عمومی

بازار های قدیمی اصفهان

اصفهان یکی از کلان شهرهای توریستی ایران می باشد، اصفهان یکی از شهرهای تاریخی که جاذبه های تاریخی زیادی را در خود دارد، سالانه تهداد زیادی گردشگر و مسافر به اصفهان سفز می کنند، از معروف ترین جاذبه های این شهر میدان نقش جهان، پل خواجو می باشد که بازدید کنندگان بسیار زیادی دارد، علاوه بر این جاذبه ها جاهای دیگری ماند: بازارهای قدیمی نیز وجود دارد، که در سفر به اصفهان مطمئنا به آنجا رفتید و خرید کرده باشید، اصفهان این شهر توریستی امکانات زیادی دارد که در سفر به آن می توانید نهایت لذت را در این شهرببرید. در ادامه آس چارتر به معرفی بازارهای قدیمی اصفهان می پردازد. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط چارترهواپیما خودرا با کمتر از سه دقیقه تهیه نمایید.

 

معرفی بازارهای قدیمی اصفهان

اصفهان این شهر توریستی بازارهای قدیمی زیادی دارد، که امروزه علاوه بر جاذبه ی تاریخی دیدنی می توانید از فروشگاه ها و غرفه هایی که در آن وجود دارد، تحفه و یادگاری از سفر به این شهر تهیه نمایید. در این بازارها علاوه برصنایع زیبای دستی که هنر دست هنرمندان اصفهانی می باشد وجود دارد تا پوشاک متنوع زنانه و مردانه و بچگانه و همچنین انواع سوغات خوراکی و معروف مانند: گز اصفهان و … که در ادامه درباره هر بازار و محصولات فروش در این بازارها توضیحاتی رابرایتان ارائه می دهیم تا در سفر به اصفهان بتوانید به راحتی به بازدید و خرید بپردازید، همراه ما باشید.

 

بازار بزرگ اصفهان

میدان نقش جهان با معماری اسلامی منحصر به فردش یکی از معروف ترین بازارها در اصفهان می باشد، که در بین گردشگران ایرانی و خارجی یکی از محبوبترین جاذبه ها می باشد، این بازار با قدمتی حدود 400 سال متعلق به دوران صفویه و قاجارمی باشد، این بازار درب های زیادی دارد، که یکی از معروفارین درهای آن درب چوبی بزرگ سمت قیصریه آن می باشد، بخش خای محتلف این بازار بزرگ شامل: چندین مسجد، حمام ، سرا ومدرسه بزرگ، و راسته این بازار شامل: خوانساری ها، زرگرها، مسگرها، تفنگ سازها، کفشدوزها، عربان، کلاهدوزها، قنادها و… می باشد. در این بازار انواع ظروف مسی با تنوع عای بسیار زیاد و نقش های زیبا وجود دارد و همچنین انواع کالاها از جمله مانتو، پارچه، کیف، کفش و پوشاک را با کیفیت بالا در این بازار وجودارد.

آدرس بازار بزرگ: اصفهان، میدان امام علی، جنب مسجدجامع

بازار قیصریه اصفهان

بازاری باشکوه قیصریه بخشی از بازار بزرگ اصفهان است، این بازار یکی از مشهورترین بازارها می باشد که می توانید صنایع دستی مورد علاقه تان را از آنجا تهیه نمایید. این بازار متعلق به دوران صفویه می باشد که به دستور شاه عباس اول در سال 1029 ساخته شده است، بازار قیصریه در آن زمان مجلل ترین بازار خرید و فروش بوده است. این بازار دوطبقه است، که طبقه بالای آن مربوط به اموردفتری و بازرگانی و طبقه پایین مخصوص اصناف و مشاغل مختلف می باشد. بخش های مختلف این بازار شامل: چارسوی بازار، کاروانسرای شاهی و ضراب خانه می باشد.در این بازار انواع صنایع دستی، طلا و نقره، کفش، قالی و انواع سوغات های معروف اصفهان و گز و پولکی و…ارائه می شود.

آدرس بازار قیصریه: اصفهان، شمال میدان نقش جهان

 

بازار شاهی اصفهان

یکی از معروف ترین بازارهای اصفهان بازار شاهی یا بازار بلند است، این بازار در سال 118 هجری زمان صفویه به دستور شاه سلطان حسین حکمران وقت آن به همراه مدرسه و سرای فتحیه ساخته شد. 

آدرس بازار شاهی: اصفهان، خیابان چهارباغ

 

بازارغاز اصفهان

بازار غاز یکی از معروف ترین بازارهای اصفهان است، در این بازار انواع کتاب ها مربوط به اصفهان وجود دارد.

آدرس بازار غاز: اصفهان، میدان عتیق، محله جوباره

 

بازار مسگرهای اصفهان

از قدیمی ترین بازارهای اصفهان بازار گلشن می باشد، این بازار در ضلع غربی میدان نقش جهان و در شمال کاخ عالی قاپو واقع شده است، و قدمت این بازار به دوران صفویه بر می گردد، در این بازار همانند اسمش مخصوص مس می باشد، انواع متنوع ظروف مسی که هنر دست و ضرب آهنگ هایی است که توسط مس گر ها به ظروف وارد می شود وجود دارد.

آدرس بازار مس گرها: اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان

بازار دروازه اشرف اصفهان

از احداثات عصر صفويه بازار دروازه اشرف اصفهان است. مدرسه جده بزرگ و مدرسه ملا عبدالله نیز از بناهاى شاه عباس كبير در اين بازار واقع شده است، همچنین سراهای: محمد صادق خان، مخلص، تيمچه در قهوه كاشی ها، تيمچه ملک و عصارخانه و حمام شاه نیز در اين بازار قرار دارند.

آدرس بازار دروازه اشرف: اصفهان، هاتف، مشیر، یخچال، شهیدان شالبافیان

 

بازار هنر اصفهان

یکی از بهترین وزیباترین شاهکارهای دوره ی صفویه بازار هنر اصفهان است، که از قدیمی ترین بازارها که از سال 118 هجری قمری تا کنون پابرجاست، این بازار دو طبقه و شامل: انبار، کارگاه و غرفه های فروش می باشد، اکثر غرفه های در این بازار به فروش انواع طلا، نقره و جواهرات که توسط هنرمندان اصفهانی طراحی شده است به فروش می رسد. این پارک در نزدیکی پارک هشت بهشت قرار دارد.

آدرس بازار هنر: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی

 

مجتمع پارک اصفهان

یکی از بازارهای قدیمی در اصفهان که در سال 1356 افتتاح شد مجتع پارک است، مساحت این بازار حدود 15000مترمربع و دارای 400 غرفه فروش می باشد. در این مجتمع و بازار قدیمی انواع کالاها مانند: پوشاک، کیف، کفش، ساعت، لوازم صوتی و تصویری، اسباب بازی، ابزار موسیقی، لوازم التحریر، لوازم آرایشی بهداشتی، رایانه و نرم افزار، لوازم ورزشی و… به فروش می رسد. در این بازار همچنین کافه و رستوران وجود دارد.

آدرس مجتمع پارک: اصفهان، بلوار چهارباغ بالا، بین خیابان سعادت آباد و کوچه جهان آرا

 

بازار مقصود بیک اصفهان

بازار مقصود بیک قدیمی مربوط به دوران صفویه در نزدیکی این بازار امامزاده احمد و مسجد ساروتقی قرار دارد. که می توانید در هنگام بازدید از این بازار ازاین آرامگاه نیز دیدن کنید.

آدرس بازار مقصودبیک: اصفهان، جنوب شرقی میدان نقش جهان

 

بازار نجف آبادی ها اصفهان

بازار نجف آبادی های اصفهان  یکی از بازارهای قدیمی عربان است، در این بازار سراهایی مانند خان واردستانی دارد، این بازار به کوچه های راه دارد که به گنبد سلطان بخت آغاملکه آل مظفر می رسد، و همچنین در وسط این کوچه حمامی وجود دارد، که توسط شیخ بهایی ساخته شده است.

آدرس بازار نجف آبادی: اصفهان، میدان نقش جهان

 

بازار مرغ

این بازار در قدیم محل فروش مرغ بوده است که از قدیم به همین نام معروف گشته است.

آدرس بازار مرغ: اصفهان، روبروی مسجدجامع، خیابان هاتف

 

بازار سارو تقی اصفهان

یکی از بازارهایی که متعلق به اعتمادالدوله شاه عباس ثانی می باشد، این بازار در میان بازارچه حسن آباد و امامزاده احمد قرار دارد، در این بازار مسجدو خانه سارو تقی نیز وجوددارد. که یکی از قدیمی ترین بازارهای اصفهان به شمار می آید.

آدرس بازار ساروتقی: اصفهان، جنوب شرقی نقش جهان، جنب امامزاده احمد

 

بازار بوریابافت های اصفهان

یکی از بازارهای قدیمی اصفهان که بازار هارونیه نام دارد، اما به آن بوریا بافت گفته می شود، این هم به دلیل وجود کاروانسرایی بنام بوریا بافت ها در آن مکان قرار دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما شیراز اصفهان در مشهد می باشد.

آدرس بازار بوریا بافتها: اصفهان، میدان نقش جهان

بازار کفشدوزها

بازار کفشدوزها نیز یکی از قدیمی ترین بازارهای اصفهان است، که در نزدیکی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است، این بازار اکنون در اختیار ادارات شهربانی و دخانیات قرار گرفته است.

آدرس بازار کفشدوزها: اصفهان، جنوب تا غرب میدان نقش جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا