عمومی

نکات مهم برای عکاسی از مدل

عکس گرفتن از افراد تجربه ای ارزشمند است، اما عکسای از مدل می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر تا به حال در این زمینه تجربه ای نداشتید، به همین دلیل ما در پاسینیک نکاتی را برای عکاسی از مدل را تهیه کرده ایم تا کار خود را اطلاعات بیشتری آغاز کنید، با ما  در پاسینیک همراه باشید.

یک لیست از مدل ها را در گوشی خود داشته باشید

همواره چند نمونه از مدل های مختلف در تلفن همراه خود داشته باشید تا از آن ها استفاده کنید و وقت خود را به توضیح دادن برای مدل هدر ندهید.

به خصوص زمانی که با یک مدل تازه کار یا غیر حرفه ای کار می کنید، با نشان دادن تصاویر میتوانید کار را سریع تر پیش ببرید، حتی زمانی که با یک حرفه ای کار می کنید، تصاویر میتوانند کمک شایانی به شما بکنند.

قبل از عکاسی با مدل خود صحبت کنید

برای ثبت تصاویری بهتر، این موضوع بسیار مهم است که مدل شما احساس راحتی کند، بنابر این اگر برای اولین بار از یک مدل عکس میگیرید، بلافاصله پس از ملاقات شروع به عکاسی نکنید، بلکه دقایقی را به صحبت با وی بپردازید که احساس راحتی داشته باشند.

البته لازم نیست صحبت های شما شخصی شود، نکته اصلی این است که احساس آرامش و راحتی در جلوی دوربین داشته باشند

 ابتدا کار را با عکس های پرتره ساده شروع کنید

سعی کنید برای مدل های که تجربه زیادی ندارند، با عکس های پرتره ساده شروع کنید و اجازه دهید به لنز دوربین عادت کند، بعد از چند عکس ساده اجازه دهید دقایقی استراحت کرده و سپس عکس های خاص تر ثبت کنید.

به بدن زاویه بدهید

اکثر مدل های که تازه شروع به کار می کنند، اغلب نمی دانند با دست و پا های خود چه کنند! اگر می خواهید بهترین عکس ها را ثبت کنید، از آن ها بخواهید مقداری بدن خود را خم کنند (دست یا پا ها) مجبور نیستید این خمیدگی بیش از حد و همیشگی باشد، صرفا مقداری که عکس طبیعی تر جلوه دهد.

برای مثال از مدل خود بخواهید در هنگام ایستادن یکی از زانوها را خم کند، در مورد بازو ها برای شروع یکی از دست های خود را در اطراف کمر خود قرار دهد.

به چانه مدل دقت کنید

چانه مدل یکی از مهم ترین اعضای چهره است ،وضعیت چانه و انحنای طبیعی آن همواره به زیبایی عکس کمک می کند، پس دقت کنید که از این انحنا حداکثر استفاده بکنید!

مدل شما به کچا باید نگاه کند

حال بیاید در مورد چشمان مدل صحبت کنیم، در هنگام عکس گرفتن به کجا باید نگاه کنند؟ در بعضی مواقع نگاه کردن به لنز دوربین می تواند نتایجی زیبا را به وجود آورد اما در بیشتر موارد ممکن است زیبایی عکس را از بین ببرد.

برای جلوگیری از خیره شدن به دوربین از مدل بخواهید تا سعی کند به یک شی خاص در پشت دوربین نگاه کند، انجام این کار باعث میشود چشم ها زیبا تر و جذاب تر به نظر برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا