عمومی

معرفی فروشگاه های اینترنتی برتر ایران

معرفی  11 تا از فروشگاه های اینترنتی برتر ایران در سال 99

فروشگاه های اینترنتی در کشور ما ایران در حال حاضر هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و هنوز هم با اینکه رقم خرید های اینترنتی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در سال های اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است، اما متخصصان حوزه ی کسب و کار اینترنتی بر این باورند که هنوز هم در بازار ایران فرصت های بسیار زیاد و کشف نشده ای برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق وجود دارد.

در این مقاله از آکادمی کسب و کار اینترنتی وبکیما قصد داریم 11 تا از بهترین فروشگاه های اینترنتی برتر ایران را از جهات گوناگون با یکدیگر بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن ها را بیان کنیم تا شما عزیزان که می خواهید خرید اینترنتی انجام دهید بتوانید به راحتی و با مطالعه این مقاله بهترین فروشگاه اینترنتی ایران را متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم فروشگاه ها را بر اساس فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار دهیم ، برخی از این فاکتورها شامل: میزان خلاقیت در کار ، نوآوری های عرضه شده، میزان بازدید کنندگان از سایت، تجربه کاربری، تجربه های خوب و بد خرید، روش های بازاریابی و موارد مختلفی دیگر که حدی که قابل بررسی باشد، هستند. ما با استفاده از فاکتورهایی که عرض کردیم سعی کرده ایم بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران را در این مطلب لیست کنیم.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد چیست؟

فروشگاه های اینترنتی هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند، و شاید یکی از دلایلی که اشخاص تمامی خرید های خود را تنها از یک فروشگاه اینترنتی انجام نمی دهند همین موضوع باشد. در ابتدای این مقاله می خواهیم ویژگی های بهترین فروشگاه اینترنتی و یک فروشگاه آنلاین خوب و معتبر را عنوان کنیم تا در ابتدا بدانیم که بهترین فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

لازم است بدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی که هر فروشگاه اینترنتی باید آن را داشته باشد این است که باید تجربه کاربری خوب و دلپذیری داشته باشد به این معنی که کاربری که از سایت بازدید می کند حتی اگر خریدی هم انجام ندهد اما حس خوبی را تجربه کند.

درادامه لیستی از ویژگی های مهم فروشگاه های اینترنتی برتر ارائه خواهیم کرد.

  • رابط کاربری یا همان UI (به انگلیسی: User Interface) (به اختصار UI) از اصلی ترین فاکتورهای هر سایت برای جذب مخاطب است. 
  • تجربه کاربری یا همان UX  (به انگلیسی: User Experience) (به اختصار UX) هم مانند رابط کاربری یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت های فروشگاهی است و باید به صورت اصولی و حرفه ای طراحی شود.
  • فرایند خرید در یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است از آن جهت که اگر مراحل خرید در یک سایتی آنقدر پیچیده و با مراحل بالا باشد در هر مرحله ممکن است کاربر از خرید خود صرف نظر کند
  • امکان جست و جوی پیشرفته و سریع
  • داشتن دسته بندی حرفه ای و اصولی  
  • کیفیت خوب و قیمت مناسب محصولات
  • فروشگاه اینترنتی که می خواهد اعتماد کاربران خود را جلب کند باید گارانتی بازگشت وجه و همچنین مرجوعی محصول را داشته باشد.
  • ارائه تخفیف ها و فرصت های ویژه
  • ارسال به موقع و سریع سفارشات

لیست برترین فروشگاههای اینترنتی ایرانی

  1.  فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

    اولین و بزرگ ترین و بهترین فروشگاه اینترنتی حال حاضر در ایران ، فروشگاه دیجی کالا است که در مواردی که در لیست بالا عرض کردیم تا حد زیادی خوب ظاهر شده و توانسته لقب بهترین فروشگاه اینترنتی ایران را از جهات مختلف از آن خود کند.
  2. فروشگاه اینترنتی مو تن رو

    فروشگاه اینترنتی مو تن رو یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را شروع کرده است و در این زمان کوتاه توانسته بیش از ۳۰ درصد از بازار اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران را کسب کند.
  3. فروشگاه اینترنتی خانومی

    فروشگاه اینترنتی خانومی  یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر است. سایت خانومی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را اغاز کرده است. این فروشگاه امکان انتخاب محصولات مورد نظر تان را در بین انواع برندهای ایرانی و خارجی میسر ساخته است و شما می توانید انواع محصولات با کیفیت و اورجینال را از بین برندهای مختلف انتخاب و در آدرس مورد نظرتان دریافت کنید.
  4. فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

    فروشگاه اینترنتی دیجی استایل اولین سایت در حوزه فروش پوشاک به صورت اینترنتی است که توسط دیجی کالا،به صورت اختصاصی در حوزه پوشاک  راه اندازی شده است. خوب شرکت دیجی کالا از سایت اصلی خودش یعنی سایت دیجی کالا تجربه های ارزشمند زیادی را کسب کرده است بنابراین پروژه ی جدیدش که سایت دیجی استایل است به راحتی توانست در مدت زمان کوتاهی از بازار پوشاک ایران سهم زیادی را کسب کند و هم اکنون خود سایت دیجی استایل جزو 11 فروشگاه اینترنتی برتر ایران و یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است.
  5. فروشگاه اینترنتی بانه دات کام

    فروشگاه اینترنتی بانه دات کام یکی از قدیمی ترین و بهترین فروشگاه های اینترنتی لوازم خانگی در ایران با بیشتر از ۸ سال فعالیت مستمر است. شما می توانید از این سایت انواع محصولات مختلفی را از دسته بندی های سایت مانند: لوازم خانگی، صوتی تصویری، موبایل و دیجیتال، لوازم های سرمایش و گرمایش، ابزار آلات، ابزار های خودرو، لوازم ورزشی، لوازم تحریر، لوازم سرگرمی، زیبایی و سلامت، دکوراسیون منزل، مادر و کودک، لوازم جهزیه عروس و… خریداری کنید.
  6. فروشگاه اینترنتی آلیار

    فروشگاه اینترنتی آلیار یک فروشگاه اینترنتی نوپا است و در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. شعار فروشگاه آنلاین آلیار ” زمان را هدیه بگیر، شادی را هدیه کن ” است و با هدف تامین وسایل مورد نیاز جامعه و ایجاد حس خریدی بهتر و با صرفه اقتصادی تر برند خود را پایه گذاری کرده است. 
  7. فروشگاه اینترنتی مدیسه

    فروشگاه اینترنتی مدیسه در ابتدا در حوزه پوشاک فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در دسته بندی های بسیار متنوع تری محصولات خود را ارائه می کند. سایت مدیسه  که در حال حاضر رتبه الکسای آن در ایران ۱۲۸ و در جهان ۲۴۱۱ است که این رتبه نشان از محبوبیت و پر بازدید بودن آن است. فروشگاه مدیسه چون در ابتدا به صورت تخصصی در حوزه پوشاک شروع به کار کرده است هنوز هم اصالت خود را حفظ کرده و شما اگر می خواهید پوشاک های مرغوب و برندهای مطرح جهان را با قیمتی مناسب و به صورت اینترنتی خریداری کنید فروشگاه آنلاین مدیسه بهترین انتخاب است.

  8. فروشگاه اینترنتی زنبیل

    فروشگاه اینترنتی زنبیل در خردادماه سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده است. فروشگاه زنبیل با تنوع بسیار بالای محصولات و کیفیت خوب کالاها و همچنین تاکید این فروشگاه بر پایین ترین قیمت در بازار خرید اینترنتی توانسته است رضایت و اعتماد مشتریانش را در این سال ها جلب کند و در بازار خرید اینترنتی ایران برای خودش سهمی دست و پا کند.
  9. فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین

    فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با فعالیت در حوزه قطعات کامپیوتر و سخت افزار و همچنین دیگر محصولات دیجیتال کار خود را آغاز کرد، ولی هم اکنون در حوزه های گسترده تری مشغول عرضه محصولات متنوع تری است. فروشگاه کیمیا آنلاین به صورت کاملا حرفه ای و سبک طراحی شده است و طوری طراحی شده که به راحتی بتوان در آن یک سفارش ثبت کرد.
  10. فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت

    فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت، با همکاری دو شرکت «اسنپ» و «هایپراستار» متولد شد و جایگزین فروشگاه اینترنتی بامیلو شد. فروشگاه بامیلو در سال ۹۲ کار خود را شروع کرد و با مشکلات فراوانی که پیش روی فروشگاه های اینترنتی در ایران است دست و پنجه نرم کرد تا اینکه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۸ به صورت رسمی بامیلو تعطیل شد و پس از آن مشتریان و کاربران سایت بامیلو به سایت جدید یعنی فروشگاه اسنپ مارکت هدایت شدند.
  11.  فروشگاه اینترنتی اُکالا

    فروشگاه اینترنتی اکالا همان فروشگاه افق کوروش است که اینترنتی هم فعالیت می کند.
    فروشگاه اینترنتی اُکالا یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی معتبر در ایران است که در ابتدای کار، با خرده فروشی به صورت کسب و کار سنتی کارش را آغاز کرد.
    ایده فروشگاه اینترنتی اُکالا در سال 1396 شکل گرفت و هم اکنون این فروشگاه اینترنتی یکی از موفق ترین و پربازدیدترین فروشگاه های آنلاین در ایران است. فروشگاه آنلاین اُکالا در دسته بندی های بسیار متنوعی محصولات خود را به فروش می رساند دسته بندی هایی همانند: مواد غذایی، نوشیدنی و دمنوش ها، میوه و سبزیجات، خواربار، ابزار و ملزومات، آرایشی و بهداشتی، لوازم التحریر و اداری، مادر و کودک و پوشاک.

این مطلب برگرفته از سایت وبکیما است که به طور مفصل 11 تا از فروشگاههای اینترنتی برتر ایران را معرفی نموده و به نقد و بررسی و بیان نقاط قوت و ضعف هرکدام پرداخته است.چنانچه تمایل به مطالعه کامل این مطلب دارید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا