عمومی

زیباترین حشرات دنیا را سیاحت کنید

قلم زنی نقاش طبیعت در خلق زیباترین حشرات دنیا

اسم حشره که می آید بیشتر ما یاد موجودات شش پا با دو شاخک چندش‌آوری می افتیم که به هیچ عنوان دوست نداریم در طول روز با آن ها مواجه شویم.اما در کنار همه گونه‌های مختلف حشرات، برخی از آنها بسیار زیبا و بی‌نظیر به نظر می رسند که نشان می دهد خداوند با چه خلاقیت و حوصله ای به خلق آنها پرداخته است.برای دیدن تعدادی از زیباترین حشرات دنیا مارا همراهی بفرمایید.

۱- آکراگا کوآ (Acraga coa)

یک لارو عجیب و غیرعادی که بیشتر شبیه یک تکه کریستال متحرک به نظر می رسد، به یک شاپرک مملو از پر تبدیل می شود. این حشره زیبا در آمریکای جنوبی و مرکزی و همچنین کارائیب یافت می شود. آکراگا کوآ در جنگل‌های بارانی زندگی راحت تری را تجربه خواهد کرد.

۲- پروانه بال شیشه‎ای (Glasswing butterfly) یکی از زیباترین حشرات دنیا

این پروانه شفاف و شیشه‌ای نیز در آمریکای جنوبی و مرکزی به وفور یافت می شود. بال این حشره حاوی رنگ های روشنی که تقریبا همه پروانه ها دارند، نیست. ظاهر متفاوت و بسیار زیبای این پروانه باعث می شود تا در طبیعت به راحتی شناسایی شود.

۳- کرم ابریشم (Bombyx mori)

این پروانه بسیار زیبا در سراسر جهان شهرت زیادی دارد. هزاران سال است که از لارو این حشره برای تولید ابریشم در دنیا استفاده می شود. این پروانه توانایی پرواز کردن و حتی توانایی غذاخوردن ندارد. غذای آنها همان چیزی که لاروش مصرف کرده است. کرم ابریشم در چین، آسیای شرقی و مناطق جنوبی روسیه یافت می شود.

۴- سوسک سنگ‌پشتی طلایی (Charidotella sexpunctata)

سوسک طلایی، حشره ای است که روی برگ های سیب‌زمینی شیرین زندگی و از آن ها تغذیه می کند. این حشره بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. اما رنگ طلایی و آجری با خطوط سیاه این سوسک آن را به یکی از زیباترین حشره های روی کره خاکی تبدیل کرده است.

۵- مانتیس ارکیده صورتی (Hymenopus coronatus)

این حشره زیبا و صورتی بومی جنگل های گرمسیری کشورهای اندونزی و هند است. شمایل این حشره به‌گونه ای است که می توانید آن را با گل ارکیده اشتباه بگیرید. البته دلیلش این است که مانتیس قادر است رنگ خود را بر اساس محیط اطرافش تغییر دهد. این نوع مانتیس، برخلاف ظاهر لطیف خود، اغلب از دیگر حشرات تغذیه می کند.

۶- کرم پروانه توت (Hyalophora cecropia)

این کرم چند رنگ و زیبا پس از مدتی به یکی از بزرگ ترین پروانه های شب تبدیل می شود. این حشره بومی آمریکای شمالی است. بلندی دو بال این پروانه به ۱۵ سانتی متر می رسد. این در حالیست که بدن این پروانه ۱۱٫۴ سانتی متر است. این حشره یکی از غول‌پیکرترین پروانه های جهان محسوب می شود و از برگ های درختان افرا، غان و گیلاس تغذیه می کند.

۷- پروانه جغدی (Brahmaea hearseyi)

پروانه جغدی هم بسیار بزرگ است. درازی بال هایش به ۱۷٫۸ سانتی متر می رسد. این حشره بومی جنگل های آمازون، چین، فیلیپین، برمه و روسیه است. این پروانه میوه دوست دارد و اغلب به خوردن موزهای رسیده و شیرین می پردازد.

۸- پروانه گربه ای (Dicranura vinula)

این حشره با اندازه معمولی، رنگ روشن و کمی پرز کاملا معمولی به نظر می رسد. اما پروانه ای که از آن پدید می آید بسیار دیدنی و عجیب است. این حشره وقتی خطری را حس کند، بخش جلویی بدنش بزرگ می شود به گونه ای که دشمن یک سر بزرگ با دهانی باز را مشاهده خواهد کرد. این حشره با روش دفاعی منحصربه فرد خودش در اروپا، روسیه، آسیای مرکزی و آفریقا یافت می شود.

۹- شاپرک صورتی افرا (Dryocampa rubicunda)

این پروانه رنگ های بسیار منحصربه فردی دارد. با اینکه بسیار کوچک است اما زیبا و دوست داشتنی به نظر می رسد. این حشره اغلب شیره افرا می نوشد؛ یعنی برعکس بقیه پروانه ها از این صمغ دوری می کنند. این پروانه صورتی زیبا بومی آمریکای شمالی و کاناداست. با وجود رنگ عجیبی که دارد این در شب فعالیت می کند.

۱۰- پروانه کرم‌کیسه (Psychidae)

پروانه کرم‌کیسه از خانواده پولک‌بالان است. آنها را در همه جا می توان پیدا کرد. این حشرات قادرند از مواد گوناگون خانه های بسیار عجیب و جالبی برای خود بسازند: از برگ و خاک گرفته تا شاخ‌وبرگ درختان و ابریشم. حشره کرم‌کیسه برای در امان ماندن از خطرات احتمالی داخل این خانه ها سکونت می کنند. گاهی ارتفاع برخی از این خانه ها به ۱۲ سانتی‌متر هم می رسد.

۱۱- مانتیس ستایش‌گر (Rhombodera basalis)

این نوع مانتیس بومی اندونزی، مالزی، تایلند و بورنئو است. علیرغم رفتارهای پرخاشگرانه و اشتهای زیاد این حشره، مردم آن را دوست دارند و بعضا به عنوان حیوان خانگی از آن نگهداری می کنند.

۱۲- ملخ چندرنگ (Phymateus saxosus) گونه ای از زیباترین حشرات دنیا

این ملخ عجیب و جالب بومی ماداگاسکار و به شدت خطرناک است. این ملخ سموم گیاهان و زهر آن ها را مصرف می کند. در نتیجه، یک منبع زهر متحرک بشمار می رود. اگر کسی قصد خوردنشان را بکند، بدون شک جان خود را به خطر خواهد انداخت. اندازه نمونه نر این ملخ حدود ۱۰ سانتی متر است.

۱۳- کرم کاسه‌ای (Limacodidae) 

این یک ظرف ژله نیست که در عکس می بینید. نوعی پروانه است که پا ندارد و در عوض با اندام های مکنده خود حرکت می کند. حرکت این کرم همانند موج است و مواد لزج و چربی مانند زیادی از خود بر جا می گذارد. به این خاطر که اصطکاک و سایش ایجاد نشود. این شاپرک ها در مناطق گرمسیری یافت می شوند.

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا