عمومی

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به روایت تصویر

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که غروب روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵ در پی عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و دار فانی را وداع گفته بود، روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ با حضور گسترده مردم، مسئولان لشکری و کشوری و خیل عظیم دوستداران و علاقه مندان ایشان پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، از مقابل دانشگاه تهران بسوی خانه ابدی اش، حرم امام ‌خمینی(ره) برگزار شد. پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و انقلاب اسلامی در داخل ضریح و در کنار مدفن امام ‌خمینی(ره) آرام گرفت. پیش از این قرار بود پیکر سردار سازندگی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرد شود.

طبق آمار اعلامی از سوی استانداری تهران و به گفته معاون رییس‌جمهور حداقل دو و نیم میلیون نفر برای مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی در دانشگاه تهران و اطراف آن حضور داشتند. تشییع پیکر آیت الله هاشمی(رحمة‌الله‌علیه) با این جمعیت پس از رحلت امام ‌خمینی(ره) سابقه نداشته است. مراسم باشکوه تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی نشان داد باز هم آیت‌الله هاشمی می‌تواند محور انسجام ملی باشد چراکه حتی اقلیت‌های مذهبی هم در این مراسم حضور باشکوهی داشتند.

گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی :

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا