عمومی

سازه های پله گرد، نرده شیشه ای، درب استیل

سه بخش اصلی در ساختمان که تاثیر زیادی در زیبایی و امنیت یک برادرت و همیشه از اجزای اصلی هر ساختمان است پله گرد نرده شیشه ای و درب استیل می باشد. بدون وجود یک راه ارتباطی ایمن و آسان تردد در بین طبقات میسر نیست نبود یک درب محافظ درب ورودی ساختمان امنیت را از بین می برد و یک نرده مستحکم ایمنی را برای ساکنان هر ساختمان افزایش می دهد. در این مقاله به معرفی انواع سازه پله گرد، نرده شیشه ای و درب استیل می‌پردازیم با ما همراه باشید.

پله گرد ایمن و مطمئن

اگر به فکر کاهش پرت فضای مفید ساختمان خود هستید و به زیبایی مسیر راه پله توجه می کنید ما به شما پله گرد را پیشنهاد می کنیم. زیرا این محصول یک سازه کاربردی، ایمن از حداقل فضای ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتی متر در طراحی مدرن و کلاسیک است ‌‌که تامین کننده تمام انتظارات شما از یک راه پله است. پله گرد با ظاهر جذاب و سازه های مقاوم در کمترین ابعاد ممکن یک راه ارتباطی مناسب را بین طبقات ایجاد می کند. تمام سازه و اجزای محصول از فلزات مقاوم و قطعات پیش ساخته می باشد.

ایمنی پله گرد

بی‌تردید هدف از نصب پله گرد استفاده حداکثری از کمترین فضا است. اما آیا پله گرد ایمن است؟ سوال اصلی ترین مسخره خریداران است پاسخ ما بدون کمترین نگرانی ایمن بودن پله گرد است.

اسکلت و سازه اصلی این پله ها از آهن یا فلز استیل تولید می شود با یک ستون مرکزی در وسط و کف پله های در گردش به دور آن شکل کلی این محصول را می سازد. ساختار پله گرد به صورتی طراحی شده که در برابر فشار وزنی و جابجایی های سازه اصلی ساختمان چندین ریشتری را مقاوم است و در واقع ضد زلزله می باشد.

پله گرد بهسازی اصلی ساختمان به وسیله صفحه های فولادی و جوش فلز است به همین دلیل توان بسیار زیادی برای تحمل فشار و ضربه را دارد.

طراحی پله گرد

طراحی پله گرد اصلی ترین بخش از فرآیند ساخته محصول است. در زمان طراحی توجه زیادی به محدودیتهای اجرای پله گرد می شود تا با کمترین فضا حداکثر استفاده بر و بهره‌وری را از اجرای پله گرد داشته باشیم. اصل دیگری در طراحی پله گرد توجه به ظاهر و نمای آن است به نحو چشمگیری در جزئیات و ویژگی های ظاهری آن دقت نظر می شود تا یک سازی زیبا در و در هماهنگی کامل با طراحی کلی برای ساختمان و دکوراسیون داخلی انجام شود.

تنوع متریال و اجزای سازنده پله گرد به طراحان امکان خلق سازه های متفاوت مدرن و زیبا را داده تا برای هر پروژه یک پله گرد سفارشی با ابعاد اختصاصی طراحی کنند.

نرده شیشه ای

نرده شیشه ای یکی از سازه های ایمن است که ظاهر شفاف زیبا و مدرن در آن به عنوان ویژگی اصلی وجود دارد و به عنوان یک حفاظ و جان پناه در بالکن راه پله و تراس نصب می شود.شیشه های بسیار در کاهش مصرف نورهای مصنوعی و استفاده از نور طبیعی در فضای راه پله موثر است. در بالکن ها نرده شیشه ای علاوه بر ایجاد یک حفاظ ایمن به زیبای نمای بیرونی ساختمان کمک می کند.

با پیشرفت صنعت ساخت شیشه استحکام و ایمنی آن افزایش پیدا کرده و به همین دلیل نرده شیشه ای به عنوان یک حفاظ ایمن و زیبا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.اجزای فلزی و اتصالات ثابت کننده پنل های شیشه ای از فلزات بسیار مقاوم خوردگی مانند استیل۳۰۴ و آلومینیوم ۶۰۶۳ ساخته می شود به همین دلیل طول عمر نرده شیشه ای از سازه های آهنی و چوبی بسیار بیشتر است.

امنیت و زیبایی نرده شیشه ای

باور اشتباه درمورد شیشه به عنوان یک ماده شکننده در گذشته باعث شده تا استفاده از آن به عنوان محافظ در راه پله و بالکن کم تر صورت گیرد با ساخت شیشه های دو لایه سکوریت و لمینت نشکن که در برابر فشار و ضربه شدید تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع حمل می کنند ایمنی نردی شیشه های بسیار افزایش پیدا کرده و امروز در اکثر پروژه های مدرن از آن استفاده می شود.

در بحث زیبایی نرده شیشه ای بدون شک هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد. ظاهر شفاف و ظریف نرده شیشه های یک سازه مدرن جذاب و زیبا را به وجود می‌آورد و به همین دلیل به عنوان یکی از نشانه های معماری مدرن در طراحی های مینیمالیستی دیده می شود.

نرده شیشه‌ای به راه پله حسی از تازگی زیبایی و مدرن بودن را می دهد و در بالکن یا تراست جلوی ازطراحی امروزی را نمایندگی می کند.

چند مدل نرده شیشه ای

شرکت های تولید کننده نرده شیشه ای به دلیل موانع متعدد در محل اجرای نرده شیشه ای در پروژه های مختلف اقدام به طراحی مجموعه‌ای از یراق آلات و اتصالات نگهدارنده پنل های شیشه ای کرده اند که بر اساس ویژگی های فنی و الزامات ایمنی در هر ساختمان امکان استفاده از پرده شیشه ای به عنوان حفاظ در بالکن و راه پله وجود داشته باشد بر این اساس انواع نرده شیشه ای عبارتند از:

  • نرده شیشه ای دفنی
  • نرده شیشه ای فیکس پوینت
  • نرده شیشه های اسپیگات
  • نرده شیشه ای فین گلس

درب استیل امنیت و زیبایی

درب استیل مجموعه‌ای از پروفیل های ضد زنگ استیل ۳۰۴ سکوریت لولا و دستگیره های تمام استیل و قفل های سوئیچی و برقی است با ابعاد متنوع ساده و دکوراتیو تک لنگه بازشو آهنگ باز شو با یک یا دو کتیبه در طرفین ساخته می شود.
درب استیل نیازی به رنگ کاری مداوم ندارد درب های آهنی و چوبی تغییر رنگ ندارد به همین دلیل دوام و استحکام آن چندین برابر است.

درب استیل نسل جدید در های ساختمانی است که استحکام درب های آهنی و ظرافت دربهای چوبی را هم زمان دارد با یک ویژگی ممتاز یعنی مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی.

آلیاژ استیل درب ورودی ساختمان

درب های ورودی ساختمان همواره در معرض رطوبت و هوای آلوده بیرون ساختمان قرار دارند به همین دلیل همیشه امکان پوسیدگی یا خوردگی در اجزای آن ها وجود دارد. اما ورود آلیاژ استیل ۳۰۴ از ضد زنگ همیشه به پایان رسیده است. ۳۰۴ در مقابل تمام عوامل مخرب محیطی مقاوم است و به همین دلیل زمانی که از این فلز در ساخت درب های ساختمانی استفاده می شود یک تضمین کننده همیشگی در مقابل زنگ زدگی و تغییر رنگ به درب های ساختمانی اضافه میشود.
آلیاژ استیل درب ورودی ساختمان از انواع استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ است که از کیفیت درجه یک می باشد.

انواع درب استیل

از درب در تمام ورودی های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. در گذشته در وردی ساختمان از نوع آهنی و درب های داخلی چوبی بود اما با ورود استیل به صنعت ساختمان یک رقیب بسیار قدرتمند جایگزین این محصولات شده و در انواع مختلف طراحی و ساخته شده.  انواع درب استیل بر اساس نحل نصب و نوع کاربری ساختمان عبارت است از:

  • درب استیل ورودی ساختمان
  • درب استیل مغازه
  • درب استیل لابی
  • درب استیل پارکینگ
  • درب استیل ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا