عمومی

طرز تهیه دسر توت فرنگی کرم باترمیلک

دسر توت فرنگی کرم باترمیلک  بسیار خوشمزه و دلخواه بزرگسالان و کودکان است.
 
مدت درست کردن این دسر ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد و لازم است زمانی بین ۳ تا ۴ ساعت برای سرد کردن و گرفتن دسر در نظر گرفته شود. این مقدار دسر برای ۸ نفر کفایت می‌کند.

طرز تهیه دسر توت فرنگی کرم باترمیلک
طرز تهیه دسر توت فرنگی کرم باترمیلک

اگر باترمیلک در دسترس ندارید می توانید از دوغ غلیظ و شیرین استفاده کنید.

مواد لازم:

توت فرنگی: ۴۵۰ گرم
    
خامه: ½ ۱ پیمانه
    
باترمیلک: ۱ پیمانه
    
شکر: ¾ پیمانه

پودر ژلاتین بدون طعم: ¼ ۱ قاشق چای‌خوری

آبلیموی تازه: ۱ قاشق چای‌خوری
    
طرز تهیه:

۱٫ در یک قابلمه‌ مناسب، پودر ژلاتین را روی ۳ قاشق غذاخوری آب می‌ریزیم و ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا نرم شود. سپس آن را روی حرارت ملایم گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه مرتب مخلوط می‌کنیم تا ژلاتین کامل در آب حل شود.

۲٫ در یک کاسه بزرگ، ¼ پیمانه شکر را به باترمیلک اضافه کرده، با همزن دستی کامل مخلوط می‌کنیم تا شکر حل شود. به هم زدن ادامه می‌دهیم و در طول هم زدن، ژلاتین را کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم. در یک کاسه بزرگ دیگر، خامه و ¼ پیمانه شکر را آن‌قدر می‌زنیم تا فرم بگیرد.

۳٫ نیمی از خامه فرم گرفته را در مخلوط باترمیلک می‌ریزیم و کمی زیر و رو می‌کنیم. سپس باقی خامه را در مخلوط ریخته و آن را در یک ظرف دسر به قطر ۱۵ سانتی‌متر ریخته و به مدت ۶ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کامل خود را بگیرد.

۴٫  زمان سرو، توت‌فرنگی را با ¼ پیمانه شکر، آب‌لیمو و ۱ قاشق غذاخوری آب کمی زیر و رو کرده و به مدت ۵ دقیقه کنار می‌گذاریم تا آب بیندازد. با کمک یک چاقو و آب گرم، اطراف دسر را از ظرف جدا می‌کنیم و آن را در ظرف مناسب سرو بر می‌گردانیم. مخلوط توت‌فرنگی را روی آن ریخته و سرو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا