عمومی

زیبا سازی پوست صورت با گوجه فرنگی

هفت روش برای زیبا سازی پوست صورت با گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی از سبزیجاتی است که معمولاً در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد. گوجه‌فرنگی به بهبود بینایی، افزایش سلامت معده، کاهش فشار خون و جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند و دارای خواص ضد سرطانی است ،همچنین  نقش موثری در زیبا سازی پوست صورت دارد.گوجه‌فرنگی میزان زیادی لیکوپن دارد. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که مزایای شگفت‌انگیزی برای پوست دارد. لیکوپن از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می‌کند و بدین طریق باعث تأخیر در پیری پوست شده و از سرطان پوست نیز پیشگیری می‌کند. همچنین گوجه‌فرنگی حاوی ویتامین‌های سی و آ و دارای خواص خنک کننده است. در ادامه ۷ روش ساده و کم‌هزینه برای بهره‌مندی از گوجه‌فرنگی برای زیبا سازی پوست صورت اشاره خواهیم کرد.

۱-نقش گوجه فرنگی در درمان آکنه و زیبا سازی پوست صورت 

گوجه‌فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که در درمان آکنه بسیار موثر است. اسید سالیسیلیک به خشک شدن آکنه‌ کمک می‌کند. همچنین طبیعت قابض گوجه‌فرنگی به جذب روغن بیش از حد پوست کمک می‌کند که باعث کاهش آکنه می‌شود. همچنین گوجه‌فرنگی دارای خواص طبیعی برای روشن کردن پوست است.
یک گوجه‌فرنگی رسیده را له کنید و آن را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز تکرار کنید.
در روشی دیگر، مقدار مساوی از آب گوجه‌فرنگی و آب خیار را با هم مخلوط کنید. یک تکه پنبه‌ را به این محلول آغشته کرده و روی صورت خود بمالید. منتظر بمانید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. ۲ بار در روز این کار را تکرار کنید. این درمان برای محو کردن جای جوش بسیار موثر است.

۲- اثر گوجه فرنگی در کوچک کردن منافذ بزرگ روی پوست صورت

منافذ بزرگ روی پوست احتمال به وجود آمدن لکه و آکنه را افزایش می‌دهد. اگر پوست صورت شما منافذ بزرگی دارد، گوجه‌فرنگی می‌تواند این منافذ را کوچک کند.
یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را در یک کاسه بریزید.
چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.
صورت خود را بشویید. سپس یک تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و بر روی منافذ پوست بمالید.
اجازه دهید که این محلول به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند.
صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.
این روش را ۲ بار در هفته انجام دهید.

۳-کنترل چربی پوست با کمک گوجه فرنگی

اگر پوستی چرب دارید، با گوجه‌فرنگی می‌توانید این چربی اضافه را کنترل کنید.
یک گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. آن‌ها را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید که آب گوجه‌فرنگی به مدت حداقل ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.
در روش دیگر، آب ۲ گوجه‌فرنگی را گرفته و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب خیار به آن اضافه کنید. این محلول را به صورت دورانی بر روی صورت خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

۴- از بین بردن لکه‌های پوستی با استفاده از گوجه‌فرنگی

لکه‌های پوستی می‌توانند در هر جای بدن ظاهر شوند. شما می‌توانید با استفاده از گوجه‌فرنگی لکه‌های تیره پوست خود را کم‌رنگ کنید و از بین ببرید.
دو قاشق چای‌خوری تفاله گوجه‌فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر مخلوط کنید.
مخلوط را به آرامی بر روی منطقه مورد نظر پوست خود بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.
پوست خود را با آب سرد بشویید.
۱ یا ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

۵-گوجه‌فرنگی به راحتی سلول‌های مرده پوست حذف میکند

سلول‌های مرده‌ای که در سطح پوست جمع می‌شوند، درخشش پوست را کاهش می‌دهند. گوجه‌فرنگی به راحتی می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و به شما پوستی روشن و درخشان بدهد.
یک گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. بر روی یکی از نصفه‌ها پودر شکر بریزید و به صورت دورانی بر روی پوست خود بمالید.
روش دیگر، مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری خاک رس است. این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید.

۶- استفاده از گوجه فرنگی برای کاهش سرعت پیری پوست

آنتی اکسیدان گوجه‌فرنگی آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد و به جوان و شاداب ماندن پوست کمک می‌کند.
یک گوجه‌فرنگی و یک آووکادوی رسیده را در مخلوط کن بریزید و آن‌ها را هم بزنید تا یک مخلوط خمیر شکلی به دست آید.
این مخلوط خمیری را بر روی پوست خود بمالید.
بیست الی سی دقیقه صبر کنید.
صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.
شما می‌توانید از این ماسک ضد پیری یک بار در هفته استفاده کنید.

۷- گوجه فرنگی به بهبود سلامت مو کمک میکند

ویتامین‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌توانند به تقویت و رشد مو کمک کنند.
دو گوجه‌فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید و بر روی پوست سر خود بمالید. سپس یک کلاه حمام را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سر خود بگذارید و بعد سر خود را بشویید. ۱ بار در هفته این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید ۱ گوجه‌فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید و روی سر خود بمالید و پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه سر خود را با شامپوی ملایم بشویید. ۱ بار در هفته این کار را انجام دهید.

منبع:پرشین استار

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا