عمومی

بهترین لپ تاپ‌ها برای طراحان گرافیست

یک میلیون لپ تاپ ساخت برندهای مختلف در فروشگاه‌ها موجود است؛ اما همه آن‌ها ویژگی‌های موردنظر شما را ندارند. بنابراین انتخاب یک لپ تاپ مناسب، دردسرساز خواهد بود به خصوص اگر برای حرفه‌ی خاصی قصد خرید داشته باشید.

اولین قدم در انتخاب بهترین لپ تاپ برای گرافیست‌ها، تعیین نرم افزارهایی است که به طور مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر از نرم افزارهای گرافیکی سبک مانند فتوشاپ و ایلاستریتور استفاده می‌کنید، به پردازنده‌های چندان قوی نیاز ندارید. اما در صورتی که با نرم افزارهای سنگین مانند افترافکت یا 3D Max سروکار دارید، به فکر پردازنده‌های قوی باشید.

در ادامه ما بهترین لپ تاپ‌های امروزی، که برای کارهای طراحی گرافیکی مناسب است را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مایکروسافت سرفیس 4

اولین پیشنهاد ما از شرکت مایکروسافت است؛ لپ تاپ Surface Laptop 4 شیک و فوق العاده عالی برای حمل است. این دستگاه نازک و سبک وزن، دارای پردازنده نسبتا قدرتمند Core i7 اینتل است. 1 ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت رم دارد که می‌توانید به طور کارآمدی از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش 13.5 اینچی لمسی با وضوح 2256×1504 دارد که به نسبت نمایشگرهای FHD وضوح بیشتری ارائه می‌کند. همچنین یک کارت گرافیک Intel Iris Xe دارد که برای کارهای مربوط به ویرایش ویدیو می‌توانید از آن استفاده کنید. البته بزرگ‌ترین ویژگی این لپ تاپ، عمر باتری 17 ساعته آن است که در شرایط بدون دسترسی به برق می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 4 با حافظه رم فراوان و صفحه نمایش با وضوح بالا، انتخاب خوبی برای کارهای طراحی گرافیکی است.

اپل مک بوک پرو 13 اینچ (2020)

اپل در تمام محصولاتی که تا به حال عرضه کرده، پیشرو بوده است. تراشه افسانه‌ای M1 اپل، قدرت مک بوک پرو 13 اینچی را تامین می‌کند. این پردازنده جدید مبتنی بر Arm، از پردازنده‌های قبلی اینتل بسیار کارآمدتر عمل می‌کند.

20 ساعت شگفت انگیز را با یک بار شارژ مک بوک پرو 13 اینچی می‌توانید تجربه کنید و با بهینه‌سازی سیستم عامل مک، تجربه کاربری روانی را خواهید داشت. بین 256 و 512 گیگابایت SSD می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب برای کارهایتان را انتخاب کنید. ویژگی‌های دیگری که درباره این لپ تاپ می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم نوار لمسی و شناسه لمسی، ورود یکپارچه و استفاده بصری از برنامه‌ها است. به علاوه ویژگی‌های ذکر شده تجربه تایپ با کیبورد جادویی با نور پس‌‌زمینه آن بی‌نظیر است؛ Magic Trackpad ویژگی تکمیل کننده این لپ تاپ است.

طراحی بدون درز همراه با تراشه M1، لپ تاپ اپل macbook pro 13 اینچی را به یک رقیب قدرتمند برای استفاده در طراحی گرافیکی تبدیل کرده است.

ایسوس زنبوک پرو دو

در این لپ تاپ طراحی منحصربه‌فرد، این لپ تاپ را به ابزاری عالی برای هنرمندان و برنامه‌نویسان تبدیل کرده است. صفحه نمایش 15.6 اینچی UHD OLED 4K و صفحه نمایش لمسی ثانویه 14 اینچی IPS با پشتیبانی از قلم دارد. نمایشگر ثانویه لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo به کاربران امکان دسترسی آسان به ابزارها و ویژگی‌های برنامه‌های گرافیکی را می‌دهد. همچنین از این لپ تاپ به عنوان یک تبلت نوشتاری با قلم می‌توانید استفاده کنید. پردازنده Intel Core i7 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 به علاوه یک پورت USB-C دو پورت USB-A و یک خروجی HDMI از ویژگی‌های لپ تاپ ایسوس است.

ایسوس پروآرت استودیوبوک پرو 15

لپ تاپ قدرتمند ProArt StudioBook مخصوص حرفه‌ای‌ها ساخته شده است. از تمام توان کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 5000 Max Q می‌توانید استفاده کنید و آثار گرافیکی بی‌نظیری را خلق کنید. همچنین این کارت گرافیک پردازنده مرکزی Intel Core i7 پشتیبانی می‌شود و قدرت پردازشی فوق العاده‌ای دارد.

یک مانیتور 15.6 اینچی با صفحه نمایش UHD 4K که تصاویر واضحی را حین کار به شما ارائه می‌دهد. در این لپ تاپ یک خروجی USB-C و سه خروجی USB-A به همراه یک جک هدفون 3.5 میلی متری، یک جک اترنت RJ45 و یک پورت شارژ اختصاصی دارد.

به تمامی ویژگی‌هایی که ذکر کرده‌ایم 2 ترابایت حافظه SSD و 48 گیگابایت رم را اضافه کنید که به شما تضمین می‌دهد که فضا و حافظه‌تان تمام نمی‌شود. اما با تمام ویژگی‌های مثبتی که از این لپ تاپ گفتیم، یک ویژگی بد نیز دارد. وزن این لپ تاپ تقریبا 2 کیلوگرم است که قابلیت حمل و نقل آن را کمی دشوار می‌کند.

در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا