عمومی

یک سفر زیارتی و سیاحتی به شهر مشهد

 سفر به شهر مشهد وآشنایی با دیدنی های آن

شهر مشهد از جمله شهر های بزرگ و معنوی کشور ما به حساب می آید، و آرزوی هر مسلمانی سفر کردن به این شهر می باشد. البته ناگفته نماند که اکثر مردم به دلیل مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی فراوان این شهر زیبا، طرفدار بازدید با تور مشهد هستند.

شهر مشهد از جمله شهر هایی است که سالانه مسافران زیادی به صورت شخصی و یا همراه با تور مشهد بدان جا سفر می کنند. مسافران با سفر به مشهد علاوه بر زیارت، به گردش و سیاحت نیز می پردازند. پس حضور در شهر مقدس مشهد می تواند هم با مکان های مذهبی سبب آرامش روحی شما شود و هم به دلیل جاذبه های طبیعی می تواند احساس خوشایندی در شما ایجاد کند.

1-روستای آبگرم

روستای آبگرم یکی از جاهای دنج می باشد که در سفر به مشهد می توانید از آن بازدید نمایید. با بازدید از روستای آبگرم، لذت بودن در طبیعت را تجربه می کنید. برای کسانی که می خواهند چند روز به دور از استرس و اضطراب شهر های شلوغ باشند، شهر مشهد و مناطق بکر دیدنی آن از بهترین گزینه ها است. اگر چه روستای آبگرم با شهر مشهد حدود 2 ساعت فاصله دارد، اما واقعا ارزشش را دارد. روستای آبگرم به سبب داشتن طبیعتی بکر و خوش آب و هوا توانسته نظر بسیاری از گردشگران را جلب نماید. در این روستا در حقیقت یک آبشار آبگرم با ارتفاع بیست متر وجود دارد که یک جاذبه ی بصری فوق العاده ای را در این روستا ایجاد نموده است. اگر به شنا کردن هم علاقه مند باشید، در حوضی که زیر این آبشار به وجود آمده است، می توانید کمی از این آب طبیعی استفاده کنید و از شنا کردن در آن لذت ببرید.

دسترسی به آبشار آب گرم کلات

آبشار آب گرم در 75 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد. در راه رسیدن به آبشار آبگرم کلات از میان دشت های سرسبز و چشم نوازی عبور خواهید کرد که می توانید در همان محل هم استراحت کنید و از طبیعت بکر که نعمت خداوند مهربان است، لذت ببرید و ساعتی دور از تنش های روزانه از آب وهوای پاک ان منطقه لذت ببرید. کوه های انجیرک هم از جمله زیبایی های این منطقه به شمار می روند که بر جاذبه های این منطقه افزوده اند. پس اگر قصد رفتن به روستای آبگرم را داشته باشید، علاوه بر آبشار بسیار زیبای آبگرم که در این منطقه وجود دارد، می توانید از زیبای دیگری که در راه رسیدن به این آبشار وجود دارد، بهره مند شوید.

2-کوه سنگی از جاذبه های معروف شهر مشهد

در تور مشهد کوه سنگی را می توان از جمله بزرگ ترین پارک های مشهد دانست. در هر فصلی که به مشهد مقدس سفر کردید، پیشنهاد می شود بازدید از کوه سنگی را در اولویت قرار دهید. کوه سنگی در تمامی فصول زیباست و خاطره ای خوب از آن به همراه خواهید داشت. علت نام گذاری کوه سنگی به دلیل دو رشته کوه سنگی مشرف به شهر می باشد. برای گردشگرانی که به کوه سنگی مراجعه می کنند، امکان مشاهده چشم انداز های مختلف و زیبای شهر مشهد به خصوص بارگاه امام رضا (ع) از ارتفاعات میسر می باشد. امروزه در کوه سنگی شاهد رشد زیر بنای تفریحی و گردشگری هستیم.

به گزارش سفر باتو ، کوه سنگی به سبب موقعیت جغرافیایی، از آب و هوایی دلپذیر و معتدل برخوردار است. برای کسانی که علاقه مند به گردش در فضای دنج با آب و هوایی تمیز و معتدل هستند، کوه سنگی مشهد یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود. در مجموعه بوستان کوه سنگی امکانات رفاهی فراوانی تدارک دیده شده است. نمایشگاه های مختلف، رستوران های سنتی، زمین بازی متنوع و موزه تنها بخشی از امکانات کوه سنگی به حساب می آیند. در حقیقت کوه سنگی را می توان یکی از بهترین و جامع ترین مناطق دیدنی شهر مشهد دانست. قرار گرفتن جاذبه های طبیعی از جمله رشته کوه های سنگی و درختان سرسبز در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحی، یک ترکیب بسیار زیبا و بسیار جذاب را در این منطقه به ارمغان آورده است. به همین دلیل تمام اقشار جامعه با هر سن و سال و سلیقه ای می توانند از جاذبه های گوناگون این مکان زیبا لذت ببرند و لحظات خوشی را در کنار خانواده و عزیزان خود سپری خواهند کرد.

راه های دسترسی به کوه سنگی مشهد

دسترسی به کوه سنگی بسیار آسان بوده و با شیوه های مختلفی می توانید خود را به کوه سنگی برسانید. از راه آهن و فرودگاه مشهد با استفاده از تاکسی امکان دسترسی به کوه سنگی وجود دارد. هم چنین برای گردشگرانی که از مترو قصد دارند استفاده کنند، می توانند در ایستگاه شریعتی از قطار پیاده شوند و از خیابان کوهسنگی به سمت کوه سنگی حرکت کنند. خطوط اتوبوس رانی از دیگر شیوه های دسترسی به مجموعه گردشگری کوه سنگی می باشد که روزانه آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران عزیز می باشد. پس برای تماشای کوه سنگی مشهد و لذت بردن از آب و هوا و جاذبه های آن می توانید از راه های مختلف به این مکان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا