عمومی

با کمک این 15 میوه می توانید از رژیم های طاقت فرسا نجات یابید!!

شما با کمک این 15 میوه می توانید از رژیم های طاقت فرسا نجات یابید!!

میوه ها نه تنها یک منبع بزرگ از ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر،بلکه در واقع یک منبع غذایی عالی برای افرادی است که به دنبال از دست دادن وزن می باشند.به دلیل این که میوه ها حاوی قند طبیعی می باشند و ازکالری کمی برخوردار هستند.
اگر شما به گام گذاشتن در یک سفر برای از دست دادن وزن مشتاق هستید، میوه ها این پتانسیل را دارند که شما را از چنگال گرسنگی نجات دهند!

سیب,سیب قرمز

سیب:

یک سیب در روز، نه تنها شما از دکتر را دور نگه می دارد،بلکه به سوخت و ساز کاهش چربی شما کمک می کند. سیب پر از فیبر محلول به نام پکتین است که باعث می شود شما احساس سیری  کنید. پکتین همچنین دارای توانایی برای محدود کردن چربی جذب شده توسط سلول های بدن است. بنابراین،خوردن یک سیب قبل از غذا به کم شدن اشتها و در نتیجه جذب چربی کمتر کمک می کند.


هندوانه

خوردن روزانه یک لیوان آب هندوانه باعث کاهش تجمع چربی در بدن می شود و همچنین به جذب چربی های سالم کمک کرده و درد های عضلانی را کاهش می دهد.هندوانه در درمان یپوست و اختلالات پوستی نیز تاثیر به سزایی دارد.

آواکادو,میوه آواکادوآواکادو

آوکادو غنی از چربی های سالم است و همچنین دارای محتوای بالای اسید اولئیک اشباع نشده می باشد. این چربی خوب موجود در آوکادو باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش تولید هورمون تستوسترون و در نهایت لاغری می شود.

گلابیگلابی

گلابی با داشتن فیبر بالا برای جلوگیری از یبوست و حفظ اشتها مفید است و این تضمین را به شما می دهد که دستگاه گوارش شما عملکرد بهینه ای داشته باشد و می تواند  با پاکسازی معده هضم غذا را بهبود بخشد.

هلوهلو

هلوعمل کرد فوق العاده ای در پاکسازی روده ها دارد.این میوه خوشمزه شامل ‘phenolic’ بوده که مانع از تجمع چربی های شکمی می شود.

توت فرنگیتوت فرنگی

توت فرنگی دارای دو  هورمون لپتین و آدیپونکتین می باشد.این دو هورمون باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به سوزاندن چربی کمک می کند،توت فرنگی همچنین دارای آنزیم ضد التهابی است که در درمان آسیب بافتی که ممکن است رخ دهد تاثیر گذار است،در صورتی که شما می خواهید به طور جدی برای کاهش وزن تلاش کنید،از این میوه چشم پوشی نکنید.

لیمولیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است. این عضو از خانواده مرکبات همچنین غنی از فیبر است که به افراد دچار سو هاضمه و چاقی هستند کمک می کند.

زردآلوزردآلو

زردآلو تازه یک انتخاب عالی برای افرادی که می خواهند به اندام مناسب دست یابند و یا کسانی که مایل به از بین بردن چربی های اضافی خود هستند می باشد،این میوه سرشار از فیبر نامحلول است که آب را جذب کرده و به احساس پری در معده شما کمک می کند. زردآلو همچنین با جنبش سریعتر مواد غذایی از طریق کانال گوارشی در کمک به حفظ سیستم ایمنی بدن موثر است. این میوه حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان مفید برای بدن شما است.

نارگیل

میوه نارگیل حاوی روغن است که دارای اثر حرارت است،به معنی این که توانایی بالا بردن درجه حرارت بدن به منظور افزایش میزان سوخت و ساز و مصرف انرژی برای کاهش وزن را داراست.این میوه همچنین دارای آنزیمی است که باعث افزایش سوخت و ساز کبد می شود و همچنین قادر به تنظیم و جلوگیری از افزایش سطح قند خون است که با چاقی ارتباط دارد.نارگیل پر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که می تواند در بدن به صورت چربی ذخیره شوند.

انار,انار سرخ,انار قرمزانار

انار حاوی آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن مواد سمی در بدن مفید. انار همچنین ذخیره سازی کلسترول بد را کاهش می دهد.برخی مطالعات نشان داده است که انار باعث کم شدن اشتهای فرد در نتیجه مصرف مواد غذایی کمتر می شود.

طالبی

طالبی و خربزه غنی از ویتامین های A,B,C می باشند،این ویتامین ها برای  داشتن چشم سالم ضروری هستند،در حالی که ویتامین C با تحریک  سلول های سفید خون کمک می کند تا بدن در مقابل عفونت محافظت شود.این میوه همچنین دارای فیبر بالا می باشد که  به معنی داشتن مکانیسم مناسب برای سوخت و ساز کربوهیدرات است و در نتیجه باعث سوزاندن چربی به جای ذخیره چربی می شود.

پاپایا,میوه پاپایاپاپایا

پاپایا یا خربزه درختی که متاسفانه در  ایران به ندرت یافت می شود دارای  آنزیم های مفیدی است که روند هضم غذا را آسان و باعث جلوگیری از زخم معده می شود. پاپایا همچنین غنی از ویتامین A و C   است،استفاده از پاپایا در رژیم غذایی در از بین بردن قند اضافی بدن مفید است.

تمشک,میوهتمشک

تمشک که از الیاف تشکیل شده و دارای ویتامین C  و  فیبر بالا است که بدن شما برای هضم آن مجبور به مصرف انرژی بیشتر و در نتیجه کاهش قندهای ذخیره شده می باشد. تمشک را به صورت میان وعده یا دسر استفاده کنید.

زغال اختهزغال اخته

زغال اخته را به عنوان یک غذای کامل و از مبارزان چربی می شناسند. این میوه لذیذ پر از مواد مغذی گیاهی کم کالری می باشد. مصرف زغال اخته نه تنها به کاهش وزن، بلکه به از بین بردن سلول های سرطانی کمک کند. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه تگزاس نشان می دهد که مصرف زغال اخته می تواند با سلول های چربی مبارزه در نتیجه به کاهش وزن منجر شود.

پرتقالپرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که یک ماده کلیدی در تولید کلاژن می باشد.پرتقال به عنوان یک منبع بزرگ از آب، ویتامین ها و فیبر،به جذب کمتر چربی کمک کرده و همچنین این اطمینان را می دهد که با مصرف آن همیشه پوست خود را جوان نگه دارید و با کاهش وزن دچار پیری پوست و افتادگی پوست نشوید.

 

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا