عمومی

سافاری در iOS 17 و پارامترهای ردیابی را از آدرس سایت‌ها حذف می‌کند

[ad_1]

اپل چند هفته پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2023 خود از iOS 17 و مک اواس سونوما رونمایی کرد. مرورگر سافاری در این سیستم عامل‌های جدید به قابلیتی مجهز شده است که در حالت وبگردی Private پارامترهای ردیابی را از آدرس سایت‌ها حذف می‌کند تا فعالیت شما رصد نشود.

به‌گزارش مک‌رومرز، در آپدیت iPadOS 17 ،iOS 17 و مک اواس سونوما، سافاری در حالت Private Browsing Mode به‌طور خودکار پارامترهای ردیابی کاربر را از آدرس‌های اینترنتی حذف می‌کند تا امکان ردیابی فرد در سایت‌های مختلف وجود نداشته باشد.

اپل می‌گوید در هنگام ورود به یک آدرس یا کپی‌کردن یک آدرس، چنان‌چه پارامترهای ردیابی شناسایی شود، سافاری آن‌ها را از URL مربوطه پاک می‌کند، اما به سایر بخش‌های آدرس دست نمی‌زند. در نتیجه، لینک‌ها همچنان مانند گذشته عمل خواهند کرد، اما فاقد شناسه‌های یکتای ردیابی کاربران خواهند بود.

کوپرتینویی‌ها از این ویژگی جدید با عنوان Advanced Tracking and Fingerprinting Protection یاد می‌کنند و می‌گویند این قابلیت برای لینک‌هایی که در اپ‌های Messages و Mail به اشتراک گذاشته می‌شود هم کاربرد خواهد داشت.

چگونه قابلیت حذف پارامترهای ردیابی را در کل سافاری فعال کنیم؟

کاربران در صورت تمایل می‌توانند این ویژگی را برای وبگردی در حالت عادی سافاری هم فعال کنند. برای انجام این کار کافی است به بخش Settings > Safari > Advanced > Advanced Tracking and Fingerprinting Protection بروید و گزینه All Browsing را انتخاب کنید. اگر بعداً پشیمان شدید، می‌توانید این قابلیت را از طریق همین بخش غیرفعال کنید.

اپل در ویدیویی که برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده، نمونه‌ای از یک URL را قبل و بعد از حذف پارامترهای ردیابی نشان داده است. این آدرس در ابتدا یک پارامتر تحت عنوان click_id دارد که سرویس‌های تبلیغاتی از آن برای حرکت کاربر بین سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. سافاری در این‌جا به‌طور خودکار این پارامتر را حذف کرده است.

iOS 17 و مک اواس سونوما طبق سنت هر ساله اپل باید در فصل پاییز عرضه عمومی شوند. این دو سیستم عامل در حال حاضر به‌صورت بتا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا