عمومی

پس انداز کردن پیش درآمد ثروتمند شدن

مانند افراد ثروتمند و البته در حد امکان پول پس انداز کنید.

همه ما دوست داریم که همیشه جیب مان پرپول باشداما این امر همیشه و برای همه میسر نیست، اگر شما هم گاهی به ثروتمند شدن و موفقیت فکر می کنید، بهتر است تا این مطلب را بخوانید تا به زندگی روزانه ی شما کمک کند تا بتوانید مانند افراد ثروتمند و البته در حد امکان پول پس انداز کنید.

۱- مراقب مخارج کوچک باشید.

همه ی ما به سرمایه گذاری های بزرگ و خریدهای عظیم محتاط هستیم. اما تمایل به صرف هزینه های به ظاهر کوچک هم داریم، اما قطعا این هزینه ها و مخارج کوچک، به مرور تبدیل به مقدار بزرگی خواهند شد. پس این هزینه های کوچک را بهتر است پس انداز کنید.

“سوزی اورمن” به درستی به این مسأله اشاره کرده است. “به اطراف خود دقیق نگاه کنید، شما می توانید بخش کوچکی از مخارج خود را حذف کنید. به مرور خواهید دید مجموع این هزینه ها چه مقدار عظیمی خواهد شد.”

۲- بر روی آینده تمرکز کنید.

پرداخت پول برای چیزی که حقیقتا آن را دوست دارید، بسیار ساده است؛ اما در پایان روز خواهید دید که آن چه می خواستید را به دست نیاورده اید. به جای آن که به راحتی و آسایش خود در زمان حال فکر کنید، بر روی آینده تمرکز کنید.

“تنسا ویلیامز” می گوید: “شما در جوانی می توانید بدون پول باشید، اما در پیری بدون پول بودن غیر ممکن است.” پس برای دوران پیری هم مقداری از پول خود را پس انداز کنید.

۳- برای تاثیر گذاری بر روی مردم، چیزهای غیر ضروری نخرید.

اگر چه همه ی ما دوست داریم تا به خاطر داشته هایمان از سوی همسالان و دوستان خود، بازخورد خوبی داشته باشیم، اما لازم است تا یک محدودیت برای خود قائل شویم. شما باید بر مبنای نیازتان خرید کنید و نباید چیزی را تنها به این دلیل که بر روی دیگران تاثیر بگذارید، بخرید. بی نهایت محدوده ای نیست که باید برای خرید کردن قرار دهید! پس به جای خریدهای غیر ضرور هم پس انداز کنید چرا که این پول در روز سختی بهدرد شما خواهد خورد .

“سوزی اورمن” می گوید: “دست از خرید آن چه به آن نیاز ندارید، برای تاثیر گذاشتن روی آدم هایی که حتی آن ها را دوست ندارید، بکشید.”

۴- اشیاء را سیاه و سفید فرض کنید.

در دنیای امروز، هزینه های زیادی وجود دارد که شما تمایل دارید تا بدون پس انداز به آن ها پایان دهید. باید بودجه ی خود، ورودی ها و خروجی ها را برنامه ریزی کنید. افراد ثروتمند می دانند پول شان از کجا می آید و به کجا می رود. یک جدول اکسل می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

“جان سی.مکسول” می گوید: “به جای آن که تعجب کنید پول تان در کجا خرج شده است، یک جدول بودجه برای خود تهیه کنید. آن جدول به شما می گوید که پول تان باید در کجا خرج شود.”

۵-سخت کار کنیدو برای آینده پول پس انداز کنید.

برخلاف نظر عموم مردم که تصور می کنند افراد ثروتمند تمام وقت خود را صرف تفریح و لذت بردن از زندگی شان می کنند، این افراد به سختی و بیشتر از مردم عادی کار می کنند. حداقل در اوج سنین جوانی و تندرستی زندگی شان این گونه است. پس تلاش کنید تا در آمد خود را بالا ببرید و وقتی درآمدتان افزایش یافت، بخش بزرگ تری از آن را صرفه جویی و پس انداز کنید.

“صوفیا ورگرا” می گوید: “من تجارت را دوست دارم و حقیقت این است که من راه های بیشتری را برای پس انداز یاد می گیرم. من سرمایه گذاری می کنم. برای آینده برنامه ریزی می کنم. یک نگاه ویژه روی فرصت ها دارم و سخت تر از هر شخص دیگری کار می کنم.”

۶-بخش بزرگی از درآمد خود را پس انداز کنید.

ما همیشه تصور می کنیم که افراد ثروتمند، مدام در حال خرج کردن هستند. خیر، آن ها اصلا این طور نیستند. آن ها به همین خاطر است که ثروتمند شده اند. آن ها سهم بزرگی از درآمد خود را پس انداز می کنند. به این ترتیب می توانید قسمت بزرگی از آن چه دارید را پس انداز داشته باشید. این مسأله به شما اطمینان می دهد که در هر زمانی که نیاز دارید، سرمایه ای دارید.

“آنجلینا جولی” می گوید: “یک سوم از درآمدتان را پس انداز کنید. با یک سوم آن زندگی کنید و یک سوم آن را کنار بگذارید.”

۷- از فروش های فوق العاده، بیشترین بهره را ببرید.

درست مثل ما، افراد ثروتمند هم دوست دارند تا بیشترین اعتبار پولی را داشته باشند. آن ها همیشه تلاش می کنند تا از حراجی ها و مناقصه های بزرگ بیشترین بهره را ببرند. پس انداز

“سارا میشل گیلار” می گوید: “چرا باید هزینه ی بیشتری را برای خرید چیزی بپردازید، وقتی می توانید آن را با هزینه ی کم تری نیز داشته باشید.”

۸-پس انداز خود را هوشمندانه سرمایه گذاری کنید.

ما همیشه مقادیر کوچک را نادیده می گیریم، اما حقیقت این است که همین مقادیر کوچک، در مجموع مبلغ قابل توجهی خواهند شد. اگر بیشتر داشته باشید، همه چیز بهتر خواهد بود. در نهایت، اگر شما همین پول را سرمایه گذاری کنید، به مرور از نتیجه ی آن حیرت زده خواهید شد.

“پی.تی بارنام” می گوید: “یک پنی این جا است و یک دلار آن گوشه، به آن ها توجه کنید و آن ها را جمع آوری کنید. این گونه، مقدار قابل توجهی پول به دست خواهید آورد. این کار نیاز به کمی تمرین دارد، اما وقتی که از این روش استفاده می کنید، خواهید دید که این روش پس انداز، منطقی تر از روش های دیگر پس انداز است.”

۹-فرمول میلیونر ها را امتحان کنید.

یک روش معمولی و عاقلانه ی این افراد این است که معمولا در نیازهای ضروری شان محتاط هستند. سبک زندگی یک فرد ثروتمند، مثبت است. ما آن را فرمول میلیونرها می نامیم. این جا اتفاقی که می افتد این است؛ به محض این که حقوق تان را دریافت کردید، درصد معینی از آن را برای هزینه های عمومی کنار بگذارید، درصد مشخصی از آن را برای سرمایه گذاری روی اهداف مالی و شخصی تان و بخشی را که می ماند خرج کنید.

“وارن بافت” می گوید: “آن چه را بعد از خرج کردن می ماند پس انداز نکنید، بلکه آنچه بعد از پس انداز می ماند را خرج کنید.”

۱۰- نشتی ها را ببندید.

افراد ثروتمند هرگز برای چیزهای غیر ضروری هزینه ای نمی پردازند. آن ها در رابطه با هزینه هایی که باید از آن بپرهیزند، بسیار محتاط هستند.

“بنجامین فرانکلین” می گوید: “مراقب هزینه های کوچک باشید، یک سوراخ کوچک می تواند یک کشتی را غرق کند.”

این توصیه های ساده و کاربردی را دنبال کنید و خواهید دید پس از آن، چه قدر به خاطر یک پس انداز عالی خوشحال تر خواهید بود.
عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا