عمومی

گشت و گذاری در زیباترین شهرهای دنیا

زیباترین شهرهای دنیا که هر فردی باید آن‌ را ببیند!!

زیبایی بستگی به دیدگاه بیننده دارد، اما زمانی که کل دنیا چیزی را زیبا می‌داند، بررسی نکردن آن خیلی سخت است. ما در دنیا عجایب طبیعی و عجایب ساخت بشر را داریم، ولی در مورد شهرها چطور؟ شهرها مثل تابلوهای بزرگی از زیبایی هستند. در اینجا لیستی از زیباترین شهرهای جهان قرار دارد. هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی و خصوصیاتی هستند که نمی‌توان آن را در جایی دیگر داشت. این چیزی است که باعث می‌شود که آن شهر، در سراسر دنیا برجسته باشد.
 
۱ – فلورانس – ایتالیا
 گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان

انعکاسی درست از رنسانس ایتالیا. هنر و معماری ایتالیا در این شهر خارق العاده کوچک با هم ترکیب‌شده‌اند. منظره‌ی منحصربه‌فرد کل شهر از تراس قرن نوزدهمی پیزال میکل آنژ قابل دیدن است، همانند تابلویی خیره‌کننده از افق، گنبد پل‌ها و تپه‌ها است که در فاصله با یکدیگر ترکیب‌شده و منظره‌ای زیبا را خلق کرده اند. این شهر ۳۷۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مرکز اصلی مد در جهان است. و البته نیازی به گفتن نیست که صنعت توریسم، منبع اصلی درآمد این شهر است.
 
۲– بوداپست – مجارستان
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
این شهر در روز پر زرق‌وبرق و در شب‌ها خیره کننده است. رود دانوب شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند. پل زنجیر و ساختمان مجلس منظره‌های دیدنی شهر هستند. بوداپست پایتخت مجارستان و شامل رود دانوب، قلعه‌ی بودا، خیابان آندراسی و میدان قهرمانان (Heroes’ Square ) است.
 
۳ – بروخه – بلژیک
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
بروخه کلان‌شهری در یک کشور پرزرق و برق نیست، بلکه شهری کوچک در کشوری کوچک است. زیبایی اصلی این شهر برای معماری روستایی و قرون وسطی در آن است. اگر می‌خواهید تأثیر سفر در زمان را احساس کنید، این شهر یکی از راه‌های انجام آن است برای اینکه سفر به این شهر شما را به قرن ۱۹ میلادی می‌برد. بروخه شهری بیضی شکل با جمعیت کم است که توسط یک کانال احاطه‌ شده است.
 
کوچه‌های شهر به شکل غیرقابل‌تصوری رومانتیک و شاعرانه هستند. بیشتر معماری‌های باستانی شهرهنوز دست‌نخورده بوده و سالن کنسرت  و تئاترها کلاس خاصی را به این شهر می‌دهد. به خاطر وجود چشم‌اندازهای وسیع در تمام این شهر، بروخه یک بهشت برای عکاسی است. بروخه که به عنوان ونیز شرقی شناخته می‌شود، در اروپای مرکزی قرار دارد و سفر به کشور بلژیک، بدون شب نشینی در بروخه کامل نمی‌شود.
 
۴ – رم – ایتالیا
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
هفت‌ تپه مغرورانه شهر عظیم رم را در بر دارند. این شهر پایتخت ایتالیا با جمعیت حدود سه میلیون نفر است. راه رفتن در روم، تصاویری همانند گلادیاتورهایی که در حال جنگ هستند، هنرمندانی که در کنار خیابان نقاشی می‌کشند، نوازنده‌های نزدیک کافه های کوچک، و معماری باشکوهی که در دور دست به انسان لبخند می‌زند را در دید و ذهن انسان تداعی می‌کند.
 
همه‌ی این‌ها و مواردی دیگر رم را می‌سازند. با تاریخی که به حدود ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد، شهر رم به عنوان زادگاه تمدن غرب شناخته می‌شود. معماری شگفت‌انگیز (کولوسئوم، واتیکان، پانتئون) در کنار خیابان‌های رم ، یادگاری از زیبایی ابدی آن است. در سر هر پیچ این شهر، تاریخی غنی نهفته است و در سر هر گذری، غذایی عالی انتظار شما را می‌کشد. رم شهری است که هر فردی در طول زندگی خود باید حداقل یک بار به آن سر بزند.
 
۵ – آمستردام – هلند
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
پایتخت و شلوغ‌ترین شهر هلند چیزی برای همه دارد. از قدیمی‌ترین بورس سهام دنیا گرفته تا خانه‌ی آنه فرانک، کانال‌ها،کافی‌شاپ ها، و جاهای دیدنی دیگر، آمستردام می‌تواند برای هر کسی جذاب و دیدنی باشد.
 
آمستردام به طور سالیانه حدود پنج میلیون توریست دارد و مطمئناً درآمد خوبی از طریق خدمات طبیعی خود برای خود کسب می‌کند. آمستردام با داشتن موزه‌ها، گالری‌های هنری، هنرهای نمایشی و برنامه‌های مد و موسیقی، محیط سرشار از خلاقیت و اطلاعات برای بازدیدکنندگان آماده کرده است. زندگی شبانه و فستیوال‌ها در این شهر بسیار زیبا و دیدنی هستند.
 
۶ – ریو دوژانیرو – برزیل
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
این شهر با داشتن آبی اقیانوس، سبزی طبیعت، و  مرزی شنی برای تکمیل تصویر، گفته می‌شود که زیباترین شهر از نظر طبیعت در دنیاست. ” شهر حیرت‌آور” نام محلی این تکه از بهشت است، و خیابان‌های سنگ‌فرش شده و سواحل زیبا، در چشم‌نواز ۳۶۰ درجه ای این شهر که از کوه ساگرالوف یا مجسمه‌ی مسیح قابل دیدن است، منظره ای زیبا و شکوهمند را ایجاد کرده اند.
 
زندگی شبانه و برنامة محلی در این شهر که شامل فستیوال های زیادی می‌شود، شهرت جهانی دارد. سالیانه حدود سه میلیون توریست به شهر ریودوژانیرو سفر می‌کنند، به همین دلیل جای تعجب نیست که این شهر دارای هتل‌هایی در سطح جهانی می‌باشد.
 
۷ – لیسبون – پرتغال
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
لیسبون بزرگ‌ترین شهر پرتغال و یکی از زیباترین شهرهای جهان است. طبق یک ضرب‌المثل قدیمی، بهترین زیبایی‌، زیبایی‌ بی‌زحمت است و شهر لیسبون یک مثال خوب برای این جمله می‌باشد. این شهر برای اینکه جزو زیباترین‌ها باشد برنامه‌ریزی نشده بود، اما امروزه در هر قدم سفر کردن در شهر لیسبون، شما می‌توانید منظره‌ای یک میلیون دلاری ببینید.
 
این شهر که به طور مغرورانه ای در دامنه تپه های زیبا و ساحل رود تاقوس قرار گرفته است، می‌تواند بیننده را تنها با یک نگاه مسحور کند. شاید خیابان‌های قدیمی رنگارنگ همراه با خط افق زیبا چیزی است که سبب به دل نشستن شهر لیسبون می‌شود. معماری گوتیگ و رومی شهر حتی ذره‌ای آزاردهنده نیست.
 
۸ – پراگ – جمهوری چک
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
شهر مناره‌ها. ترکیب تاریخی و فرهنگی شهر پراگ، در هیچ جای دنیا نمونه‌ای ندارد. ساختمان‌هایی مربوط به دوران تاریخی متفاوت را می‌توان در این شهر یافت. پل چارلز یکی از نقاط مشهوری است که می‌توان اعجاب تاریخی این شهر را در آن مشاهده کرد.
 
پایتخت جمهوری چک جمعیت حدود ۲ میلیون نفری دارد. این شهر یک مرکز میراث جهانی است که دارای چندین موزه، تئاتر و گالری هنری می‌باشد. پراگ هر سال حدود ۴٫۴ میلیون نفر توریست بین‌المللی را به خود می‌بیند. این یک شهر بی‌مانند است.
 
۹ – پاریس – فرانسه
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
سخت است بخواهیم چیزی درباره پاریس بگوییم که تا به حال در شعر و ادبیات آورده نشده باشد. از برج ایفل گرفته تا رود سن، این شهر پر از زیبایی‌هایی است که در سراسر آن پراکنده‌اند. نورپردازی باشکوه برج ایفل در هر غروب، باعث می‌شود که شهر به حالت سکون برسد. مردم شهر و توریست ها در شگفتی و نور غرق می‌شوند.
 
شانزه لیزه ( گران‌ترین خیابان در دنیا ) دارای گیرایی مخصوص به خود است. موزه‌ی لوور بسیار وسیع بوده و ۴ روز زمان می‌برد تا بخواهید همه قطعات هنری موجود در این موزه غول‌پیکر را ببینید. رولاند گاروس مکانی مقدس برای علاقه‌مندان به تنیس است.
 
این شهر با داشتن هنر، علم، ورزش و مد، یکی از مراکز فرهنگی دنیا بوده و علاوه بر این، کسی نمی‌تواند غذاهای آن را فراموش کند. غذاهای فرانسوی مشهور است و پاریس به مهارت‌های آشپزی خود می‌بالد. این هم یکی از شهرهایی است که هر فردی باید در طول زندگی خود حداقل یک بار به آن سفر کند.
 
۱۰ – ونیز – ایتالیا
 
گشت و گذاری در زیباترین شهرهای جهان
در یک کلمه، این شهر کاملاً با جاهای دیگر غیر قابل مقایسه است. مطابق گفته‌ی افرادی که ونیز را دیده‌اند، ونیز یک افسانه است که زنده شده و اگر تنها یک شهر منحصربه‌فرد در دنیا وجود داشته باشد، می‌توان این لقب را به ونیز داد. کانال‌هایی که در میان شهر قرار دارند باعث اضافه شدن سیستم حمل‌ونقل توسط گوندولاهایی شده است که به وسیله‌ی آنها، مردم از خانه خود به هر جایی که بخواهند می روند.
 
این پایتخت رومانتیک و عاشقانه در جهان، تعریف خاص خود از زندگی را دارد. با فرارسیدن عصر، خانه‌ها و ساختمان‌های اطراف کانال شروع به درخشیدن و نورافشانی می‌کنند. این نورها در آب منعکس‌شده و سبب ایجاد فضایی فوق‌العاده برای افرادی می‌شود که در نور ماه قایق‌رانی می‌کنند.در معماری، در کارهای هنری، و حتی در غذای این شهر هم زیبایی نهفته ای به چشم می خورد.
 
ونیز دارای صنعت باشکوه شیشه است ( که در قرن ۱۳ آغاز شد ) که سبب ایجاد الگوها و سازه های شیشه‌ای پیچیده و رنگارنگ شده است. هنر در رگ های شهر ونیز موج می‌زند و این امر سبب زیبایی ای در این شهر شده که پیش از آن وجود نداشته است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا