عمومی

بهترین زمان برای تعویض لاستیک خودرو

از آنجایی که پاهای شما پس از یک پیاده روی طولانی خسته و درد می کند، لاستیک های ماشین شما به مرور زمان فرسوده می شوند. اما آیا این فرسودگی ناشی از عادات بد رانندگی است؟ معمولاً اینطور نیست، اما استفاده از لاستیک به طور طبیعی می تواند منجر به پیری شود. از طرفی معیوب بودن لاستیک ها در حین رانندگی می تواند شرایط غم انگیزی را برای شما ایجاد کند، باعث شود کنترل خودرو را از دست بدهید یا در میانه راه گیر کنید و نتوانید به موقع به مقصد برسید.

بهترین راه برای جلوگیری از این حوادث این است که وضعیت لاستیک های خودروی خود را پیش بینی کرده و قبل از اینکه اتفاقی جدی برای شما بیفتد، آنها را تعویض کنید. البته اگر به صورت دوره ای خودرو را برای بررسی نزد مکانیک و دستگاهی بیاورید، در صورت لزوم به شما هشدار می دهد که لاستیک ها را تعویض کنید.

اما راه هایی وجود دارد که به راحتی می توانید وضعیت لاستیک های خودروی خود را تشخیص دهید.

زمان تعویض لاستیک حتی برای قدرتمندترین و مدرن ترین خودروهای دنیا نیز یک فاکتور اساسی و مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت. در اکثر مواقع چه زمانی باید لاستیک خودرو را تعویض کرد؟ دگان ها و صاحبان خودرو معتقدند که فرسودگی لاستیک هشداری برای تعویض لاستیک خودرو است. اگرچه این معیار اشتباه نیست، اما در صورت عدم توجه به زمان تعویض لاستیک خودرو و بررسی منظم و دوره ای آن می تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. سلامت خودرو یکی از مشکلاتی است که ارتباط مستقیمی با جان و سلامت سرنشینان آن دارد، بنابراین اگر بهترین زمان برای تعویض لاستیک خودرو در نظر گرفته نشود، آسیب بسیار سنگین و جدی خواهد بود. همه اینها را گفتیم تا شما را دوباره نسبت به اهمیت تعویض لاستیک خودرو حساس کنیم، اما این همه ماجرا نیست! حال که توجه به آج لاستیک دیگر تنها ملاک و شاخص اصلی تعویض لاستیک نیست، چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ نشانه زمان تعویض لاستیک چیست؟ در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل و جامع تمامی سوالات و نگرانی های شما در مورد تعویض لاستیک و مسافت پیموده شده لاستیک خودرو را ارائه دهیم.  بهترین قیمت خرید لوازم یدکی ام وی ام را در سایت digikarshop  مشاهده کنید.

لاستیک ها بخش بسیار مهمی از ایمنی خودرو شما هستند. بهترین و باکیفیت ترین لاستیک خودرو که با پیشرفته ترین امکانات و تکنولوژی تولید می شود، پس از طی چند صد مایل، فرسوده شده و از رده خارج می شود. این سایش بر عملکرد صحیح خودرو تاثیر می گذارد و ایمنی خودرو و سلامت شما را به خطر می اندازد. خبر خوب این است که اندازه گیری و اطمینان از سلامت لاستیک های ماشین شما آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست، اما به تاخیر انداختن و نادیده گرفتن مهلت های تعویض لاستیک خودرو منصفانه نیست. در بیشتر مواقع با نگاه دقیق به لاستیک خودرو می توان متوجه شد که آیا زمان تعویض لاستیک خودرو فرا رسیده است یا خیر، اما قبل از آن باید بدانید چه چیزی باعث عقب افتادن یا عقب افتادن لاستیک خودرو و چه لاستیکی می شود. شاخص تغییر است.

هشدارهایی که به معنی زمان تعویض لاستیک است

همه ایرادات لاستیک مربوط به آج خودرو نیست، اما ممکن است در کناره لاستیک مشکلاتی وجود داشته باشد. خوشبختانه، نگاه کردن به کناره‌های لاستیک و اطمینان از هرگونه مشکل بسیار آسان است. به دنبال ترک یا بریدگی در کناره لاستیک باشید.

شیارهای قابل مشاهده با چشم غیرمسلح خطرناک هستند. این علائم نشان می دهد که لاستیک شما به زودی پنچر می شود (یا بدتر از آن، لاستیک ماشین شما ممکن است ترکیده شود)، بنابراین اگر مشکل لاستیک شما جدی است، لاستیک را تعویض کنید.

لرزش‌های زیاد

لرزش خودرو در حین رانندگی تا حدودی اجتناب ناپذیر است، به خصوص اگر در جاده های آسفالت بد رانندگی می کنید، اما پس از مدتی می توانید ماشین خود را رانندگی کنید، می توانید میزان طبیعی لرزش را تشخیص دهید. اگر ماشین لرزش زیادی داشته باشد، عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد آن شوند.

یکی از این عوامل می تواند عدم تعادل در لاستیک خودرو یا مشکل در کمک فنر خودرو شما باشد. اما این لرزش می تواند نتیجه مشکل داخل لاستیک شما نیز باشد. حتی اگر لاستیک های خودرو منشا مشکل نباشند، لرزش های مداوم می تواند باعث ایجاد مشکل در لاستیک خودرو شود. بنابراین، اگر ماشین شما دارای ارتعاشات قوی به خصوص در جاده های بد است، حتما ماشین را به مکانیک ماهر نشان دهید.

برای عقب انداختن زمان تعویض لاستیک خودرو در هنگام خرید لوازم یدکی جک ، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

اگر لاستیک شما بیش از 5 سال سن دارد، به یاد داشته باشید که سالانه وضعیت آن را بررسی کنید و اگر بالای 10 سال است، تعویض لاستیک را در اولویت قرار دهید و استفاده از لاستیک های بالای 11 سال خطر بزرگی است. در ضمن زمانی که قصد تعویض لاستیک خودرو را دارید، بهتر است در هنگام تعویض لاستیک خودرو هر چهار چرخ را تعویض کنید تا هم خوردگی سطح لاستیک یکسان باشد و هم عملکرد کلی خودرو در وضعیت بهتری قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا