عمومی

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

کاهش انرژی باتری در ‌روز، یکی از مهم‌ترین معضلات کاربران گوشی‌های هوشمند مدرن است. در حالی که در گذشته گوشی‌های موبایل می‌توانستند روز‌ها در حالت Standby روشن بمانند، این روز‌ها، ‌این موضوع دیگر صدق نمی‌کند. هنوز اما راه‌هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند وجود دارد؛ راهکار‌هایی ساده که کمک شایانی به ذخیره انرژی گوشی هوشمند شما می‌کند. 

به گزارش «تابناک»، بنا بر گزارش IDC – International Data Corporation – تا پایان سال ۲۰۱۴ بیش از ۱.‌۲ میلیارد گوشی هوشمند به فروش خواهد رسید، حال آنکه همه تلاش سازندگان بر این است که ضمن ارائه سخت‌افزارهای قوی‌تر و بهتر، مشکل ‌باتری گوشی‌های هوشمند را نیز حل و رفع کنند.

اما واقعیت این است که هرچه گوشی‌های هوشمند قوی‌تر و سریع‌تر شوند، عمر باتری آن‌ها در یک رابطه معکوس کمتر خواهد شد. حال برای این موضوع چه می‌توان‌ کرد؟

یک کلید طلایی برای حل این معضل وجود دارد: عمر بیشتر باتری با کاهش انجام عملیات مختلف توسط گوشی در یک زمان؛ اما برای استفاده از این کلید طلایی، نخست باید بدانید که گوشی شما ‌پشت صحنه چه می‌کند‌.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند
ما در اینجا چند راهکار ساده اما کاربردی‌ برای استفاده از این کلید طلایی به شما آموزش می‌دهیم.

۱ ـ نور صفحه نمایش را تا آنجا که می‌شود، کاهش دهید

کاهش نور پس‌زمینه صفحه نمایش گوشی، یکی از مهم‌ترین و بهترین راهکارها برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند است. چندی پیش،‌ وال استریت ژورنال، گزارش داد که وقتی نور صفحه نمایش آیفون ۶ ‌روی ۱۰۰ درصد تنظیم شده باشد، عمر باتری آن به سرعت کاهش می‌یابد.
روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۲– شبکه انتقال داده‌ها را ‌روی ۲G تنظیم کنید

هرچند هنوز انتقال داده‌های ۳G ‌کامل ‌روی اپراتور‌های ایرانی فعال نیست، ‌قرار گرفتن گوشی ‌روی حالت ۳G منجر به افزایش مصرف باتری گوشی شما می‌شود. ‌هر چقدر سرعت انتقال داده‌ها در گوشی شما بیشتر باشد ـ با استفاده از شبکه ـ سرعت مصرف انرژی باتری بیشتر است. بهترین کار این است، هنگامی که از اینترنت سیم کارت استفاده نمی‌کنید، Cellular Data را خاموش کنید.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۳ – بلوتوث، WiFi و GPS را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید

بلوتوث و WiFi حتی زمانی که در دامنه شبکه آنتن دهی نیستند، به دنبال سیگنال می‌گردند و به همین دلیل، عمر باتری را به شدت کاهش می‌دهند. حتی زمانی که WiFi در محدوده آنتن قرار ندارد، جستجو‌ به دنبال آنتن، انرژی بیشتری از باتری نسبت به زمانی که به آنتن متصل است مصرف می‌کند. در خصوص GPS نیز همین نکته صادق است، زیرا همواره به دنبال موقعیت جغرافیایی شما می‌گردد.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۴ ـ نرم‌افزارهای خود را همیشه به‌روز ‌کنید

ایرادات فنی یا Bug‌های موجود در نرم‌افزار‌ها می‌تواند منجر به فریز شدن گوشی و کاهش سریع عمر باتری شود. برای حل این موضوع، مداوم نرم‌افزارهای نصب شده‌ روی گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۵– اعلان‌های نرم‌افزارها یا Push Notification را غیر‌فعال کنید

اعلان دفعتی نرم‌افزار‌ها یا Push Notifications تحولات صورت گرفته در نرم‌افزار‌ها، به ویژه شبکه‌های اجتماعی‌ را برای شما گزارش می‌کنند؛ هر چند این موضوع بسیار خوب و کاربردی است، منجر به آن می‌شود که عمر باتری کاهش یابد، زیرا حتی در حالتی که گوشی در وضعیت Standby است، این اعلان‌ها در پس زمینه فعالند.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۶ ـ اگر یک آیفون دارید، تنظیمات مخفی را بررسی کنید

برخی از امکانات iOS 7 به ویژه برخی ‌تنظیمات مخفی یا Hidden Settings آن سرعت مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهند. شما با بررسی این تنظیمات می‌توانید خود گزینه‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

۷– اگر اندروید دارید، بخش تنظیمات را بررسی کنید

گوشی اندروید شما در بخش تنظیمات قسمتی مربوط به باتری دارد که نشان می‌دهد، کدام ابزار‌ها و نرم‌افزار‌ها بیشتر از انرژی باتری استفاده می‌کنند. اگر برنامه‌ای چندان برای شما کاربردی نیست، ولی انرژی زیادی از گوشی هوشمند شما می‌گیرد، آن را پاک کنید. همچنین ابزارهایی چون Juice Defender می‌تواند کمک بسیاری به کاهش مصرف باتری گوشی کند.

روشهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا