عمومی

راه های مراقبت و محافظت از پوست

مراقبت و محافظت پوست یکی از مهم ترین مسائلی است که هر انسان برای حفظ زیبایی و سلامت خود باید به آن بپردازد، در زندگی امروزی رسیدگی به پوست سخت تر شده و ممکن است زمان کافی برای اهمیت دادن به آن در اختیار نداشته باشیم، با این حال با رعایت برخی موارد می توانیم از پیری زود رس و از مشکلات پوستی تا حدود زیادی جلوگیری کنیم. با ما در پاسینیک همراه باشید.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب

یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست محافظت از آن در مقابل نور آفتاب است، قرار گرفتن پوست به صورت طولانی مدت در مقابل نور آفتاب می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه ها و سایر مشکلات پوستی مانند سرطان پوست شود.

برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب نکات زیر را رعایت کنید:

ضدآفتاب استفاده کنید: از ضد آفتابی با spf حداقل 15 استفاده کنید، هنگام استفاده از ضد آفتاب سخاوتمند باشید و به اندازه کافی روی پوست بزنید، خصوصا در زمانی که به تفریح می روید ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

به دنبال سایه باشید: از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر نور خورشید بیشترین پرتو ها را دارد و به پوست آسیب می رساند

لباس محافظ بپوشید: سعی کنید از پیراهن های آستین بلند، و کلاه های استاندارد استفاده کنید، حتی بعضی از پودر های لباسشویی برای افزایش محافظ در برابر آفتاب تهیه شده اند.محافظت از پوست

سیگار نکشید

همانطور که در مقالات گذشته بارها به این موضوع اشاره کرده ایم، مصرف سیگار باعث پیرتر شده پوست و ایجاد چین و چروک می شود، سیگار کشیدن رگ های خونی را باریک می کند که باعث کاهش جریان خون می شود و پوست را ضعیف می کند، همچنین اکسیژن و مواد مغذی برای سلامت پوست از بین می رود.

استعمال دخانیات همچنین به کلاژن و الاستین آسیب میرساند و باعث ایچاد لکه های پوستی می شود، به علاوه سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد، اگر سیگار می کشید بهترین راه محافظت از پوستتان ترک کردن آن است، در صورتی که برای ترک سیگار مشکل دارید می توانید با کمک پزشک به راحتی این کار را انجام دهید.

با ملایمت نسبت به پوستتان رفتار کنید

تمیز کردن و تراشیدن روزانه پوست می تواند تاثیری زیادی بر روی پوست شما بگذارد:

زمان حمام را محدود کنید:  آب و دوش های طولانی مدت چربی های پوست شما را از بین می برد، زمان دوش خود را کوتاه کنید و از آب ولرم و نه داغ استفاده کنید.

از صابون های قوی استفاده نکنید: صابون ها و مواد پاک کننده قوی نیز باعث از بین رفت چربی پوس می شود، در عوض از پاک کننده های ملایم و متوسط استفاده کنید.

پوستان را مرطوب نگه دارید: بعد از شستشو یا استحمام پوست خود را با حوله به آرامی خشک کنید، اجازه دهید مقداری رطوبت روی پوستتان بماند.

نرم کننده ها را فراموش نکنید: اگر پوستتان خشک است، از مرطوب کننده های مناسب پوستتان روزانه استفاده کنید.محافظت از پوست

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا بهترین پوست را داشته باشید، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی مصرف کنید، همانطور که در مطالب مرتبط با آکنه ذکر شد، ارتباطی میان آکنه و رژیم غذایی مشخص نشده است اما تحقیقات حاکی از این است که مصرف روغن ماهی یا مکمل های دارای روغن ماهی باعث جوان سازی پوست می شود. همچنین نوشیدن آب زیاد به مرطوب نگه داشتن و طراوت پوست کمک می کند.

استرس را مدیریت کنید

عدم کنترل استرس می تواند پوست شما را حساس کرده و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود، برای داشتن یک پوست سالم نیاز به یک ذهن سالم است، بر استرس خود غلبه کنید، اندازه کافی بخوابید، کار های خود را برنامه ریزی کتید و کار های که از آن ها لذت می برید انجام دهید، نتایج ممکن است بیشتر از انچه که انتظار دارید باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا