عمومی

مهراوه شریفی نیا در گپ و گفتی خودمانی

گفتگویی کوتاه و خواندنی با مهراوه شریفی نیا

 

در این مطلب گفتگویی کوتاه با مهراوه شریفی نیا در مورد بازی در سریال‌های «معمای شاه» و «کیمیا» و نظر ش در مورد شایعات و دلخوری‌های اخیرش را جویا می‌شویم.

 

چطور شد که به طور همزمان ۲ مجموعه تلویزیونی در حال پخش دارید؟

سعیم بر این است که بازی در این ۲ مجموعه به طور همزمان نباشد. زیرا بازیگر باید برای بازی در نقشش تمرکز لازم را داشته باشد تا بتواند به واقعیت‌ها نزدیک شود. نمی‌خواهم تمرکزم را از دست دهم. من ابتدا در سریال «معمای شاه» بازی کردم و سپس بازی در «کیمیا» را آغاز کردم.

 

البته در مجموعه “معمای شاه” نقش زیادی ندارید.

درست است زیرا بیشتر این مجموعه درباره زندگی محمدرضا پهلوی است و من که در این سریال نقش زن شاه «ثریا» را بازی می‌کنم زیاد به نقش من پرداخته نشده است. به همین دلیل است که در این مجموعه حضور پررنگی ندارم.
مهراوه ریفی‌نیا در سریال معمای شاهبرای شناخت این نقش چقدر مطالعه کردید؟
خوشبختانه مجموعه “معمای شاه” دارای موضوعی بود که اطلاعات درباره این موضوعات بیشتر در دسترس بود. برای نزدیک‌تر شدن به این نقش کتاب «خاطرات ثریا» را هم مطالعه کردم. حتی چندین فیلم مستند و کوتاه را هم در همین رابطه دیدم.

 

چطور با نقش خود در سریال «کیمیا» که نقش اصلی هم بود و با توجه به طولانی بودن سریال کنار آمدید؟

بازی در کاراکتر کیمیا به دلیل اینکه باید در دوره‌های مختلف و با توجه به شرایط زنجیروار پیش می‌رفتیم سخت بود اما من نقشم را خیلی دوست داشتم و فکر می‌کنم نزدیکی من به نقشم در بازی‌ام حس می‌شود. شاید همین عامل باعث شد طولانی بودن نقشم به چشمم نیاید.

 

مهراوه شریفی‌نیا در سریال کیمیابا این وجود انتخاب نقش برای برخی از بازیگران خیلی مهم است و به همین دلیل است که گزیده‌کار هستید؟

اصولا بازی در نقش‌هایی را قبول می‌کنم که اطمینان حاصل کنم که می‌توانم در قالب آن نقش بروم. البته دلیل دیگری که باعث می‌شود یک بازیگر نقش‌های خود را با دقت بیشتری انتخاب کند تجربه بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است. در طی دوران بازیگری‌ام با کارگردان‌های زیادی همکاری داشتم و تلاشم بر این بوده که از آن‌ها چیزی یاد بگیرم. بازی در خیلی از نقش‌ها را، اگر طبق سلیقه من نباشد و نتوانم آن را ایفا کنم قبول نمی‌کنم، از طرف دیگر چیزی که خیلی برای من مهم است این است که هر بازیگری باید با وجدان خود کنار بیاید و مهم‌ترین معیار در انتخاب نقش‌هایم وجدانم است.

 

در شرایط فعلی شایعات و حرف و حدیث‌های گوناگونی در مورد هنرمندان منتشر می‌شود و هر رسانه مجازی و یا هر فردی به خود اجازه می‌دهد به حریم شخصی هنرمندان وارد شود. چه طور می‌توان از سوء استفاده گروهی خاص در این مورد جلوگیری کرد و در برابرشان ایستاد؟
بهترین راه این است که شایعات مجازی را باور نکنیم. در هر صورت حرف‌های بی اساس همیشه بوده‌اند و کنترلشان ممکن نیست. اما نکته این است که هر شنونده‌ای خودش باید عاقل باشد. همیشه یادمان باشد قبل از پذیرفتن چیزی ببینیم راوی آن چه کسی است.

 

آیا ورود به حریم شخصی هنرمندان باعث خودسانسوریشان در فعالیت‌های آن‌ها می‌شود؟

متأسفانه استفاده از فضای مجازی در برخی از موارد به جای اینکه باعث رشد فرهنگی ما شود جایی شده است برای عقده گشایی و فحاشی یک گروه خاصی از مردم. فضای مجازی باید فرصتی باشد برای کم کردن فاصله هنرمندان و افراد مشهور که اگر در جامعه ما رخ دهد اتفاق زیبایی است.

 

عضویت در خبرنامه پاسینیکعضویت در کانال تلگرام پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا