عمومی

راهنمای سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو ، کشور هزار جزیره

اگر اهل ماجراجویی هستید و آب و دنیای زیر آب برایتان جذاب است و در عین حال دوست دارید یک سفر لوکس با امنیت کامل داشته باشید مالدیو همان مقصد رویایی خواهد بود،پس راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه بفرمایید تا با اطلاعات کاملتری به این جزیره رویایی قدم بگذارید و سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

دانستنیهای جالب درباره مالدیو /آنچه در سفر به مالدیو خواهید دید

مالدیو، کشوری که ۹۹% از مساحتش را آب تشکیل می‌دهد و تنها ۱% آن خشکی‌ست! جالب است بدانید که بیش از هزار جزیره در مالدیو وجود دارد، جزایری که مساحت آن‌ها از ۱ یا ۲ کیلومتر مربع تجاوز نمی‌کند.

۱-پرواز بر فراز مالدیو و تماشای جزیره‌های مرجانی از بالا یکی از فرصت‌های تفریحی در مالدیو است.

۲-کانال‌های ارتباطی در اندازه‌های مختلف بین این جزایر برای حرکت وجود دارد.با این قایق‌ها بین جزایر در مالدیو می‌توانید رفت و آمد داشته باشید و از تماشای مناظر و قایق سواری هم لذت ببرید.

۳-جزایر احاطه شده با تالاب‌هایی که آب بسیار شفاف و تمیزی دارند بهترین مکان برای شنا، دایو و اسنورکلینگ هستند.غواصی یکی از بهترین تفریحات در مالدیو است حتی اگر چیزی از آن نمی‌دانید شانس امتحان کردنش را در مالدیو دارید.شیرجه بزنید به قلب آب‌های آبی مالدیو

۴-گشت با قایق در مالدیو در یک هوای خوب

۵-پاراسل سواری را فراموش نکنید

۶-به دنبال لاک‌پشت‌های مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو / محل اقامت

در مالدیو بیش از ۱۰۰۰ ریزورت وجود دارد که امکانات عالی را برای اقامت در اختیار شما می‌گذارند. هر جزیره چندین ریزورت دارد و هزینه اقامت در ارزانترین آن‌ها برای هر نفر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار و در گرانترین ریزورت تا ۳۰۰ دلار می‌رسد.

در این رستوران‌ها می‌توانید در آرامش کامل غذای مورد علاقه‌تان را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرید.نحوه ارائه خدمات در یکی از ریزورت‌های  لوکس مالدیو

کلبه‌های مالدیو با سقف‌های شیب‌دار چوبی با کامل‌ترین امکانات رفاهی

مقصدی برای سفرهای دو نفره و عاشقانه‌تان که تاهمیشه در خاطرتان خواهد ماند

سلام مافوشی

یک سفرِ پر از ماجرا و هیجان! هر روز یک چیز جالب تجربه کنید. اگر به مالدیو سفر کنید و از نزدیک آنجا را ببینید پی به درستی این جمله خواهید برد. در مافوشی ریزورت نیست اما می توانید از هتل برای اقامتتان استفاده کنید.

راهنمای سفر به مالدیو / وسایل پیشنهادی برای سفرتان

توصیه می‌کنیم در این سفر این موارد را حتما همراه خود ببرید: لباس شنا، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، دمپایی مناسب برای قدم زدن در ساحل و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات واقعا رویایی در مالدیو.

غواصی کنید و سلفی بگیرید!

راهنمای سفر به مالدیو / وقت غذاست، چی بخوریم؟!

یکی از موضوعات مهمی که در هر سفری ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند آگاهی از وضعیت غذا و خورد و خوراک در مقصد است، در مورد مالدیو غذا بسیار ارزان و با کیفیت است؛ شما می‌توانید در ریزورت‌های محل اقامت خود با مبلغی بین ۵ تا ۲۰ دلار بهترین غذا‌ها را سفارش دهید و یک شام دلچسب همراه با انواع نوشیدنی‌ها  در کنار ساحل نوش جان کنید.

آشپزخانه مالدیوی

یکی از غذاهای مالدیوی با طراحی متفادوت برای عرضه به مسافران

سبزیجات تازه و خوشمزه ،یه ساندویچ مالدیوی

طعم غذا‌های مالدیو بیشتر شبیه به غذای هندی‌ها‌ست و از ادویه‌های تند در پخت آن‌ها استفاده می‌شود. ماهی جز غذا‌های اصلی آن‌ها‌ست بخصوص ماهی تن و نوع سنتی غذای مالدیوی شامل برنج، ماهی پاک کرده، چیلی، پیاز و لیمو ترش می‌شود.

بفرمایید ماهی تازه، غذای سنتی مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو / ببخشید ساعت چنده؟

فرض کنید به مالدیو سفر کردید و در حال حاضر در کنار ساحل ماسه‌ای مشغول استراحت بر روی صندلی خود هستید، یک‌باره تصمیم می‌گیرید با دوستان یا اقوامتان در ایران تماس بگیرید. تو این شرایط مهم‌ترین مساله دانستن ساعت کشورتان است، تفاوت ساعت ایران و مالدیو یک و نیم ساعت است. مثلا اگر در مالدیو ساعت ۱۲ ظهر باشد در ایران ۱۳:۳۰ است.

شاید بخواهید در حال تماشای همین صحنه آن را با دوستانتان تقسیم کنید.

دانستنی‌های ضروری در سفر به مالدیو

 پیش از سفر به مالدیو بهتر است نکات زیر را بدانیدتا در نهایت سفر بسیار خوبی به مالدیو داشته باشید .

۱-اگر فرزند زیر سه سال دارید ما این سفر را به شما توصیه نمی‌کنیم، چون هم فرزندتان حوصله اش سر خواهد رفت و هم خودتان نمی‌توانید به‌ راحتی تفریح کنید.
۲-برای تمام لحظات سفرتان از قبل برنامه ریزی کنید؛ فراموش نکنید! هیچ روزی را بدون انجام فعالیتی مفرح از دست ندهید. هر روز یک برنامه‌ی هیجان‌انگیز را در فعالیت‌های روزانه‌تان بگنجانید، مالدیو پر است از تفریحات متنوع و بدانید که بدون برنامه‌ریزی وقت کم می‌آورید.
۳-حتما از یک تور لیدر مجرب استفاده کنید تا هم به برنامه‌ریزی‌هایتان کمک کند و هم در یافتن مراکز تفریحی در زمان‌تان صرفه‌جویی شود.
۴-ماله (پایتخت مالدیو) پر جمعیت و شلوغ است؛ برای رفت و آمد می توانید از اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. اتوبوس‌ها در ایستگاه های از پیش تعیین شده توقف خواهند داشت. اگر قصد دارید تا به یکی از جزایر ماله سفر کنید برای عبور و مرور از قایق موتوری تندرو و کشتی استفاده می‌شود.
۵-شماره ۱۱۹ رایگان و برای تماس با پلیس بین‌الملل است؛ در صورت بروز مشکل اورژانسی و نیاز به آمبولانس می‌توانید با شماره ۱۰۲ تماس بگیرید. ضروری‌ست تا این شماره‌ها را بر روی سیم کارت خود ذخیره کنید.
۶-واحد پول مالدیو “روفیا” است و یک روفیا شامل ۱۰۰ لاری می‌شود؛ لاری مثل سنت آمریکاست. سکه‌ها شامل ۱ RF و ۲RF می‌شوند و اسکناس‌ها از ۵، ۱۰، ۲۰،۵۰، ۱۰۰تا ۵۰۰ است.
۷-استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری‌ست.
۸-نیازی به واکسن ندارید مگر بخواهید به جنگل‌های سریلانکا در نزدیکی مالدیو سفری داشته باشید.
۹-استفاده از نوشیدنی‌های الکلی در مالدیو ممنوع است. نوع پوشش هم اسلامی‌ست البته گردشگران می‌توانند بدون داشتن حجاب اسلامی در شهر بگردند. تمام این موارد برای اقامت و تردد در داخل شهر‌های مالدیو است در حالی که در ریزورت‌ها خبری از این محدودیت‌ها نیست.

دیدار از شهر ماله پایتخت مالدیو

ماله شهری شلوغ و پرجمعیت در کنار اقیانوس هنداست .زندگی در شهر ماله بسیار متفاوت از سبک زندگی در ریزورت‌های جزایر مالدیو است. صد درصد مردم مالدیو مسلمان هستند و قوانین اسلامی در شهر حکمفرما‌ست. در ماله می‌توانید مسجد و زیارتگاه‌ این شهر را نیز مشاهده کنید.

هوکورو میسکی یا مسجد جمعه یکی از بناهای دیدنی شهر ماله است، معماری خاص به‌همراه گنبد طلایی رنگ، تک مناره زیبا و استفاده از ترکیب سنگ و چوب با رنگ سپید، به زیبایی این مسجد بسیار افزوده است.این مسجد سفید مرجانی را حتما ببینید

مدهو زیارایی آرامگاه ابو البرکت یوسف البربری، کسی که در سال ۱۱۵۳ قبل از میلاد به ظهور اسلام معتقد بود. یکی از بناهای یادبودی که توصیه می‌شود حتما ببینید. در گشت و گذارتان در ماله بد نیست که به موزه ملی این شهر هم سری بزنید.

راهنمای سفر به مالدیو / بهترین زمان سفر به مالدیو

معمولا مهمترین سوالی که در سفر به جزایر و مناطق تفریحی دنیا از خود می‌پرسیم این است که “کی بریم؟” زمان مناسب را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید تا زیر باران نمانید

در این‌گونه سفرها اصطلاحی مانند Low Season  و High season وجود دارد که اولی مربوط به زمان‌های خلوت‌تر سال و دومی برای زمان‌های شلوغ‌تر است، برای مالدیو “های سیزن” از مهرماه تا فرودین ماه است؛ پاییز و زمستان فصل بسیار مناسبی است، گردشگران بسیاری در ماه نوامبر معادل آبان ماه به مالدیو سفر می کنند و از تفریحات بی‌نظیر این جزیره شگفت انگیز بهره می‌برند.

اکثر گردشگران از اروپا هم به‌خاطر تعطیلات سال نو در زمستان سفر می‌کنند در عین حال آب و هوای مالدیو در این ماه‌ها مناسب‌تر است. در دیگر ماه‌های سال باران‌های موسمی موجب گل آلود و کدر شدن آب‌های اقیانوس هند در اطراف جزایر مالدیو می‌شوند. این را بدانید که تفریحات آبی در مالدیو تا حدود بسیاری به شرایط مساعد آب‌و‌هوایی وابسته است بنابراین اگر می‌خواهید سفر ایده‌آلی داشته باشید و برنامه‌های شنا یا غواصیتان کنسل نشود بهتر است به زمان سفرتان حتما توجه کنید.

راهنمای سفر به مالدیو / از تهران تا ماله

اکثر پرواز‌ها از تهران به مالدیو، مربوط به هواپیمایی امارات یا قطر هستند و در ساعت ۲ تا ۴ عصر در ماله فرود می‌آیند. مدت زمان پرواز هم ۹ ساعت است. پس از وارد شدن به ماله از قایق‌های تندرو، بسیار شیک و تمیز برای رسیدن به جزیره مافوشی محل اقامتمان استفاده می‌کنیم. از ماله تا مافوشی با قایق تند‌رو حدود ۲۵ دقیقه راه هست.

قایق‌های محلی برای رفت و آمد به مافوشی و دیگر ریزورت‌ها در مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو / تفریحات پیشنهادی در مالدیو

قایق‌سواری با استینگ ری

۲۰تا ۳۰ دقیقه قایق سواری در آب‌های مالدیو و نزدیک شدن به استین گری، نوعی ماهی پهن، یکی از تفریحات مهیج در مالدیو است.با این ماهی‌های عظیم الجثه اما بی‌خطر عکس یادگاری بگیرید

از دیگر تفریحات جذاب برای گردشگرانی که عاشق آب و حیاتِ زیر آب هستند دیدار با مارماهی و دلقک ماهی همراه با اسنورکلینگ و غواصی در جزایر مرجانی اطراف رزروت‌هاست.

این فقط یک نمونه از هزاران انواع ماهی در کف اقیانوس هند در مالدیو است.

تماشای مرجان‌های زیر آب

با دلفین‌ها عکس یادگاری بندازیم

تور گردش با دلفین‌ها هم برای هر نفر  حدود ۶۰ دلار است و این امکان را به شما می‌دهد تا در کنار دلفین‌ها شنا کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید.با دلفین‌ها همراه شوید.

ماهیگیری کنید حتی اگر آماتور هستید.

آموزشگاه‌هایی در جزایر مالدیو هست که به گردشگران ماهیگیری را آموزش می‌دهند بنابراین اگر آماتور  هستید و تا به‌حال حتی دست به چوب ماهیگیری نزده‌اید در مالدیو این فرصت را دارید؛ در آرامش در میان آب‌های آرام اقیانوس هند به ماهیگیری بپردازید و مطمئن باشید که دست پر بر‌خواهید گشت.

در مالدیو شانس گرفتن این ماهی‌ را هم دارید.

آماده برای حبس نفس و مشاهده دنیای آبی باشید!

یکی از فعالیت‌های مفرح در سفر به مناطقِ ساحلی، اسنورکلینگ و غواصی در زیر آب است. اگر مدرک غواصی دارید تنها با پرداخت مبلغ ۵۰ دلار به ازای هر نفر و در صورتی که نیاز به آموزش دارید با ۷۰ تا ۷۵ دلار می توانید از تجهیزات غواصی و اسنورکلینگ استفاده کرده و آموزش مختصری هم ببینید.

در هنگام غواصی و شنا می‌توانید به کوسه‌نهنگ‌ها غذا بدهید و ترسی هم نداشته باشید چون کاملا بی‌خطرند.شانس دیدن این گونه‌های عجیب دریایی فقط در مالدیو نصیبتان می‌شود.

جت اسکی و اسکی روی آب هم هست، همین‌طور پرواز بر فراز آب‌های جزیره می‌تواند لحظات پراز هیجان و مفرحی را برای شما فراهم کند.

سفر به عمق آب با زیردریایی

نه تنها می‌توانید شنا کنید حتی می‌توانید با استفاده از زیر دریایی به عمق آب‌های اقیانوس هند رفته و از تماشای طبیعت و حیات بکر زیر آبهای اطراف مالدیو لذت ببرید.

اهل ماساژ هستید؟!

در مالدیو این فرصت را دارید تا یک ماساژ عالی زیر نظر ماساژور‌های حرفه‌ای جزیره را تجربه کنید. اگر از اضطراب کار و فعالیت‌های روزانه‌ی یکنواخت خود خسته شده‌اید و به‌دنبال ریلکس کردن هستید می‌توانید از خدمات این ماساژور‌ها و  انواع ماساژها مثل ماساژ با سنگ گرم بهره‌مند شوید. در حین ماساژ از روغن‌های گیاهی با خاصیت درمانی استفاده می‌شود، زمان استفاده از این خدمات از ۱۰ دقیقه شروع می‌شود و بنابر درخواست افراد می‌تواند بیشتر هم باشد. در حین ماساژ می‌توانید حرکت ماهی‌ها را که از زیر کف شیشه‌ای اتاقک‌ها رد می‌شوند مشاهده کنید و حتما این جمله را با خود تکرار خواهید کرد: آرامش یعنی همین!
منبع: دالاهو

ویرایش و بازنشر:دانستنیهای گردشگری پاسینیک

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا