موبایل و فناوری

هند با عبور از چین به بزرگترین بازار موبایل جهان بدل می‌شود

[ad_1]

هند با همراهی اپل که قسمتی از تولیدات آیفون را از چین به این کشور منتقل کرده، به زودی به بزرگترین بازار موبایل جهان به جای کشور چین تبدیل می‌شود.

هند با جمعیتی معادل بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان شناخته می‌شود. این جایگاه، هند را به بازار بسیار جذابی برای شرکت‌هایی تبدیل کرده که در پی فروش و تولید محصولاتشان هستند. اپل یکی از همین شرکت‌ها است که به خوبی از این موقعیت ویژه آگاه است، لذا مدتی پیش، بخشی از تولیدات آیفون خود را از چین به هند منتقل کرد.

در سال 2022، شرکت اپل تولید گوشی‌های هوشمند مشهور خود را در کارخانه فاکسکان هند شروع کرد. این یک اقدام بزرگ برای اپل و بیانگر اعتماد بالای این شرکت به بازار هند بود. به‌نظر اپل تصمیم دارد در آینده نزدیک میزان تولید خود در هند را افزایش دهد و این اقدام به منزله رشد بیشتر صادرات تلفن هوشمند هند خواهد بود. همین موضوع می‌تواند هند را تبدیل به بزرگترین بازار موبایل جهان کند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین افت تولید تاریخ موبایل برای فصل اول 2023 ثبت شد

هند در حال تبدیل به بزرگترین بازار موبایل جهان

در همین راستا صادرات تلفن هوشمند هند در سال گذشته میلادی، حدوداً دو برابر شده و از 5.4 میلیارد دلار، به 10.9 میلیارد دلار رسیده است. این رشد چشمگیر قطعاً تحت تاثیر اپل رقم خورده است. با وجود اینکه هند در تولید آ‌یفون، تنها هفت درصد سهم دارد، اما این کوپرتینویی‌ها سهمی به اندازه نیمی از صادرات تلفن هوشمند هند در سال مالی 2022-20233 داشته‌اند.

بزرگترین بازار موبایل جهان

طبق گزارش گیزموچاینا، هند درحال‌حاضر دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیا بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025، به بزرگترین بازار موبایل جهان تبدیل شود. اما، رشد صادرات تلفن‌های هوشمند چالش‌هایی را برای دولت هند ایجاد خواهد کرد. در همین راستا دولت باید از وجود کشور زیرساخت‌های لازم جهت حمایت از رشد صنعت تلفن‌ هوشمند اطمینان حاصل کند. این امر مواردی همچون برق مطمئن، جاده‌های خوب و نیروی کار ماهر را شامل می‌شود. همچنین دولت هند باید رقابت‌پذیر بودن بازار هند را تضمین کند و تلاش خود را برای عدم وجود هیچ مانعی برای ورود بازیگران جدید به کار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بزرگترین بازار موبایل جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا