عمومی

نکات مهم قبل ازخرید کابینت ممبران و های گلاس

یکی از مهم ترین عضو هر آشپزخانه، کابینت است که به آن زیبایی و جلوه می­دهد. اما کابینت ها انواع و اقسام مختلفی دارند که وقتی وارد بازار می­شوید، با انواع و مدل ها و جنس های متفاوت رو­به ­رو خواهید شد. اگر شما قصد خرید کابینت دارید و مدل ممبران یا های گلاس را مد نظر دارید، با ما همراه باشید.

نکات مهم برای انتخاب و خرید کایبنت ممبران

این مدل با شکوه و زیبایی که دارد، می­تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه شما باشد. در این مدل شما با نصف هزینه کابینت های چوبی می­توانید آن ها را خریداری و نصب کنید. اگر  نظر شما به این مدل جذب شده است و قصد خرید کابینت آشپزخانه ممبران را دارید، در ادامه توضیحات بیشتری به شما خواهیم داد.

کابینت های ممبران در سبک کلاسیک قرار دارند. به طور کلی در سبک کلاسیک از متریال های چوب، روکش چوب و ممبران استفاده می­شود. اما استفاده از چوب، بسیار هزینه بر خواهد بود، بنابراین از جایگزین آن یعنی روکش چوب و ممبران استفاده می­شود. حکاکی ها برروی سبک کلاسیک به صورت دستی انجام ­می­شود اما در ممبران از دستگاهی به نام cnc استفاده می­کنند.

نام دیگر کابینت های ممبران، وکیوم هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. در این مدل با استفاده از فشار زیاد و چسب مخصوص، ورق pvc را که حالت مات و نازک دارند را برروی چوب یا mdf می­چسبانند. روکش ممبران معمولا روی مغزی آن قرار می­گیرد. نوعی دیگر از پوشش که ضخیم تر هستند و حالت براق دارند.

از ممبران علاوه بر کابینت، در کمد و تخت و… نیز استفاده می­شود. کابینت های ممبران بیشتر در سبک های کلاسیک درست می­شوند اما می­توان در سبک های مدرن نیز از آن ها استفاده کرد و فقط به طرحی که در آن به کار می­رود، بستگی دارد.

کابینت های کلاسیک دو مدل پرکار و کم کار دارند که در حالت پرکار، طراحی ها پیچیده تر و شلوغ تر بوده و نسبت به حالت معمولی، گران تر هستند.

مزایای کابینت ممبران

کابینت های ممبران به دلیل داشتن طرح ها و رنگ های متنوع خود، کار شما را در طراحی دکوراسیون بسیار راحت خواهند کرد. در برابر آب، رطوبت، خراشیدگی و رنگ خوردگی نیز مقاوم هستند. از نظر قیمت نسبت به مدل های چوبی ارزان تر هستند ولی کیفیت و زیبایی در حد کابینت های چوبی به شما ارائه می­دهند.

معایب کابینت ممبران

کابینت های ممبران اگر طولانی مدت در برابر نور خورشید قرار بگیرند، رنگ روی آن ها از بین می­رود. مشکلات دیگری که در این مدل وجود دارد، بسیار وابسته به کابینت ساز است. به طوری که اگر به خوبی وکیوم نشود یا از چسب با کیفیت استفاده نشود، احتمال باز شدن روکش وجود دارد.

دانستنیهای مهم درخصوص انتخاب و خرید کابینت های گلاس

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه های گلاس دارید، باید بدانید که این مدل در سبک های مدرن به کار می­روند. داخل آن ها از mdf است و از روکشی به اسم پلکسی گلاس در آن ها به کار رفته است. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک است که براق می­باشند. این روکش به دلیل زیبایی و قیمت مناسب، طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است. از بهترین کشورهای تولیدی این نوع کابینت، کشورهای آلمان و ایتالیا می­باشند که بخاطر قیمت بالای آن ها در کشور ما از جنس های ترک و یا حتی ایرانی استفاده می­کنند.

اگر آشپزخانه شما نورگیری خوبی ندارد این نوع کابینت به دلیل سطح براق خود، با بازتاب نوری که به آن ها برخورد می­کند، خود یک منبع نور به حساب می­آند و می­توانند تا حدودی کاری کنند تا آشپزخانه شما روشن تر نشان داه شود.

تنوع رنگی در این مدل کابینت بسیار زیاد است و می­توانید در رنگ های روشن، تیره، سرد و گرم و حتی ترکیبی آن ها را پیدا کنید. بهتر است در انتخاب رنگ، به فضای آشپزخانه خود نیز توجه داشته باشید و تیره یا روشن بودن فضای خانه تان را بسنجید و طبق آن تصمیم بگیرید.

برخی از ورقه های از جنس براق که در روکش کابینت های گلاس استفاده می­شود عبارت اند از

روکش ملامینه: همان روکش معمولی mdf است که دربرابر ضربه و حرارت مقاوم هستند. این نوع روکش، اقتصادی است و هزینه زیای ندارد.

 پلی گلاس: این نوع روکش از پلی کربنات ساخته شده و بسیار سبک و شفاف بوده و استحکام بالا دارند. ضخامتشان چیزی حدود 19 میکرون است.

 روکش اکرلیک: از گزینه های خوب برای استفاده در سطح های براق، روکش اکریلیک است. این نوع از روکش را می­توان در صورت خراشیدگی به راحتی تعویض کرد. در برابر آب و نور خورشید نیز مقاوم هستند. در گذر زمان نیز براقیت خود را حفظ کرده اند و تغییر شکل نمی­دهند.

 لامی گلاس : این روکش توسط یک لایه uv درست شده است که باعث می­شود تا سال ها براقیت خود را حفظ کنند. هچنین دربرابر پاشش آب نیز مقاوم هستند و حتی اگر در معرض نور آفتاب نیز قرار بگیرند، مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد.

 روکش کریستالی: این مدل نسبت به مدل های دیگر درخشندگی و براقیت خاصی دارند که آن را نسبت به مدل های دیگر متمایز می­کند. همچنین همانند مدل های دیگر بسیار مقاوم هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا