عمومی

گرماتاب چیست و در چه مکان‌های کاربرد دارد

تکنولوژی ساخت سیستم های گرمایش تابشی با برند گرماتاب که یکی از متداول ترین و بهینه ترین روش ها جهت تامین گرمایش فضای بزرگ میباشند برای اولین بار توسط شرکت ایران مشعل وارد کشور گردید.

گرماتاب در واقع نام برند ثبت شده شرکت ایران مشعل و اختصاص یافته به این مدل دستگاه‌ها است که با روش انتقال حرارت تابشی، محیط اطراف خود را گرم می کنند. گرماتاب در ابعاد و ظرفیت حرارتی  متنوعی طراحی و تولید می گردند و در محیط های  با کاربری های متفاوت نصب و راه اندازی می  گردند.

گرماتاب در فضای باز

 

همیشه تامین گرمایش فضاهای باز یکی از چالش های مهم و سخت بوده است. استفاده از بخاری های معمولی درفضای باز، کارایی نداشته و گرمایش مطلوبی ایجاد نمی کنند. رستوران های دارای فضای باز  یکی از مهم ترین کاربری های هستند که در فصول سرد سال تامین گرمایش محیط برای آنها اهمیت فراوانی دارد.

بخاری فضای باز رستوران گرماتاب یکی از بهترین دستگاه‌ها برای گرمایش محیط باز می باشد. این دستگاه با روش تابش و بدون واسط قرار دادن هوا بصورت امواج تابشی اجسام موجود در اطراف خود را گرم می کند.

گرماتاب در بسیاری از رستوران های کشور در جهت تامین گرمایش مورد استفاده قرار گرفته است و کیفیت بالای این محصول در کنار گارانتی بلند مدت و خدمات پس از فروش گرماتاب سبب افزایش روز افزون استفاده از این دستگاه گردیده است.

گرماتاب در گلخانه

گلخانه‌ها در فصول مختلف سال برای تولید انواع میوه جات و سبزیجات ساخته و طراحی می شوند. برای رشد محصولات در گلخانه عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که دمای محیط گلخانه یکی از مهمترین این موارد است. در ادامه این مقاله قصد داریم دستگاه‌های را به شما معرفی کنیم که خیال بسیاری از گلخانه داران را از بابت دمای محیط خود راحت کرده است.

بخاری تابشی گرماتاب

بخاری تابشی گرماتاب یکی از بهترین روشهای تامین گرمایش گلخانه ها، سالن های صنعتی و ورزشی، کارگاه‌های تولیدی، فضا باز رستوران و ویلا، مرغداری، و به صورت کلیه فضاهای بزرگ می باشد. استفاده از گرماتاب گازی علاوه بر تامین گرمایش بهینه و یکنواخت، از اتلاف حرارتی جلوگیری کرده و صرفه جویی مطلوبی را در پی دارد. استفاده از دستگاههای گرمایش تابشی نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت در کشور دارد.

عملکرد گرماتاب

طرز کار بخاری تابشی گرماتاب بر مبنای انتقال حرارت تابشی بوده و مکانیزم آن با الهام از طبیعت و تامین گرمایش خورشید میباشد. با نصب دستگاههای گرماتاب یا همان بخاری گلخانه در ارتفاع علاوه بر صرفه جویی های انرژی، فضای فیزیکی و مفید اشغال نشده و گرمایش در سطح مساحت سالن گلخانه تامین میگردد. پس از انجام عملیات احتراق در مشعل و ورود شعله به درون لوله هایی با ضریب تابش بالا، هرچه دمای سطح لوله داغ‌تر باشد میزان بازتابش توسط رفلکتورهای براق بیشتر خواهد بود. دمای لوله آتشخوار در گرماتاب به حدود 450 درجه سانتی گراد میرسد.  امواج تابش‌ جهت انتقال نیاز به هوا نداشته و پس از برخورد با سطح گیاه یا اجسام تبدیل به گرما میشوند.  زمانی که امواج به جسم برخورد کنند، انتقال گرما صورت می‌گیرد. این جسم می‌تواند هر چیز مانند سطح گیاه یا ریشه، زمین و غیره باشد.

روش بهینه تامین گرمایش در فضاها و سالنهای بزرگ

بهینه ترین روش تامین گرمایش با راندمان بالا در دستگاههای گرماتاب بوده و ضمن تامین گرمایش یکنواخت، امکان تامین گرمایش به صورت موضعی و در بخشها و مناطق مورد نیاز نیز میسر میباشد. به عبارتی دیگر میتوان فقط مساحتی از سالن که نیاز به تامین گرمایش دارد و یا نیاز به تفاوت میزان دما بین چند نقطه داشته باشیم نیز استفاده میگردد. همچنین امکان نصب ترموستات در گرماتاب نیز میتواند دمای سالن را در سالنها از جمله تامین گرمایش ارزان گلخانه نگه داشت. همچنین به جهت مستقل بودن هر سامانه در صورت خرابی  یک دستگاه، موجب ایجاد مشکل و افت حرارتی قابل توجه در سیستم نمیگردد.

مزایای تامین گرمایش گلخانه با گرماتاب

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی گرماتاب دارای مزایای بسیاری است که چند موارد آن به شرح زیر می باشد:

تامین گرمایش خاک و ریشه گیاه در گلخانه

افزایش کیفیت هوای داخل سالن

کاهش اختلاف دمایی بین نقاط نزدیک به سقف و کف سالن

عدم اشغال فضای فیزیکی به جهت نصب گرماتاب در ارتفاع

امکان کنترل دما با استفاده از ترموستات محیطی

استفاده از فن  IP54 به جهت مقاومت بالا در رطوبت و آلودگی

تامین یکنواخت گرمایش گلخانه

امکان خروج محصولات احتراق

امکان تامین اکسیژن از بیرون سالن

سرعت بالا در تامین گرمایش نسبت به سیستمهای گرمایشی قدیمی

گرماتاب برقی

در ابتدا این مقاله با دستگاه‌های گرماتاب آشنا شدیم که با گاز کار می کردند و در ادامه قصد داریم   بخاری برقی تابشی صنعتی گرماتاب  را به شما معرفی کنیم که کارکرد آنها با برق می باشد. این دستگاه که 90 سانتی متر طول آن است امکان نصب به سه حالت: دیواری، سقفی و پایه را دارد.

این مدل دستگاه بیشتر در مکان های که امکان استفاده از سوخت گاز وجود ندارد توصیه می شود زیرا هزینه های مصرف برق در کشور ما به مراتب بسیار بیشتر از گاز می باشد.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید یا با مراجعه به وب سایت ما به آدرس garmataaban.com  اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع محصولات تابشی بدست بیاورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا