عمومی

قیمت تور استانبول نوروز 99 کاهش یافت

کاهش قیمت تور استانبول نوروز 99 و دلیل آن

تور استانبول  در تمام طول سال طرفداران خودش را دارد، حتی در زمستان ها که هوا سرد می شود اما باز هم عده ای این شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

محبوبیت شهر استانبول بیش از هر چیزی به هیاهو و زنده بودنش است. کوچه ها و خیابان هایی که تا دیروقت باز هستند و کافه رستوران هایی که تا پاسی از شب مشغول سرویس دهی اند. در کنار این ها موسیقی زنده در کلاب ها و نوازندگان خیابانی جذابیت این سفر را دو چندان می کند.

استانبول از طریق تنگه ای به دو قسمت تقسیم می شود و بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار دارد. این موضوع باعث شده تا در بسیاری از موارد استاندارهای بالایی رعایت شود و خدمات و  امکانات درجه یک باشند.

بیشترین حجم گردشگر در این شهر مربوط به بهار و تابستان است. خصوصا که جشنواره خرید بزرگی در این زمان از اواسط خرداد تا اواسط تیر در استانبول برگزار می شود. تور استانبول نوروز 99 بدون شک از محبوب ترین تورهای سال جدید خواهد بود و مانند هر سال با استقبال زیادی مواجه می شود. توجه به این موضوع اهمیت زیادی پیدا می کند آن هم به جهت این که ازدیاد مسافران می تواند قیمت ها را افزایش دهد و همین طور هتل ها و بلیت های هواپیما زودتر از قبل پر می شوند.

برای رفع دغدغه های این چنینی باید به سراغ آژانس های برگزار کننده تور بروید. یکی از این آژانس ها سلام پرواز است که به طور مستقیم مجری برگزاری تورهای ترکیه است. پکیج های این آژانس نه تنها با نزدیک شدن نوروز افزایش قیمت کاذب ندارند بلکه اتفاقا آفرهای خوبی نیز روی آن ها ارائه می شود.

علت اصلی کاهش قیمت تور استانبول نوروز

با وجود ازدیاد مسافران در نوروز و استقبال هر ساله از تورهای ترکیه خصوصا تور استانبول، موضوع شیوع بیماری کرونا کمی معادلات را بر هم زده است. این بیماری که استرس و آشفتگی آن بیشتر از خودش شیوع پیدا کرده باعث ترس و وحشت بخش زیادی از مردم شده است؛ به طوری که بسیاری برنامه های سفر خود را کنسل کرده اند. طبیعتا این شرایط که در تمام جهان وجود دارد باعث کاهش قیمت تور استانبول شده و خصوصا که هیچ هواپیمایی نمی خواهد پروازش خالی بماند و هتل ها نیز دوست دارند ظرفیتشان پر باشد به همین دلیل سعی کردن اند هزینه ها را کاهش دهند. هر چند که با گرم شدن هوا به نظر می رسد عمر ویروس نیز رو به پایان باشد و همین طور در صورتی که نکات بهداشتی به درستی رعایت شود هیچ خطری وجود ندارد اما با این حال جو عمومی حاکی از آن است که بخشی از سفرهای نوروزی با کاهش همراه باشد خصوصا سفرهای خارجی.

در کنار آن شرایط بد اقتصادی و افزایش دلار نیز بر این موضوع دامن زده و آژانس های مسافرتی را بر آن داشته تا با کاهش قیمت ها و پیشنهادهای هیجان انگیز مسافران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. دقت داشته باشید در هر زمانی که بخواهید به استانبول سفر کنید با انتخاب هتل های سه و چهار ستاره به جای هتل های پنج ستاره می توانید هزینه کمتری پرداخت کنید و همین طور بلیت های هواپیمایی های ایرانی نسبت به شرکت های خارجی بسیار ارزان تر هستند. در واقع مجموعه انتخاب های شما شامل هتل، بلیت هواپیما، زمان سفر و مدت اقامت همگی می توانند هزینه سفرتان را به طرز چشم گیری افزایش و یا کاهش دهند.

بهترین زمان سفر به استانبول در نوروز

با تمام این تفاسیر همچنان می توان گفت که در نوروز حجم سفرهای خارجی و داخلی افزایش می یابد. استانبول نیز مانند سایر شهرها و کشورها با این افزایش مواجه می شود. بهترین زمان برای سفر هفته دوم نوروز است. چرا که اغلب مردم هفته دوم را به کارها و دید و بازدیدهایشان اختصاص می دهند و بسیاری از شرکت ها و اداره ها نیز هفته دوم تعطیل نیستند. از آن مهم تر با توجه به این که توصیه می شود در مکان های شلوغ حضور نداشته باشید، هفته دوم گزینه بهتری خواهد بود. سفری با قیمت کم تر و توریست های کمتر که از نظر بهداشتی و سلامتی ایمن تر است؛ هم این که به خوبی می توان با حوصله تمام دیدنی های شهر را ببینید.

یکی دیگر از زمان های مناسب برای سفر به استانبول اواخر اسفند است. در این زمان هنوز حجم اصلی سفرهای نوروزی به جریان نیوفتاده است. به علاوه بسیای از فروشگاه ها و برندها محصولات زمستانی خود را حراج کرده اند و موقعیت خوبی برای خرید به وجود می آید. بهار در استانبول بسیار زیبا است و بعد نیست برای یک بار هم که شده سال تحویل و نوروز را در استانبول جشن بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا