عمومی

دلایل خیانت مرد به همسرش

دلایل خیانت مرد به همسرش چه می تواند باشد؟

 

دلایل خیانت مرد به همسرش یا برعکس علت خیانت زن به شوهرش سوالی است که بسیاری از شما از خود می پرسید. برای یافتن پاسخ این سۆال،  تا به حال مجموعه زیادی از پژوهش ها برای درک علمی چگونگی متعهد ماندن همسران نسبت به هم انجام شده است.

دانشمندان همه چیز از عوامل زیستی که به نظر می رسد بر پایداری ازدواج اثر می گذارد تا پاسخ روانشناختی افراد در مقابل وسوسه ها را مورد بررسی قرار داد ه  و به نتایج جالبی هم دست پیدا کرده اند. اگر در شرف ازدواج هستید، خواندن نتایج این تحقیقات می تواند به شما شناخت بهتری درباره آینده ارتباط با خواستگارانتان بدهد. هر چند باید بگوییم نتایج این تحقیقات قطعی نیستند و مواردی مثل تعهد، مسئولیت پذیری، تربیت خانوادگی و اعتقادات دینی می تواند در گرایش مردان به خیانت موثر باشد.

 

به دنیا آمده تا خیانت کند
به طور متوسط مردان ۱۰ برابر بیشتر از زنان هورمون تستوسترون (هورمون جنسی که اعتماد به نفس را زیاد می کند و فرد را جاه طلب تر می کند) در بدن شان وجود دارد. مردان آلفا گروهی هستند که بدن شان بیشتر از میزان استاندارد هورمون تستوسترون تولید می کند و در نتیجه همین میزان بالای تستوسترون برخی ویژگی های شخصیتی و فیزیکی خاص در آنها به وجود می آید؛ ویژگی هایی که احتمال خیانت را در آنها بالا می برد.
وقتی هورمون تستوسترون در بدن مردان آلفا بالا می رود، آنها احساس می کنند که در مرکز جهان قرار دارند. بالا رفتن هورمون تستوسترون سبب افزایش خودبینی و منیت فرد می شود. به دیگران بدبین می شود، گاهی شخصیت ضداجتماعی پیدا می کند و در روابط اجتماعی آزاردهنده می شود. در کنار اینها مردانی که تستوسترون بیشتر دارند خصوصیات مثبت هم زیاد دارند. این مردان پرخاشگرترند و بیشتر مجذوب خودشان می شوند. مدیران بهتری هستند و عملکرد مالی بهتری دارند.
اگر در سن ازدواج هستید یا خواستگاری دارید که در انتخاب او تردید دارید، توصیه می کنیم حواس تان باشد که او جزو مردان آلفا نباشد و گرنه ممکن است در زندگی زناشویی آینده تان مجبور باشید سختی های بیشتری را تحمل کنید و بسیاری از دیده ها را نادیده بگیرید، چرا که بالا  بودن هورمون تستوسترون باعث می شود آنها بیشتر به سمت زنان دیگر جذب شوند.
 

رنگ صورت خبر می دهد از سر درون

در پژوهشی دیگر که در دانشگاه وبسکانسین انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که پهنای چهره شان در مقایسه با ارتفاع چهره شان زیادتر است، بیشتر احتمال دارد که درگیر رفتارهای غیراخلاقی شوند. آنها با توجه به این مطالعه تاکید می کنند با استفاده از فیزیک (به طور خاص ساختار استخوانی چهره مردان) می توان به شخصیت آنها پی برد.
نسبت پهنا به ارتفاع چهره در سن بلوغ مشخص می شود و در همین سن،  هورمون تستوسترون نقش مهمی در تعیین تفاوت های ظاهری چهره دختران و پسران دارد بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان تستوسترون در ساختار استخوانی صورت تاثیر می گذارد.
البته نمی خواهیم بگوییم که افرادی که نسبت پهنا به ارتفاع چهره شان بالاست ،  سرنوشت شان حتما با رفتارهای غیراخلاقی گره خواهد خورد چرا که عوامل زیادی مانند مسئولیت، احساس تعلق به دیگران،  استانداردهای شفاف اخلاقیات و مانند آنها می تواند این احساس را تعدیل و کنترل کند.
 

زنان مردان خیانتکار را می شناسند

محققان دانشگاه غرب استرالیا می گویند که زنان می توانند تنها با نگاه کردن به چهره یک مرد ناشناس بفهمند آیا وی خیانت خواهد کرد یا خیر. این محققان حدود ۲۰۰ عکس از مردان و زنان را به نمایش گذاشته و دریافتند که زنان می توانند دقیق تر از آنچه انتظار می رفت، خیانتکاران را تشخیص دهند.
در این پژوهش که در دسامبر ۲۰۱۲ در مجله Biology Letters منتشر شده به ۳۴ مرد و ۳۴ زن، ۱۸۹ تصویر رنگی از چهره های قفقازی نشان داده شده و از داوطلبان خواسته شد تا این چهره ها را براساس قابل اطمینان بودن آنها رتبه بندی کنند. نتایج این آزمایش نشان داد زنان از قابلیت بیشتری نسبت به مردان برای تشخیص چهره های دارای سابقه دروغ و خیانت برخوردارند. اما چرا چنین است؟! دانشمندان می  گویند شاید زنان از آن جهت به این قابلیت رسیده  اند که هزینه شکست برای آنها بیشتر است.
 

آیا خیانت ارثی است؟

آیا خیانت ارثی است و می توان در ژنتیک فرد آن را پیدا کرد؟ این سۆالی است که گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیویورک از خود پرسیدند و برای یافتن پاسخ خود دست به آزمایش زدند. آنها ۱۸۱ فرد جوان را از نظر سابقه رفتارهای زنـاشویی و مصرف الکل و قمار و دیگر رفتارهای ناهنجارمورد مطالعه قرار دادند. سپس DNA آنها را تحت بررسی قرار دادند.
آنها به این نتیجه رسیدند که ظاهرا این ژن با رفتارهای مورد نظر رابطه دارد و رفتارهای لذت جویانه فرد را کنترل می کند. حالا اگر در ژن تغییری صورت گیرد که ما آن را ۷R+ می نامیم، فرد بیشتر به دنبال مصرف الکل یا قمار یا داشتن رابطه های متعدد با افراد مختلف خواهد رفت. طبق این تحقیق، ۵۰ درصد افراد دارای ژن ۷R+ چنین رفتارهایی از خود بروز می دهند، در حالی که تنها ۲۲درصد افراد فاقد این ژن ممکن است چنین رفتارهایی نشان دهند. البته محققان تاکید کرده اند این نتایج به هیچ وجه یک رابطه علت- معلولی مستقیم را نشان نمی دهد بلکه می تواند مطرح کننده وجود یک ارتباط ژنی با برخی رفتارهای اینچنینی باشد.

 

منبع : سيمرغ

عضویت در خبرنامه پاسینیکعضویت در کانال تلگرام پاسینیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا