عمومی

هر چیزی که در مورد آیفون 11 باید بدانید

اپل در تاریخ 10 سپتامبر 2019 از  پرچم دار جدید خود یعنی گوشی هوشمند آیفون 11 رونمایی کرد، این گوشی با قیمت 699 دلاری، طیف وسیعی از ویژگی های قدرتمد ارائه میدهد، در کنار آیفون 11 دو مدل آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نیز رونمایی شد،با ما در پاسینیک برای بررسی مشخصات محصول جدید اپل همراه باشید

مشخصات آیفون 11

نمایشگر

محصول جدید اپل از نمایشگر ال سی دی 6.1 اینچی بهره می برد که اپل از آن با نام “Liquid Retina HD Display” یاد می کند، وضوح تصویر این محصول 1792*828  با کیفیت 326 ppi می باشد.

نسبت کنتراست  آن 1400: 1 و روشنایی این صفحه نمایش حداکثر 625 نیت است که با کمک تکنولوژی true tone از تعادل رنگ سفید بهره می برد که باعث می شود که رنگ ها واقعی تر به نظر بیایند.

مانند نسخه قبلی، ایفون جدید نیز از تکنولوژی تاچ سه بعدی استفاده نمیکند اما در عوض از Haptic Touch بهره میبرد( فقط در ios13)

طراحی

آیفون 11 دارای بدنه ای شیشه ای است که در شش رنگ مختلف سیاه، سفید، زرد، قرمز، بنفش و سبز وجود دارد، دو رنگ آخر هر دو برای بار اول در محصولات اپل استفاده شده اند.

به صورت کلی ایفون 11 تفاوت چندانی با ایفون XR ندارد اما طبق گفته اپل در ساخت این محصول از سخت ترین شیشه‌ها استفاده شده و مقاومت بهتری در برابر آب ارائه می دهد که باعث افزایش دوام کلی می شود.

دوربین

تفاوت اصلی آیفون 11 با XR دوربین به کار گرفته در نسخه جدید است، این محصول دوربینی با لنز دوگانه دارد که نسبت به مدل قبل (XR) پیشرفت کرده است. تنظیمات این دوربین علاوه بر ثبت تصاویر عریض “ultra wide-angle” امکان ثبت تصاویر با زاویه دید 120 درجه را نیز فراهم کرده است اما بر خلاف دو نسخه دیگر از لنز تله فوتو بهره نمی برد.

طبق گفته های اپل،  “ultra wide-angle” تصاویر را با زاویه دید چهار برابر ثبت می کند که این امکان برای ثبت عکس های منظره، تصاویر معماری و … ایده آل می باشد. هر دو دوربین برای مد های مختلف به صرت همزمان کار می کنند.

رابطه کاربری در آیفون 11 با تجربه نسخه قبل بازسازی شده و امکان استفاده از دوربین ultra wide-angle را به شما می دهد، همچنین این دروبین بزرگ نمایی اپتیکال 2X و بزرگ نمایی دیجیتال 5X پشتیبانی می کندآیفون 11

اپل حالت شب جدیدی را برای استفاده از قابلیت های پردازش آیفون اضافه کرده است، همچنین سنسور “ultra wide-angle” برای ثبت عکس های واضح، شفاف و روشن تر در محیط تاریک بسیار مناسب است، دقیقا مشابه حالت Night Sight در دستگاه های Google Pixe می باشد

نسل جدید HDR از یادگیری ماشین برای گرفتن تصاویر طبیعی تر با هایلایت و جزییات بیشتر استفاده می کند،امکان پردازش پیکسل به پیکسل در این محصول باعث شده عملکرد بسیار مناسبت تر و بهبود یافته ای نسبت به نسخه سال گذشته ارائه دهد.

ضبط ویدئوی 4K با سرعت 24،30 و 60 فریم بر ثانیه برای هر دو دوربین وجود دارد که تنها با لمس یک دکمه در دسترس شماست. همچنین حالت ویدیویی QuickTake  به شما این امکان را می دهد تا با نگه داشتن دکمه شاتر شروع به فیلم برداری خودکار کند.

دوربین جلو

سیستم دوربین جلو با بهره گیری از یک لنز 12 مگاپیکسلی به روز شده و باعث می شود تا Face Id تا 30 درصد سریع تر به شناسایی چهره شما باشد. برای اولین بار اسلو موشن 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند که به کاربران اجازه میدهد سلفی های اسلو با نام “slofies” ضبط کنند. این دوربین نیز از نسل جدید HDR بهره می برد و می تواند ویدیوی 4K با سرعا 60 فریم در ثانیه ضبط کند.

سخت افزار

در داخل آیفون 11 ،یک تراشه 7 نانومتری A13 Bionic به همراه پردازشگر نسل سوم وجود دارد. اپل می گوید A13 Bionic سریعترین تراشه در تلفن های هوشمند است که CPU و GPU آن 20 درصد سریع تر نسبت به نسخه قبلی یعنیA12 است. این تراشه به CPU اجازه می دهد تا بیش از یک تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد که برای تجزیه و تحلیل عکس یا فیلم در زمان کم بسیار مناسب است.

باتری

باتری استفاده شده در آیفون 11 حدود یک ساعت بیشتر نسبت به XR  دوام می آورد، این باتری امکان پخش 17 ساعت ویدیو آفلاین، 10 ساعت ویدیو آنلاین و  65 ساعت پخش موسیقی دارد، با این حال از نظر عمر باتری ،آیفون 11 نسبت دو نسخه دیگر متفاوت است. همچنین این باتری از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند.

قیمت

شرکت اپل، آیفون 11 را در ظرفیت های 64 ، 128 و 256 گیگابایتی با قیمت هایی که از 699 دلار شروع می شود ارائه می دهد. این دستگاه قرار است در روز جمعه 20 سپتامبر در فروشگاه ها عرضه شود و به مشتریان ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا