عمومی

ساخت مدال‌های المپیک 2020 از مواد بازیافتی

ساخت مدال‌های المپیک همواره از جذاب ترین مراحل قبل از شروع این مسابقات است، المپیک تابستانی هر چهار سال یک بار با حضور کشورهای مختلف آغاز می‌شود، اما میزبان این دوره مسابقات برای اعطای مدال‌ها ایده ویژه و جذابی دارد. ما در پاسینیک همراه باشید

ساخت مدال‌های المپیک

مدال‌های اعطا شده در بازی های المپیک و پارالمپیک تابستان آینده توکیو-ژاپن که از تاریخ 24 ژوئیه 2020 آغاز می شود کاملا از مواد بازیافتی ساخته می شوند.

کمیته برگزار کننده بازی های المپیک و پار المپیک توکو تصمیم گرفته است برای کمک به حفظ محیط زیست با شعار ” آینده ای نوآورانه برای همه “ مدال‌های پایدار از جنس مواد بازیافتی ایجاد کند.

مقامات اجرایی المپیک توکیو 2020 ابراز امیدواری کردند که این روند بازیافت مواد میراثی ماندگار ایجاد کند و به ساخت یک جامعه پایدار و سازگار با محیط زیست کمک کند

این روند از اوایل سال 2017 و خیلی زود بعد از پایان المپیک ریو آغاز به کار کرد، زمانی که ژاپن اعلام کرد قطعات الکترونیکی قدیمی را جمع می کند و آنها را به مدال تبدلی می کند. کمیته برگزار کننده مسابقات بیش از 47000 تن زباله الکتریکی و بیش از 5 میلیون تلفن همراه را برای شروع این کار جمع آوری کرده است.ساخت مدال‌های المپیک

مقدار مواد مصرفی برای ساخت مدال‌های المپیک

این کمیته در صدد جمع آوری حدود 70 پوند طلا، 7700 پوند نقره و 4850 پوند برنز، (همه از وسایل الکترونیکی مختلف جمع آوری شده) برای 5000 مدال بازی های سال آینده است. همچنین دولت ژاپن  اعلام کرد بیشتر مواد غیرقابل استفاده در ساخت مدال ها را برای موارد دیگر بازیافت خواهد کرد.

توکیو المپیک زمستانی ونکورر- کانادا 2010 را الهام بخش این ایده دانسته، که روشی مشابه برای استفاده از مجدد از لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، رایانه و صفحه کلید را برای ساخت مدال های خود به کار گرفت. برای ساخت مدال های المپیک ونکوور، شرکت Teck Resources مستقر در ونکوور با همکاری تیم Mint کانادا حدود 1000 مدال را تولید و اهدا کردند

مواد بازیافتی

امروزه با توجه به گسترش روز افزون کار با وسایل الکترونیکی ،مقدار مواد مصرفی و پسماند های این وسایل نیز روز به روز در حال افزایش است. با افزایش مداوم زباله های الکترونیکی مصرف شده، کشور ایالات متحده آمریکا هر ساله حدود 2.5 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می کند و تنها 18 درصد آن ها بازیافت می شوند.

مقدار طلای موجود در هر تلفن همراه

کمیسیون محیط زیست اروپا چند سال پیش اعلام کرد که به طور میانگین هر 40 عدد گوشی موبایل حاوی یک گرم طلا می باشد، بعد از ارائه این گزارش در رابطه با پسماندهای الکتریکی، شرکت های مختلف اقدام به جمع آوری اطلاعات دقیق تر کردن که مشخصا یک گرم طلا را در 35 گوشی به دست می آورند. به طور میانگین به ازای هر یک تن گوشی  همراه بدون احتساب وزن باتری، حدودا 300 گرم طلا وجود دارد.

حال توکیو قصد دارد این مقدار طلا را از زباله های الکتریکی بازیافتی استخراج کرده و در ساخت مدال‌های المپیک 2020 از آن ها استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا