ظرفشویی صنعتی کوچک

همانطور که اشاره شد ماشین‌های ظرفشویی صنعتی در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام ظرفیت مختص به خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع مدل‌ها خواهیم پرداخت.

  • ماشین ظرفشویی ریلی: بزرگ‌ترین ماشین ظرفشویی صنعتی که می‌توانید به آشپزخانه خود اضافه کنید، ماشین ظرفشویی ریلی است. این دستگاه برای آشپزخانه‌های بسیار بزرگ مناسب بوده و برای نصب آن هم به فضای بزرگی نیاز دارید. اگر رستوران متوسط یا کوچکی دارید، بهتر است از ماشین‌های ظرفشویی دیگر کمک بگیرید.
  • ماشین ظرفشویی هود تایپ: یکی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی صنعتی کوچک، ماشین ظرفشویی هود تایپ است که فضای کمی را برای نصب نیاز داشته و باعث کاهش مصرف آب می‌شود. این نوع از ماشین ظرفشویی صنعتی برای رستوران‌ها و کترینگ‌های متوسط مناسب خواهد بود.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی زیر کانتری: اگر به دنبال کوچک‌ترین نوع ماشین ظرفشویی صنعتی هستید، ماشین ظرفشویی زیرکانتری مناسب خواهد بود. برای رستوران‌های کوچک و فست فودی‌ها این مدل بهترین گزینه است.
  • ماشین ظرفشویی شیشه شوی: این ماشین اختصاصا برای کافی شاپ‌ها طراحی شده و با فشار آب ملایم، از آسیب رسیدن به ظروف شیشه‌ای و لیوان‌ها جلوگیری خواهد کرد.

به جز ماشین ظرفشویی ریلی سایر مدل‌ها در رده ماشین‌های ظرفشویی کوچک قرار می‌گیرند که قابل نصب در همه محیط‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا